به نظرشما دیابت درمان پذیر است؟

دیابت

دیابت نوع 2، یک بیماری مزمنی است که پس از ابتلا قابل درمان نبوده و فقط با دارو و تغذیه مناسب میتوان از پیشرفت آن جلوگیری کرد. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که شاید راهی برای سرکوب بیماری، برای مدت مشخصی وجود داشته باشد.

ناتالیا، یکی از محققان دانشگاه کانادا می گوید: ” با استفاده از ترکیبی از داروهای خوراکی، انسولین و  سبک زندگی مناسب می توان به مدت دو تا چهار ماه بیماری را کنترل کرد، نتایج نشان داد که 40 درصد از شرکت کنندگان پس از پایان درمان، به مدت 3 ماه نیازی به مصرف مجدد دارو نداشتند “. یافته ها حاکی از آن است که دیابت نوع 2، می تواند به دلیل بارداری یا عمل جراحی، معکوس شود.

عدم تولید کافی انسولین یا عدم وجود گیرنده های انسولین بر روی سلول ها از دلایل ایجاد دیابت نوع 2 می باشند که طی آن قند موجود در خون افزایش یافته که منجر به آسیب های جدی برای سلامت بدن و مشکلات قلبی می گردد.

در یک آزمایش، دو گروه مبتلا به دیابت نوع 2 به صورت کوتاه مدت، مورد درمان قرار گرفتند که به ترتیب 8 و 16 هفته به طول انجامید، این درمان شامل طرح های تغذیه ای و کاهش 750 کالری به 500 کالری، برنامه های تمرینی فردی و برگزاری جلسات منظم با پرستار و متخصص تغذیه می شود. در طول دوره شرکت کنندگان موظف به مصرف انسولین و داروهای خوراکی بودند و توصیه های بهداشتی و استاندارد مدیریت قند خون را دریافت می کردند. پس از گذشت 3 ماه از درمان 11 نفر از 27 نفر  به طور کامل بهبود یافتند و و 6 نفر از 28 نفر در 8 هفته ی دوم درمان شدند. به طورکلی روش درمان این بیماری بسیار نتیجه بخش بود.

نتایج این آزمایش امیدی برای درمان دیابت نوع 2 را در علم پزشکی ایجاد کرد دانشمندان در تلاشند با انجام آزمایشات و تحقیقات بیشتر بتوانند این بیماری را به صورت قطعی درمان کنند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : به نظرشما دیابت درمان پذیر است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *