چگونه یک حساب کاربری را از Smart Lock گوگل حذف کنیم؟

گوگل اسمارت لاک در طیف وسیعی از پلتفرم‌های گوگل و اندروید کار می‌کند. هنگامی که فعال و به درستی سفارشی شود، به دستگاه های شما اجازه می دهد تا به طور خودکار در موقعیت های مختلف قفل خود را باز کنند، مانند اینکه تلفن شما را در صورتی که تشخیص دهد در خانه هستید، قفل‌باز نگه دارد. بهتر از آن، این قابلیت به شما امکان می دهد رمزهای عبور مرورگر کروم را برای دسترسی آسان ذخیره کنید، همراه با چند ترفند جالب دیگر.

با این حال، زمانی فرا می رسد که احتمالا بخواهید یک حساب کاربری را از Google Smart Lock حذف کنید یا از آن حساب استفاده نکنید یا یک دستگاه قدیمی را فروخته باشید، دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید نمایه Google Smart Lock خود را پاکسازی کنید. خوشبختانه، این فرآیند بسیار ساده است. در اینجا نحوه حذف یک حساب کاربری از Google Smart Lock آورده شده است.

حذف ویژگی‌های Smart Lock در اندروید

اگر Smart Lock برای گوشی اندرویدی شما مشکل ایجاد می‌کند، چند راه برای رسیدگی به آن دارید.

مرحله ۱: برنامه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

این گزینه ممکن است با توجه به نسخه اندروید شما کمی متفاوت به نظر برسد، اما به راحتی قابل پیدا کردن است. در صورت شک، از قسمت جستجو عبارت “Smart Lock” را جستجو کنید تا بخش مورد نظر را بیابید.

مرحله ۲: گزینه «امنیت» (Security) را انتخاب کنید.

مرحله ۳: بخش «قفل هوشمند» (Smart Lock) را پیدا کنید.

choose-your-android-smart-lock-option

این بخش معمولا در «قفل صفحه» (Screen lock) یا «تنظیمات پیشرفته» (Advanced settings) قرار دارد. پس از پیدا کردن آن، آن را انتخاب کنید.

مرحله ۴: غیرفعال کردن ورود خودکار

در منوی Smart Lock، چندین گزینه کنترل را مشاهده خواهید کرد. اگر به غیرفعال کردن ورود خودکار علاقه‌مند هستید، باید هر یک از سه بخش اول را بررسی کنید. اگرچه نمی توانید Smart Lock را به طور کامل خاموش کنید، اما هر سه دسته به شما میزان مشخصی از کنترل بر نحوه عملکرد ورودها می‌دهند و به شما امکان می‌دهند اکثر ویژگی‌ها را غیرفعال کنید تا امنیت شما به خطر نیفتد.

در قسمت «تشخیص همراه» (On-body detection)، به دنبال دکمه‌ای برای غیرفعال کردن کامل آن باشید.

در بخش «مکان‌های قابل اعتماد» (Trusted places)، مکان‌هایی را که فعال کرده‌اید (مانند آدرس خانه) انتخاب کنید و سپس «غیرفعال کردن این مکان» (Turn off this location) را بزنید.

سپس در بخش «دستگاه‌های قابل اعتماد» (Trusted devices)، دستگاه‌هایی را که می‌خواهید حذف کنید (مانند Chromebook) انتخاب کنید و «حذف دستگاه قابل اعتماد» (Remove trusted device) را بزنید.

اگر اندروید از شما خواست تا هر یک از این ویژگی‌ها را دوباره فعال کنید، به خاطر داشته باشید که اگر نمی‌خواهید Smart Lock دوباره کار کند، این را رد کنید.

مرحله ۵: مدیریت رمزهای عبور در برنامه Chrome

اگر تلفن شما این تنظیمات را ارائه نمی‌دهد، می‌توانید به جای آن با بارگیری برنامه Chrome روی گوشی هوشمند خود به این ویژگی دسترسی داشته باشید. پس از باز شدن برنامه، به سادگی روی نماد سه نقطه در بالای صفحه کلیک کنید، سپس روی «تنظیمات» (Settings) ضربه بزنید. از اینجا، تب «مدیر رمز عبور» (Password Manager) را باز کنید. این به شما امکان دسترسی به تمام رمزهای عبور ذخیره شده را می دهد و به شما امکان حذف یا غیرفعال کردن ورودی خودکار آنها را می دهد.

حذف Smart Lock در مرورگر Chrome

Google Smart Lock همچنین مدیریت رمز عبور را در مرورگر Chrome پوشش می‌دهد. یک زمینه کاملاً متفاوت، اما زمینه‌ای که هنوز هم می‌توانید در آن با مشکل مواجه شوید. در اینجا، Google Smart Lock مانند یک مدیر رمز عبور عمل می کند، رمزهای عبور را برای سایت هایی که بازدید می کنید جمع آوری و ذخیره می کند.مشکل این است که این ویژگی‌های ورود هوشمند همیشه کار نمی‌کنند، به خصوص اگر اخیراً رمز عبور خود را به‌روز کرده باشید و Chrome در درک تغییر ایجاد شده با مشکل مواجه شود. یا ممکن است فقط برای بهبود امنیت خود بخواهید ورودهای ذخیره شده را حذف کنید.

نحوه حذف اطلاعات حساب کاربری

مرحله ۱: به صفحه رمزهای عبور حساب  (Google Account Passwords) خود بروید و در صورت نیاز وارد شوید. این صفحه در حال حاضر نحوه مدیریت همه رمزهای عبور Chrome توسط Google است. در اینجا تمام سایت‌ها و برنامه‌هایی را خواهید دید که Chrome اطلاعات ورود برای آن‌ها ذخیره کرده است و همچنین اعلان‌هایی درباره اینکه کدام سایت‌ها ممکن است از رمزهای عبور به خطر افتاده استفاده کنند.
چگونه یک حساب کاربری از گوگل حذف کنیم؟
مرحله ۲: وب‌سایت مورد نظر برای غیرفعال کردن رمز عبور خود را در لیست Google پیدا کنید. آن را انتخاب کنید و در صورت نیاز دوباره با اطلاعات حساب Google خود وارد شوید.
مرحله ۳: اکنون اطلاعات ورود خود را برای آن سایت مشاهده خواهید کرد. گزینه حذف (Delete) را انتخاب کنید و تأیید کنید که می‌خواهید آن را حذف کنید. آن حساب خاص اکنون از صفحه گذرواژه های شما حذف می شود.
مرحله ۴: اگر می‌خواهید Google رمزهای عبور آینده را ذخیره نکند، بهتر است نماد چرخ‌دنده را در صفحه اصلی گذرواژه‌ها انتخاب کنید و مطمئن شوید پیشنهاد ذخیره گذرواژه‌ها (Offer to save passwords) را فعال کنید تا همیشه بتوانید انتخاب کنید که اطلاعات حساب را ذخیره کنید. همچنین ممکن است بخواهید ورود خودکار (Auto sign-in) را غیرفعال کنید.
به این پست امتیاز بدید

https://www.digitaltrends.com/home/how-do-i-remove-an-account-from-google-smart-lock/

نظرات در مورد : چگونه یک حساب کاربری را از Smart Lock گوگل حذف کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *