چگونه در ویندوز 10 به صورت HDR ویدئو تماشا کرده یا بازی کنیم

چگونه در ویندوز 10 به صورت HDR ویدئو تماشا کرده یا بازی کنیم

ممکن است همه در مورد 4K صحبت کنند ، اما مسلماً HDR یک پیشرفت بزرگتر در کیفیت تصویر در تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر شما است. HDR به معنای تصاویر با جزئیات بیشتر ، رنگ بهتر و برجسته هایی است که واقعاً نمایان می شوند – و اگرچه Roku یا Apple TV شما ممکن است با حداقل تلاش HDR را اداره کند ، ویندوز PC شما یک جانور پیچیده تر است.

در طی چند سال گذشته مایکروسافت با HDR دردسرهای فزاینده ای را پشت سر گذاشته است ، و گرچه هنوز هم آنطور که باید آسان نیست ، اما این ویژگی بسیار قابل استفاده تر از روزهای ابتدایی ویندوز 10 است. مانیتور با قابلیت HDR یا اینکه کامپیوتر خود را برای برخی از بازی های اتاق نشیمن به تلویزیون 4K HDR خود متصل کرده اید – در اینجا نحوه اطمینان از مزیت کامل بازی ها و فیلم های شما در اینجا آمده است.

آنچه شما نیاز دارید

چگونه در ویندوز 10 به صورت HDR ویدئو تماشا کرده یا بازی کنیم

دقیقاً مانند سایر دستگاه ها ، هر پیوند در این زنجیره – از کامپیوتر شما تا نمایشگر – باید دارای قابلیت HDR باشد. این بدان معنی است که شما نیاز دارید:

یک تلویزیون یا مانیتور با قابلیت HDR

همه HDR به یک اندازه ایجاد نشده است، تلویزیون ها و مانیتورهای ارزان قیمت ممکن است نتوانند به اندازه کافی روشن شوند یا از تاریکی محلی برای تاریکی کافی استفاده کنند تا واقعاً از HDR کاملاً استفاده کنند. اگر به عنوان مثال مانیتور بازی شما می گوید این DisplayHDR 400 یا DisplayHDR 600 است ، به این معنی است که این موارد برجسته می توانند به ترتیب فقط به 400 یا 600 نیت برسند. در واقع ، شما به چیزی بیش از 1000 نیت نیاز دارید ، بنابراین به دنبال DisplayHDR 1000 یا DisplayHDR 1600 باشید. اگر در آن می گوید: “HDR10” ، این بدان معنی است که قادر به پذیرش سیگنال های HDR است ، اما در واقع یک تصویر HDR تولید نمی کند.

تراشه گرافیکی با قابلیت HDR

برای برقراری ارتباط با صفحه نمایش خود ، به یک پردازنده گرافیکی با قابلیت HDR نیاز دارید که به معنی Nvidia GTX 950 یا بالاتر ، Radeon R9 380 AMD یا بالاتر از AMD است ، یا – اگر از گرافیک یکپارچه اینتل استفاده می کنید؛ پردازنده نسل 7 Kaby Lake یا بالاتر . توجه داشته باشید که این حداقل ها هستند و کارتهای سطح بالاتر قادر به انجام تنظیمات خروجی بهتری هستند.

یک کابل HDMI یا DisplayPort با کیفیت

اکثر کابلهای HDMI مدرن می توانند سیگنال 4K را حمل کنند اما لزوماً همه عملکرد یکسانی ندارند. اگر 4K در 60 هرتز با HDR می خواهید ، بهترین شرایطی است که در Premium High Speed ​​یا 18Gbps برچسب گذاری شده است ، همانطور که در راهنمای کابل HDMI ما توضیح داده شده است. برای 4K در 120 هرتز با HDR ، به یک کارت با سرعت بالا Ultra Premium یا 48Gbps نیاز دارید. اگر از نمایشگر رایانه شخصی استفاده می کنید ، DisplayPort ایده آل است و می توانید لیستی از کابلهای DisplayPort مجاز را در اینجا مشاهده کنید.

یک سیستم به روز

ویندوز برای اولین بار با به روزرسانی Fall Creators 2017 پشتیبانی از HDR را ارائه داد ، اما همه چیز تغییر کرده است و اگر می خواهید این نسخه را دنبال کنید ، به آخرین نسخه ویندوز 10 (20H2) متکی است. من همچنین به شدت توصیه می کنم درایورهای گرافیک خود را به روز کنید ، زیرا این امر به من کمک کرد برخی از مشکلات HDR را که طی این سالها برطرف کرده ام برطرف کنم.

پس از اطمینان از داشتن سخت افزار لازم ، وقت آن است که در برخی از تنظیمات جستجو کنید.

 

نحوه فعال سازی HDR روی ویندوز 10

چگونه در ویندوز 10 به صورت HDR ویدئو تماشا کرده یا بازی کنیم

قبل از اینکه با نرم افزار خود سر و کله بزنید ، می خواهید چند مورد را در تنظیمات تلویزیون خود اصلاح کنید. در جایی ، باید گزینه ای برای فعال کردن قابلیت های رنگی HDR پیدا کنید، ال جی آن را “Deep Color” می نامد ، سامسونگ آن را “Input Signal Plus” می نامد و سایر تولیدکنندگان ممکن است نام خود را داشته باشند. در صورت وجود ممکن است مجبور باشید این کار را بر روی گیرنده خود فعال کنید، مال من در زیر یک ترکیب دکمه تا حدودی مخفی ذکر شده در کتابچه راهنما پنهان شده است.

بعضی از تلویزیون ها ممکن است هنگام تشخیص سیگنال HDR به طور پیش فرض این کار را روشن کنند ، برخی دیگر ممکن است این کار را نکنند – ممکن است لازم باشد صفحه تلویزیون خود را در Rtings.com بررسی کنید تا ببینید به چه تنظیماتی نیاز دارید.

علاوه بر این ، برخی از تلویزیون ها با برچسب هایی که در رایانه های شخصی دارند ، متفاوت از ورودی های دیگر هستند – بنابراین اگر رایانه شما به HDMI2 متصل است ، به تنظیمات ورودی تلویزیون خود رفته و برای بهترین نتیجه از برچسب HDMI2 “PC” مطمئن شوید.

اکنون وقت آن است که برخی موارد را در Windows تغییر دهید. تنظیمات> برنامه ها> پخش ویدئو را باز کنید و روی Windows HD Color Settings کلیک کنید. اگر نمایشگر شما از HDR پشتیبانی می کند ، باید در این صفحه سوییچی را ببینید که می گوید Play HDR Games and Apps – آن را روشن کنید و باید ببینید که نشان HDR در گوشه صفحه نمایش شما ظاهر می شود.

اگر از قبل فعال نشده است ، می خواهید کلید پخش جریانی HDR را روشن کنید. اگر دسک تاپ شما بیش از حد کم نور یا منفجر شده است ، می توانید اسلایدر ظاهر محتوای SDR را به پایین پیمایش کرده و حرکت دهید تا این مسئله تا حدودی برطرف شود.

از اینجا ممکن است مجبور شوید آزمایش هایی را انجام دهید. با مانیتور HDR PC در خانه ، باز کردن تنظیمات Nvidia ، رفتن به Change Resolution و تغییر عمق رنگ به 10 بیت باعث شد که تصویر بسیار بهتر به نظر برسد. برخی از افراد توصیه می کنند تنظیمات صفحه نمایش Nvidia یا AMD را باز کرده و اگر در تلویزیون هستید ، میزان خروجی رنگ را به 4: 2: 2 یا 4: 2: 0 تغییر دهید ، اگرچه این از نمایشگر به نمایشگر دیگر متفاوت است – تنظیمات پیش فرض بهترین حالت به نظر می رسد به تلویزیون HDR من وصل شده است.

بیشتر بخوانید  قابلیت های HDR و Dolby Vision برای آیفون های جدید

اکنون که تأیید کردید HDR در ویندوز کار می کند ، دو گزینه پیش رو دارید: یا می توانید HDR را همیشه روشن بگذارید ، یا می توانید قبل از اینکه به یک بازی یا فیلم با قابلیت HDR تبدیل شوید ، دستی آن را روشن کنید. برخی از افراد می دانند HDR روی دسک تاپ درست نیست ، حتی با کشویی که برای بهترین تنظیم شماره گیری شده است – شما باید برای تنظیمات خود تصمیم بگیرید که بهترین کار را انجام می دهد.

اجرا بازی ها روی PC با HDR

بعد ، وقت آن است که HDR را در بازی های خود اجرا کنید. PC Gaming Wiki دارای یک لیست عالی از بازی هایی است که از HDR پشتیبانی می کنند ، بنابراین یک بازی را در آن لیست پیدا کنید و آن را راه اندازی کنید. تنظیمات گرافیکی آن را باز کرده و از روشن بودن HDR اطمینان حاصل کنید.

برخی از بازی ها مانند Shadow of the Tomb Raider قبل از اجرای بازی نیاز به روشن بودن HDR در تنظیمات ویندوز دارند. برخی از آنها ، مانند Mass Effect: Andromeda ، هنگام اجرای بازی به طور خودکار ویندوز را به حالت HDR تبدیل می کنند ، که اگر نمی خواهید همیشه آن را روشن نگه دارید ، بسیار خوب است. تا زمانی که سوئیچ ویندوز روشن نشود ، ممکن است بازی های دیگر حتی در تنظیمات خود گزینه HDR را به شما نشان ندهند.

در صورت تردید ، در هنگام نمایش HDR ، بیشتر نمایشگرها باید نوعی نشان HDR را در گوشه یا وسط صفحه نشان دهند – اگر این یک بازی با تغییر خودکار است ، هنگام شروع بازی مشاهده خواهید کرد در مواردی مانند Shadow of the Tomb Raider ، می توانید HDR را در تنظیمات بازی روشن و خاموش کنید تا ببینید آیا کار می کند یا نه.

از صحنه ای استفاده کنید که هم مناطق تاریک و سایه دار داشته باشد و هم برجسته های روشن ، مانند خورشید که از پنجره ای در یک منطقه تاریک جریان دارد. در صحنه هایی از این دست ، تفاوت بین HDR و SDR کاملاً محسوس است و قابل ارزش است.

فیلم ها و ویدئوهای دیگر را در HDR تماشا کنید

پخش ویدئو HDR متاسفانه به همان اندازه بازی های HDR دست و پا گیر است. شما نه تنها به HDR در ویندوز روشن نیاز دارید ، بلکه اگر می خواهید محتوای HDR را از سرویسی مانند Netflix پخش جریانی کنید ، همچنین باید HEVC Video Extension Microsoft را با قیمت 0.99 دلار از فروشگاه خریداری و نصب کنید. (من مجبور شدم کامپیوترم را بعد از نصب دوباره راه اندازی کنم.)

پس از روشن شدن HDR و نصب افزونه HEVC ، می توانید محتوای HDR را از سرویس هایی مانند Netflix پخش جریانی کنید، اگرچه برخی از آنها ممکن است فقط از طریق مرورگرهای خاص یا از طریق برنامه رسمی از فروشگاه Microsoft کار کنند. صفحات پشتیبانی ارائه دهنده جریان خود را برای اطلاعات بیشتر بررسی کنید.

شما می دانید که اگر HDR در جزئیات فیلم وقتی روی آن کلیک می کنید ، نشانگر HDR به درستی کار می کند – اگر نشان مشخصی با عنوان HDR نمی بینید ، باید عیب یابی کنید. (Dolby Atmos و Ultra HD 4K حساب نمی شوند – اگر آن نشان ها را بدون نشان “HDR” مشاهده می کنید ، HDR کار نمی کند.)

در صورت بروز مشکلات چه باید کرد

چگونه در ویندوز 10 به صورت HDR ویدئو تماشا کرده یا بازی کنیم

هنگام تلاش برای استفاده از HDR در ویندوز 10 ، مشکلات زیادی وجود دارد که ممکن است با آنها روبرو شوید. من در تمام مراحل با صفحه های سیاه ، صفحات بنفش ، HDR که نمی خواهم روشن شوند و سایر عجایب مواجه شدم. راه حل اغلب به مدل تلویزیونی شما ، تنظیمات مورد استفاده شما بستگی دارد و با این وجود جهان در آن روز احساس می کند. اما اگر به مشکلی بر خوردید ، در اینجا چند نکته قابل ارزش امتحان وجود دارد:

کابل HDMI دیگری را امتحان کنید

همانطور که قبلاً گفتم ، حتی کابلهای پرسرعت از مارکهای خوب نیز ممکن است با مشکل روبرو شوند ، بنابراین استفاده از لوازم یدکی هرگز صدمه ای نخواهد دید. اگر از مانیتور رایانه شخصی استفاده می کنید ، ممکن است سعی کنید به جای HDMI یا HDMI به جای DisplayPort به DisplayPort بروید تا منبع مشکل را محدود کنید. (در تلویزیون می توانید در صورت لزوم از آداپتور DisplayPort به HDMI استفاده کنید.)

اتصال به پورت دیگری را امتحان کنید

برخی از تلویزیون ها و نمایشگرها ممکن است پورت های خاصی برای 4K HDR داشته باشند ، و اگر در یک اتصال اشتباه وارد شوید ، پهنای باند کامل مورد نیاز را دریافت نخواهید کرد. علاوه بر این ، اگر از گیرنده سینمای خانگی استفاده می کنید ، ممکن است به طور کامل 4K HDR در 60 هرتز نباشد. کابل باید مستقیماً به تلویزیون وصل شود و صدا از طریق TOSLINK یا کابل دیگر برای گیرنده شما ارسال شود.

تنظیمات تلویزیون خود را بررسی کنید
تلویزیون شما ممکن است همچنان به تنظیم دیگری نیاز داشته باشد که HDR به درستی کار کند یا ظاهر خوبی داشته باشد. باز هم ، تلویزیون خود را در Rtings.com جستجو کنید و ببینید چه کاری انجام می دهند.

سیستم عامل تلویزیون خود را به روز کنید
من خودم به این مسئله برنخورده ام ، اما شنیده ام که تلویزیون های خاصی برای ارائه صحیح HDR در حالت PC به به روزرسانی سیستم عامل نیاز دارند. اگر مدتی است تلویزیون خود را برای به روزرسانی نرم افزار بررسی نکرده اید ، ممکن است ارزش این را داشته باشد که وارد تنظیمات شوید و ببینید آیا نسخه سیستم عامل جدیدی در دسترس است.

امیدوارم که مایکروسافت و توسعه دهندگان بازی با گذشت زمان تجربه را بهبود ببخشند ، اما در حال حاضر این کار کمی ضربه خورده است و می تواند برای کار کردن به آینده نیاز داشته باشد. اما بسته به بازی ، نتایج به خوبی ارزش آن را خواهد داشت ، به خصوص اگر نمایشگر خوبی داشته باشید که توانایی آن سیاه پوستان عمیق و برجسته های برجسته را داشته باشد.

به هر حال با این قابلیت تجربه کاربری بهتری خواهید داشت.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه در ویندوز 10 به صورت HDR ویدئو تماشا کرده یا بازی کنیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *