آیا با فواید گیاه آلوئه ورا در سلامتی پوست و رشد مو آشنا هستید؟

آلوئه ورا گیاهی است که در مناطق گرم سیر رشد می کند. به خاطر خواص دارویی بسیار فراوانش، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل ویتامین و مواد دارویی برای رشد و سلامت مو بسیار مفید است. ارتباطی علمی بین خواص آلوئه ورا و درمان و جلوگیری از ریزش مو یافت نشده است.

در این مقاله مزایای دیگر آلوورا برای مو و پوست را بررسی می کنیم. بر اساس مطالعات تخصصی درباره پوست و مو می توان گفت که رشد متوسط مو در هر ماه یک سانتی متر است. شامپو ها و دیگر محصولات بهداشتی مو اثرات قابل توجهی بر رشد مو نداشته اند، برخی معتقدند این عدم اثر به دلیل ویژگی های ژنتیکی و شرایط سلامتی افراد می باشد.

آلوئه ورابه نظر می رسد آلوئه ورا به دلیل مواد تشکیل دهنده اش برای ریزش و تقویت مو مفید است، این مواد شامل ویتامین ها، اسید آمینه های ضروری، مواد معدنی مانند مس و روی، که برای رشد مو مهم هستند , استروئیدهای گیاهی , اسیدهای چرب می شود.

این گیاه پر خاصیت، نقش مهمی در تجارت دارد. در سال 2004، فروش محصولات زیبایی، مواد غذایی و دارویی حاوی آلوئه ورا در صنعت سود 110 میلیاردی به همراه داشتند. آلوئه ورا  محصولی طبیعی بوده و عوارض جانبی کمی دارد، به طوری که مردم بدون دانش علمی می توانند با خیال راحت آن را امتحان کنند.

آلوئه وراتحقیقات انجام شده درباره آلوئه ورا به صورت زیر خلاصه می شود :

1) باعث بهبودی سریع سوختگی می شود.

2) در درمان دیابت در سطوح اولیه مفید است.

3) دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد باکتری است.

4) از پوسیدگی و تیره شدن دندان ها جلوگیری می کند.

5) درد و التهاب زخم های دهان و زخم های پوستی را کاهش داده و در درمان آن ها کاربرد دارد

6) باعث افزایش حرکات گوراشی شده و یبوست را کاهش می دهد.

7) از چین و چروکی پوست جلوگیری کرده و شادابی و جوانی پوست را حفظ می کند.

8) باعث کاهش قند خون در افراد دیابتی می شود.

9) در درمان بیماری های لثه مفید بوده و خون ریزی لثه را کاهش می دهد.

و در آخر با قطعیت می توان گفت هنوز گیاهی همانند آلوئه ورا با خواص دارویی فراوان و عوارض جانبی کم یافت نشده است، دانشمندان توصیه می کنند از این گیاه جادویی حداقل هفته ای یک بار به صورت خوراکی استفاده کرده و همچنین استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی آلوئه ورا برای سلامت پوست و مو بسیار مفید می باشد.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  آیا آب پیاز برای رشد مو مفید است؟

نظرات در مورد : آیا با فواید گیاه آلوئه ورا در سلامتی پوست و رشد مو آشنا هستید؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *