آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

اکثر سرویس‌ها و وب ‌سایت‌های آنلاین محدودیتی برای اندازه آپلود تصویر قائل می‌شوند. با گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پرچم‌دار با دوربین‌های مگاپیکسلی بالا، گرفتن عکس‌هایی با اندازه فایل‌های بزرگ به‌طور طبیعی انجام می‌شود. با این حال، همه از داشتن چنین دستگاه‌ها و پهنای باند اینترنت برخوردار نیستند. بنابراین، می توانید اندازه عکس را برای اشتراک گذاری یا آپلود بدون مواجه شدن با هیچ خطایی کاهش دهید. در اینجا بهترین راه برای کاهش اندازه عکس در ویندوز وجود دارد.

کاهش اندازه عکس در ویندوز

آیا هنگام آپلود یا اشتراک گذاری عکس آنلاین، اغلب با خطا مواجه می شوید؟ می تواند به دلیل حجم بالای فایل باشد. شما باید اندازه تصویر را تا حد قابل کنترلی کوچک کنید. خوشبختانه، کاربران ویندوز برای کاهش اندازه عکس نیازی به نرم افزار دستکاری تصویر اختصاصی مانند فتوشاپ ندارند. شما می توانید به راحتی از ابزارهای داخلی برای انجام کار استفاده کنید.

از عکس های مایکروسافت برای کاهش اندازه عکس استفاده کنید

برنامه پیش‌فرض Photos در ویندوز دارای چندین ویژگی ویرایش است. همچنین می توانید از آن برای کاهش اندازه عکس استفاده کنید. مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: میانبر Windows + E را فشار دهید تا منوی Windows Explorer در ویندوز باز شود.

مرحله 2: به پوشه حاوی تصاویر بروید. روی یک عکس کلیک راست کنید، Open with را انتخاب کنید و از منوی فرعی برنامه Photos را انتخاب کنید.

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

مرحله 3: روی منوی سه نقطه افقی در بالا کلیک کنید و تغییر اندازه را انتخاب کنید.

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

مرحله 4: ما یک تصویر 12 مگابایتی را در برنامه Photos باز کردیم و با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض، اندازه را به 3.1 مگابایت کاهش دادیم.

مرحله 5: از نوار لغزنده کیفیت برای کاهش بیشتر اندازه عکس استفاده کنید. می توانید عرض و ارتفاع تصویر را از همان منو تغییر دهید. Save را بزنید.

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

تصویر فشرده شده خود را در مکان دلخواه در برنامه Windows Explorer ذخیره کنید.

از رنگ مایکروسافت برای فشرده سازی یک عکس استفاده کنید

مایکروسافت به طور کامل برنامه پیش‌فرض Paint را در ویندوز طراحی کرده است. با استفاده از اپلیکیشن Paint می توانید به راحتی اندازه عکس ها را تغییر اندازه و فشرده کنید. در اینجا نحوه

مرحله 1: میانبر Windows + E را فشار دهید تا Windows Explorer باز شود. تصاویر را مرور کنید، روی یک عکس کلیک راست کنید، Open with را انتخاب کنید و از منوی فرعی Paint را انتخاب کنید.

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

مرحله 2: روی گزینه Resize در بالا کلیک کنید یا می توانید میانبر Control+W را فشار دهید.

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

مرحله 3: می توانید اندازه عکس را با تنظیم درصد یا پیکسل تغییر دهید. پس از آن، روی Ok کلیک کنید تا فایل تصویر کاهش یافته را بررسی کنید.

مرحله 4: دکمه Save را بزنید و اندازه فایل کاهش یافته را در نوار پایین بررسی کنید.

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

مرحله 5: روی File در بالا کلیک کنید و منوی Save As را باز کنید

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

مرحله 6: یک نوع فایل ترجیحی را برای ذخیره تصویر خود انتخاب کنید و آن را به یک پوشه مربوطه در رایانه شخصی خود صادر کنید.

از POWERTOYS برای فشرده سازی یک عکس استفاده کنید

مایکروسافت نرم افزار PowerToys را ارائه می دهد که با چندین ابزار برای بهبود بهره وری شما همراه است. اگر می خواهید حجم فایل را در چندین عکس به طور همزمان کاهش دهید، توصیه می کنیم از PowerToys استفاده کنید.

مرحله 1: PowerToys را از فروشگاه مایکروسافت در ویندوز نصب کنید.

بیشتر بخوانید  ویندوز 10 نیاز به نصب آنتی ویروس دارد یا خیر؟ هر چیزی که باید درباره ی ویندوز دفندر بدانید!

مرحله 2: PowerToys را باز کنید و Image Resizer را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید. کلید کنار «Enable Image Resizer» را روشن کنید.

مرحله 3: اندازه های از پیش تعیین شده پیش فرض را که می توان در ویرایشگر استفاده کرد، بررسی کنید. شما می توانید یک اندازه جدید اضافه کنید یا اندازه های موجود را نیز ویرایش کنید.

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

مرحله 4: Windows Explorer را با فشار دادن میانبر Windows + E اجرا کنید و چندین تصویر را انتخاب کنید.

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

مرحله 5: روی آنها کلیک راست کرده و از منوی زمینه گزینه Resize pictures را انتخاب کنید.

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

مرحله 6: یک اندازه از پیش تنظیم شده مربوطه را از منوی بالا انتخاب کنید، گزینه های لازم در مورد جهت را فعال یا غیرفعال کنید و روی تغییر اندازه کلیک کنید.

با این کار همه آن عکس‌ها به صورت دسته‌ای به تصاویر کوچک‌تر تبدیل می‌شوند.

از برنامه های شخص ثالث برای فشرده سازی یک عکس استفاده کنید

برنامه های ویرایش عکس شخص ثالث در ویندوز خشکسالی ندارند. در میان آنها، PhotoScape X به دلیل گزینه های ویرایش غنی آن متمایز است. در اینجا نحوه استفاده از PhotoScape X برای کاهش اندازه عکس در ویندوز آورده شده است.

مرحله 1: PhotoScape X را از فروشگاه مایکروسافت نصب کنید.

مرحله 2: PhotoScape X را باز کنید و مسیر را از نوار کناری انتخاب کنید.

مرحله 3: تصاویر را به قسمت خالی ویرایشگر بکشید و رها کنید.

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

مرحله 4: از منوی باز شده در گوشه بالا سمت راست، روی Resize کلیک کنید و عرض و ارتفاع تصویر را تغییر دهید. Apply را بزنید.

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

مرحله 5: میانبر Ctrl + S را فشار دهید تا منوی ذخیره باز شود. برای کاهش اندازه تصویر از یک نوار لغزنده با کیفیت JPEG استفاده کنید. روی ذخیره کلیک کنید.

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

در حالی که استفاده از PhotoScape X رایگان است، برخی از ویژگی‌های ویرایش در پشت یک دیوار پرداخت قفل شده‌اند. برای نسخه Pro باید 39.99 دلار بپردازید.

فشرده سازی عکس ها با استفاده از ابزارهای وب

همچنین می توانید از ابزارهای وب برای کاهش اندازه عکس در ویندوز استفاده کنید. با این حال، در هنگام استفاده از ابزارهای وب برای سایت‌ها مراقب باشید که ممکن است یک کپی از تصویری که آپلود می‌کنید ذخیره شود. توصیه می کنیم تصاویر محرمانه را در این وب سایت ها آپلود نکنید و از ابزارهای آفلاین برای فشرده سازی عکس های خصوصی در ویندوز استفاده کنید.

مرحله 1: از ReduceImages در وب بازدید کنید.

مرحله 2: تصاویر خود را رها کنید یا آنها را از رایانه انتخاب کنید.

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

مرحله 3: کیفیت JPG را کاهش دهید و تغییر اندازه تصویر را بزنید. ممکن است کمی طول بکشد تا وب سایت اندازه تصویر را کاهش دهد.

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

مرحله 4: اندازه تصویر کاهش یافته را بررسی کرده و Download Image را فشار دهید. ما یک تصویر 12 مگابایتی وارد کردیم و یک تصویر فشرده تنها 1.08 مگابایت دریافت کردیم.

آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

استفاده از ابزار رایگان است. اگر می‌خواهید تبلیغات انبوه را ویرایش کنید و حذف کنید، در یک طرح ماهانه با قیمت 3.99 دلار مشترک شوید.

فشرده سازی تصاویر در ویندوز

اکثر مردم برای کاهش سایز از برنامه Microsoft Photos در ویندوز استفاده می کنند. اگر می خواهید اندازه چند تصویر را همزمان تغییر دهید، با PowerToys استفاده کنید. اپلیکیشن‌هایی مانند PhotoScape X برای کسانی که می‌خواهند اندازه عکس‌ها را با چندین ابزار تغییر اندازه و ویرایش کنند، مناسب هستند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آموزش کاهش اندازه عکس در ویندوز

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *