نوشیدن عصاره ترشی برایتان مفید است

یک عالمه میوه و سبزی در یک شیشه پُر از سرکه و نمک… ترشی چاشنی محبوب خیلی از ما و شماست. اما همچنان که ترشی مصرف می کنید، به فواید آب این چاشنی شور و ترش فکر کرده اید؟

دانشمندان گفته اند آب شور یا ترش ترشی جات برای طرفداران اینطور چاشنی ها یک میان وعده مفید به شمار می رود. علیرغم طعم تند و تیز، ترشی جات دارای خواص باورنکردنی درمانی هستند.

تسکین دردهای عضلانی

پس از تمرینات شدید ورزشیتان به دنبال چه می گردید؟ یک بطری آب؟ یک نوشیدنی انرژی زا؟ چرا دفعه بعد یک لیوان لبریز از آب ترشی خنک را امتحان نمی کنید؟

مطابق تحقیقات، یک نوشیدنی شور به لطف غلظت سدیم و سرکه درد عضلانی را تسکین می بخشد. یک مطالعه منتشر شده در زمینه پزشکی و علوم ورزش نشان داده است مردان تشنه ای که پس از تمرینات ورزشی عصاره ترشی مصرف کرده اند نسبت به کسانی که آن را مصرف نکرده اند، کمتر دچار گرفتگی عضلات می شوند. آنچه که مشاهده شده فقط تاثیر یک سوم فنجان عصاره ترشی بوده است.

آبرسانی سریعتر و طولانی تر

نوشیدن آب فوق العاده است اما می دانید چه نوشیدنی دیگری به بدن شما در ترمیم سریع تر کمک می کند؟ درست است. آب ترشی!

از آن جا که عصاره ترشی حاوی سدیم و پتاسیم است آبرسان سریعتری به شمار می رود. “سدیم” و “پتاسیم” دو الکترولیتی هستند که بدن شما حین عرق ریزی از دست می دهد. بنابراین نوشیدن آب ترشی به شما کمک می کند تا سطح الکترولیت های بدنتان با سرعت بیشتری طبیعی شود.

افزایش سیستم ایمنی بدن

با توجه به مطالعات در زمینه آنتی اکسیدان های طبیعی، آنتی اکسیدان هایی تحت عنوان ویتامین C و E در برابر عفونت های ناشی از باکتری ها، ویروس ها و انگل ها نقش محافظتی ایفا می کنند.

خوشبختانه، آب ترشی حاوی مقدار مناسبی از این دو ویتامین می باشد که به افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

کاهش وزن

سرکه جزء اصلی عصاره ترشی می باشد. و با توجه به مطالعات علوم زیستی، بیوتکنولوژی و بیوشیمی، مصرف روزانه آب ترشی می تواند به کاهش وزن کمک کند. پس از 12 هفته، مطالعه نشان داده افراد مصرف کننده آب ترشی نسبت به کسانی که آن را مصرف نکردند، مقدار بیشتری از چربی و وزنشان را از دست داده بودند.

تنظیم قند خون

افزایش قند خون منجر به آسیب های جدی از جمله کوری، بیماری های قلبی و کلیوی می شود. اما تحقیقات منتشر شده در مجله دیابت نشان داده است نوشیدن یک وعده کوچک از سرکه (عنصر اصلی آب ترشی) پیش از خوردن غذا می تواند به تنظیم قند خون دیابتی ها بخصوص نوع 2 کمک کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نوشیدن عصاره ترشی برایتان مفید است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *