2020 سال گوشی های هوشمند میان رده

سال 2020 رو به پایان است و روندهای زیادی در فضای گوشی های هوشمند شاهد آن هستیم. ما دیدیم که 5G برای بسیاری از بازارها به واقعیت تبدیل شد ، نرخ تازه سازی بالا به تلفن های ارزان قیمت تبدیل شد و سیستم های دوربین چهارگانه نیز به یک امر عادی تبدیل شدند.

با این حال، مطمئناً می توان سال 2020 را سالی قرار داد که تلفن های میان رده از هر زمان بهتر و مهمتر شدند.

یک تن از ویژگی های پیشرفته به میان رده ها رسید

یکی از دلایل قانع کننده تری که باعث رونق گوشی های میان رده در سال 2020 شد ، این بود که ما شاهد افزایش ویژگی های ممتاز بودیم که در پله پله سقوط می کرد. نمایشگرهای با نرخ تازه سازی بالا یکی از این ویژگی هاست ، با میان رده هایی با مشخصات بالا مانند OnePlus Nord انیمیشن های روان و سریع تر با قیمت 500 دلار و کمتر ارائه می دهند. در واقع ، حتی شاهد بودیم که امثال Realme 7 و Poco X3 با صفحه نمایش 90 هرتز با قیمت زیر 300 یورو به اروپا آمدند.

شارژ سریعتر ویژگی دیگری بود که در پایین دست به بخش بودجه منتقل شد. شارژ 30 وات یا حتی سریعتر در تلفنهایی مانند OnePlus Nord ، Poco M2 Pro ، سری Realme 7 و Redmi Note 9 Pro در دسترس قرار گرفت. ما نمی توانیم 5G را نیز فراموش کنیم! سال 2020 اولین سیلیکون میان رده 5G سامسونگ ، مدیاتک و پادشاه کوالکام بود. گوشی های برجسته میان رده 5G شامل (حدس می زنید) OnePlus Nord ، Google Pixel 4a 5G ، Moto G 5G Plus و Samsung Galaxy A51 5G هستند. همه این تلفن ها با قیمت کمتر از 500 دلار در دسترس هستند.

اسنپدراگون 765G کوالکام نقش عمده ای در گسترش تلفن های 5G با قیمت مناسب تر داشت. چیپست Qualcomm توسط تعداد زیادی نصب شده اندروید در سال 2020 از جمله OnePlus ، Google ، Samsung ، Xiaomi ، Nokia ، LG ، Oppo و Realme پذیرفته شد. این تراشه بسیاری از ویژگی های برتر را نیز شامل می شود ، از جمله پشتیبانی mmWave ، ضبط 4K / 60fps و پشتیبانی از نرخ تازه سازی بالا.

روند جزئی دیگری که در سال 2020 مشاهده کردیم ، اتخاذ شارژ بی سیم و رتبه بندی قابل توجه IP است. با این حال ، این فقط به iPhone SE و Sony Xperia 10 II محدود شد.

سیلیکون پرچمدار 5G باعث افزایش قیمت ها شد

مسلما بزرگترین دلیل اهمیت یافتن گوشیهای میان رده در سال 2020 افزایش قیمت پرچمداران در سال جاری بود. این امر عمدتاً به گران بودن سری اسنپدراگون 865 کوالکام نسبت به تراشه های اسنپدراگون 855 مورد استفاده در تلفن های گران قیمت 2019 نسبت داده می شود. جدا از هزینه بالای سیلیکون پرچمدار ، اجزای مربوط به 5G مانند آنتن mmWave نیز در افزایش هزینه نقش دارند.

در مورد تلفن های برتر ، در سال 2020 برخی از این دستگاه ها از 1000 دلار به ارتفاعات بیشتر می رسند. سامسونگ یکی از این بازیکنان گناهکار بود. ارزان ترین Galaxy S20 Ultra و Galaxy Note 20 Ultra به ترتیب با قیمت 1400 و 1300 دلار خرده فروشی شد. در همین حال ، ارزان ترین نسخه های گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی نوت 10 پلاس به ترتیب با قیمت 999 دلار و 1099 دلار آغاز شد.

متأسفانه ، حتی پرچمداران ارزان قیمت نیز در سال 2020 افزایش عمده قیمت داشته اند. به عنوان مثال شیائومی سری Mi 10 را با قیمت 710 یورو برای Mi 10 استاندارد آغاز کرد در حالی که Mi 9 با قیمت 449 یورو آغاز شد. این یک جهش عظیم قیمت برای مارکی است که معمولاً با تلفنهای گران قیمت ارزان قیمت همراه است.

وان پلاس یکی دیگر از نصب های معروف است که شهرت خود را به تلفن های گران قیمت با قیمت مناسب تر نشان می دهد. با این حال ، هنگامی که OnePlus 8 Pro را 899 دلار قیمت گذاری کرد ، همه تردیدها در مورد برنامه های حق بیمه خود را از بین برد. OnePlus 7 Pro سال گذشته با قیمت 669 دلار خرده فروشی کرد و ارزان تر از 699 دلار OnePlus 8 بود.

این افزایش قیمت باعث می شد تا بهترین تلفن های ارزان قیمت حتی جذاب تر به نظر برسند، اما همچنین باعث افزایش یک گروه جدید می شود که شکافی را میان بخش میان رده و پرمیوم ایجاد می کند.

ظهور گوشی های هوشمند میان رده

به جای پرداخت حق بیمه برای تراشه های گران قیمت ، برخی از مارک های مشهور صرفاً ترجیح دادند از مسابقه پرچمدار سنتی خارج شوند و راه خود را ادامه دهند. گوگل و ال جی دو مارکی هستند که با این فرمول “میان رده فوق العاده” کار می کنند ، سیلیکون گران قیمت را به نفع سیلیکون 5G میان رده مناسب ارائه می دهند. این تصمیم به این معنی بود که دو مارک می توانند گرما را در مناطق دیگر به وجود آورند. LG Velvet و Pixel 5 ممکن است از چیپست Snapdragon 865 برخوردار نباشند ، اما مقاومت در برابر آب ، باتری بزرگتر و شارژ بی سیم را ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید  گوشی جدید ال جی با صفحه نمایش خیره کننده QHD

این تصمیم از سوی گوگل و ال جی تغییر عمده ای در استراتژی صنعت تلفن های هوشمند به وجود آورد ، زیرا روش دیگری برای پر کردن شکاف بین تلفن های ممتاز و میان رده نشان داد. ما اغلب دیده ایم که مارک های تجاری پرچمداران ارزان قیمت را با سطح قدرت سازش ناپذیر عرضه می کنند ، اما در مناطق دیگر فداکاری می کنند. این امر در سال 2020 با سامسونگ Galaxy S20 FE و OnePlus 8 نیز صادق بود.

استراتژی فوق العاده میان رده رویکردی مخالف دارد ، با این وجود نیرو به نفع بسیاری از موارد اضافی حق بیمه در جاهای دیگر فدا می شود. به طور معمول ، شماره گیری مجدد برق رویکرد خوبی نیست ، به خصوص یک یا دو سال پایین خط. اما بین عملکرد خوب Snapdragon 765G ، طراحی ممتاز و سایر لوازم جانبی نظیر مقاومت در برابر آب و شارژ بی سیم ، مواردی مانند Velvet و Pixel 5 پیشنهاد جالبی را ارائه می دهند.

در قالبی کاملاً متفاوت ، حتی دیده ایم که برخی از تلفن ها به جای سخت افزار میان رده یا چیپ ست های پرچمدار فعلی ، از سیلیکون پرچم دار قدیمی استفاده می کنند. یکی از نمونه های قابل توجه 500 یورو Realme X3 Superzoom است که چیپست اسنپدراگون 855 پلاس سال گذشته را ارائه داد. در عوض ، این گوشی یک دوربین بزرگنمایی پریسکوپ 5 برابر ، دوربین های سلفی دوگانه و یک صفحه LCD 120 هرتزی تحویل داد.

آنچه می توانیم از میان رده های سال 2021 انتظار داشته باشیم

تلفن های میان رده به وضوح یکی از نقاط روشن یک سال نسبتاً ناامیدکننده برای صنعت گوشی های هوشمند بوده است. قطعاً انتظار داریم که این حرکت در سال 2021 برای بخش ادامه یابد.

5جی های ارزانتر در راهند

سال 2020 اولین سال فرو رفتن 5G در زیر سطح گل سرسبد بود. ما قطعاً انتظار داریم که قیمت تلفن های 5G در ایالات متحده ، اروپا و فراتر از آن حتی بیشتر کاهش یابد زیرا تولیدکنندگان تراشه حتی سیلیکون 5G ارزان تری را ارائه می دهند.

روند مرتبط دیگر 5G که انتظار داریم شاهد آن باشیم ، اتصال mmWave 5G است که به قیمت ارزان تر می رسد. استاندارد مزاجی 5G بخش بزرگی را به دلیل آنتن های اضافی و سایر قطعات به هزینه قطعات اضافه می کند. با این حال ، ما قبلاً شاهد بودیم TCL 10 5G UW با پرداخت 400 دلار به Verizon رسید. امیدوارم شاهد این باشیم که هزینه اتصال mmWave تا حدودی کاهش می یابد.

صفحه نمایش سریع

Poco X2 یکی از اولین تلفن های ارزان قیمت بود که در اوایل سال 2020 پنل نرخ تازه سازی بالایی را ارائه می داد. از آن زمان به بعد این فناوری به سرعت در دستگاه های زیر 400 دلار گسترش یافته است. این شتاب احتمالاً در سال 2021 ادامه خواهد یافت ، مدیاتک قبلاً به خبرنگاران گفته بود كه انتظار دارد سال آینده صفحات نمایشگر هرتز 90 در بیشتر گوشی های میان رده استاندارد شود.

دوربین زیر نمایشگر

ما انتظار داریم که گوشی های پرچمدار از سال 2021 بسته بندی دوربین های سلفی زیر نمایشگر را شروع کنند ، اما اولین گوشی با تکنولوژی در واقع یک میان رده بود. بله ، رده میانی ZTE Axon 20 5G این ویژگی را با قیمت اولیه 322 دلار در چین بسته بندی کرده است. حتی 100 دلار حق بیمه برای بازارهای جهانی به این معنی است که دستگاه را زیر 500 دلار دریافت می کنید. با اعلام اینکه شیائومی پادشاه بودجه خود قصد دارد دوربین های سلفی زیر نمایشگر را در سال 2021 به تلفن ها بیاورد ، می توانید شرط بندی کنید که یک پیشنهاد بودجه محور نیز داشته باشند.

فناوری شارژ سریع بهتر

فقط یک سال پیش بود که برای اولین بار شاهد بودیم شارژ 65 وات به لطف Oppo Reno Ace به تلفن های هوشمند آمد. با این حال ، ما قبلاً چند تلفن میان رده را دیده ایم که در سال 2020 این فناوری را بسته بندی کرده‌اند. انتظار می رود سال آینده تلفن های میان رده بیشتری از راه حل های شارژ سریع استفاده کنند. شارژ با سرعت بالاتر نیز به دلیل ارائه تلفن های باتری بزرگ که شارژ آنها با سرعت قبلی بیشتر طول می کشد، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

ویدئو 4K بهینه شده

چند دستگاه میان رده پشتیبانی ضبط 4K / 30fps را در سال 2020 ارائه می دهند. ما همچنین شاهد پشتیبانی 4K / 60fps از قبیل Pixel 5 و OnePlus Nord هستیم ، بنابراین احتمالاً هر دو گزینه را در دستگاه های بیشتری خواهیم دید 2021

آیا می توان سال آینده شاهد ضبط 8K به تلفن های میان رده بود؟ خوب ، بین نیازهای ذخیره سازی و عملکردی که برای ضبط صاف لازم است ، هنوز برای بسیاری از میان رده های اصلی (در صورت وجود) نفس نمی کشیم که این را ارائه دهیم.

منبع

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : 2020 سال گوشی های هوشمند میان رده

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *