رونمایی گوگل از دو گوشی پیکسل 5 و پیکسل 4a نسخه 5جی

گوگل

شرکت گوگل همانطور که پیش بینی می شد به تازگی دو گوشی هوشمند میان رده خود پیکسل 5 و پیکسل 4a نسخه 5جی را معرفی کرد. اسمارتفون هایی که ویژگی های پرچمدار ندارند و مدل های رده میانی کمپانی موردبحث تلقی می شوند.

همانطور که بیشتر شرکت ها رویداد سال 2020 را به صورت دیجیتالی برگزار کردند، گوگل نیز از این قاعده مستثنی نبود. در حالی که شایعات اشاره کردند پیکسل 5 یک میان رده است و نسخه ایکس ال نخواهد داشت، چنین نیز شد.

پیکسل 5 یک گوشی هوشمند با مشخصات میان رده سطح بالاست اگرچه ویزگی های پرچمدار در آن به کار گرفته نشد. پیش از این شایعه شد گوگل به دلیل افزایش هزینه تولید و کاهش فروش تصمیم گرفته به سمت مدل های اقتصادی تر رفته تا سطح فروش را افزایش داده و به کسب سودی دست یابد.

گوگل

اولین گوشی هوشمندی که باید به آن اشاره کرد پیکسل 4a نسخه 5جی است. این مدل در حقیقت همان پیکسل 4a با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5جی محسوب می شود. این دیوایس از پردازنده اسنپدراگون 765G با 6 گیگابایت رم و صفحه نمایش 6.2 اینچی FHD OLED بهره می برد.

نسخه 5جی از دوربین دوم 16 مگاپیکسلی اولتراواید برخلاف مدل استاندارد بهره می برد. باتری آن نیز 3885 میلی آمپرساعتی بوده و تجربه کاربری خوبی رقم می زند. تلفن هوشمند مورد اشاره طراحی بهبودیافته با نمایشگر لبه به لبه اولد پیدا کرده و ماژول دوربین نیز به شکل مربعی است که دو حسگر دوربین اصلی و اولتراواید درون آن جای گرفت. همچنین جک 3.5 میلیمتری هدفون هم در این گوشی تعبیه شده و افراد می توانند به تجربه موسیقی بی نقص و دردسر بپردازند.

پیکسل 4a نسخه 5جی از کلید اختصاصی گوگل اسیستنت هم بهره می برد که به صورت یک کلید رنگی در قسمت جانبی این گوشی جای گرفته است. البته در کنار این مدل یک گوشی دومی هم قرار دارد که رده بالاتر است و ویژگی های بهتری دربرمی گیرد.

گوگل

گوشی هوشمند پیکسل 5 از همان پردازنده Snapdragon 765G موجود در پیکسل 4a نسخه 5جی بهره می برد. اگرچه 8 گیگابایت رم به جای 6 گیگ و 256 گیگابایت حافظه داخلی شامل حال آن شد. همچنین باید بیان داشت که پیکسل 5 از چیپ سری اسنپدراگون 8 کوالکام بهره نمی برد و یک مدل برجسته و جذاب به حساب می آید.

بیشتر بخوانید  طراحان گوگل جزئیات طراحی عقب پیکسل فولد را فاش کردند

این مدل شامل نمایشگر 6 اینچی با نسبت ابعاد 19.5:9 و پنل FHD+ OLED می شود. البته نمایشگر از نرخ نوسازی 90 هرتز برخوردار است و نسبت به پیکسل 4a و 4a نسخه 5جی صفحه نمایش سریعتری ارائه می دهد. باتری این گوشی 4808 میلی آمپرساعتی بوده و از قابلیت شارژ معکوس بی سیم در عقب بهره می برد. ناگفته نماند پیکسل 5 دارای فناوری شارژ بی سیم است که برای نخستین بار در این سری تعبیه شد.

دوربین عقب پیکسل دوگانه است و نسبت به نسل قبل بهبودیافته و مدلی بهتر محسوب می شود. قابلیت تصویربرداری بهبودیافته هم دیگر ویژگی محصول گوگل است. Pixel 4a 5G با قیمت 499 دلار و Pixel 5 با قیمت 699 دلار بزودی راهی بازار خواهد شد و برای کسب جزئیات بیشتر بهتر است به وب سایت شرکت گوگل مراجعه داشته باشید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رونمایی گوگل از دو گوشی پیکسل 5 و پیکسل 4a نسخه 5جی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *