فناوری های شارژ سریع درسال 2021 بهبود پیدا می کنند

2020 برای اکثر موارد بد بود ، اما ما نوآوری های قابل توجهی در رابطه با شارژ دریافت کردیم. بهترین تلفن های اندرویدی به طور پیش فرض دارای شارژ سیمی 25 وات بودند ، اما ما همچنین از شیائومی با پرچمدار Mi 10 Pro 50 شارژ USB PD برخوردار شدیم و OPPO یک سیستم شارژ سریع 65 وات دیوانه را در Find X2 Pro خود معرفی کرد. این فناوری شارژ 65 وات از OnePlus برای OnePlus 8T مجوز گرفت ، با Warp Charge 65 با استفاده از همان طراحی باتری دو سلول برای تحویل همزمان شارژ 32.5 وات به هر سلول. نتیجه این است که Find X2 Pro و 8T می توانند باتری خود را در کمتر از 40 دقیقه به طور کامل شارژ کنند ، و فقط در 15 دقیقه از صفر به 50 درصد برسید.

مارک های چینی همیشه راه را برای نوآوری در باتری هدایت کرده اند و این تا سال 2021 ادامه خواهد داشت. شیائومی قبلاً سیستم شارژ 120 وات خود را در Mi 10 Ultra معرفی کرده است ، اما در حال حاضر این دستگاه خاص محدود به چین است. باید ببینیم این فناوری به Mi 11 ، سری پرچمداران 2021 شیائومی راه پیدا کرده است. فناوری شارژ 120 وات شیائومی می تواند باتری 4500 میلی آمپر ساعت را به طور کامل فقط در 23 دقیقه شارژ کند و پس از تنها پنج دقیقه شارژ 41 درصدی را تحویل می دهد. OPPO همچنین راه حل شارژ سریع 125 وات VOOC خود را معرفی کرده است و قرار است در پرچمدار 2021 Find X3 این برند برای اولین بار عرضه شود. OPPO با شارژ 125 وات ، شارژ کامل باتری 4000 میلی آمپری را فقط در 20 دقیقه ادعا می کند.

این پیشرفت در فناوری شارژ به نوع طراحی باتری برمی گردد. به جای یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی ، OPPO از یک طرح دو سلول استفاده می کند که دو باتری 2250 میلی آمپری را می بیند. سپس جریان شارژ به دو قسمت تقسیم می شود و هر دو سلول به طور همزمان شارژ دریافت می کنند. هر دو شرکت از پمپ های شارژ برای شارژ کارآمد استفاده می کنند و آنها با GaN tech در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که شارژر از خود کم می کند. امکان دریافت شارژ کامل در عرض تنها 20 دقیقه باعث می شود که شما مجبور نباشید تلفن خود را یک شب در برق وصل کنید. این مورد قبلاً در مورد دستگاههایی مانند Find X2 Pro و 8T وجود داشته است، من به طور معمول دستگاه ها را برای شارژ صبح وصل می کنم ، و آنها فقط در بیش از 30 دقیقه شارژ کامل می شوند.

بیشتر بخوانید  چگونه گوشی یا تبلت خود را سریعتر شارژ کنیم؟

فناوری شارژ سریع بهتر از همیشه 

البته نکته دیگری که هنگام صحبت در مورد سرعت شارژ بالای 100 وات باید در نظر گرفت ایمنی است. استاندارد شارژ 125 وات VOOC OPPO جریان 20 ولت / 6.25 آمپر را از طریق USB-C ارائه می دهد و از سه پمپ شارژ در شارژر برای ارسال موثر شارژ به گوشی استفاده می کند. این گوشی خود دارای چهار پمپ شارژ است که سه مورد برای شارژ و یک مورد برای تخلیه استفاده می شود. پمپ های شارژ تلفن ولتاژ را به نصف کاهش داده و آمپراژ را دو برابر می کنند تا شارژ 20 ولت / 6.25 آمپر به 10 ولت / 12.5 آمپر تبدیل شود و هر کدام 42 وات انرژی دارند. رفتن به این مسیر باعث می شود که باتری هنگام شارژ زیاد داغ نشود و محافظ های زیادی در شارژر ، کابل شارژ و خود گوشی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که شارژر خانه شما را نسوزاند.

این یکی از دلایلی است که شما فقط در صورت استفاده از شارژر OPPO همراه با کابل شارژ اختصاصی USB-C خود ، شارژ سریع 125 وات خواهید داشت. فقط در صورت برآورده شدن هر سه نیاز – شارژر ، کابل و گوشی مناسب که می تواند جریان 125 وات را تحمل کند، شارژر به حالت شارژ 125 وات تغییر می کند.  از تسلیم عریف ، معاون رئیس جمهور و رئیس تحقیق و توسعه OPPO هند: OPPO سرعت شارژ را افزایش می دهد اما کنترل دقیق دما را حفظ می کند ، بنابراین خطرات احتمالی ایمنی را از بین می برد. شارژر فلاش 125 وات اقدامات حفاظتی ایمنی پنج برابری را در شارژر ، سیم ها و گوشی و همچنین یک تراشه کنترل هوشمند کاملاً سفارشی اتخاذ می کند که ولتاژ ، جریان و دما را کنترل می کند تا یک تجربه شارژ ایمن را ارائه دهد.

بیشتر اوقات سال از شارژ 65 وات استفاده کردم – ابتدا در Find X2 Pro و سپس در 8T و هیچ وقت احساس نگرانی نکردم که شارژر باعث آسیب رساندن به تلفن ها شود. باتری های لیتیوم یون در آینده ای نه چندان دور به سلطه خود در صنعت ادامه خواهند داد. در حالی که خود فناوری باتری چندی است که تغییر چندانی نکرده است ، اما بسیار عالی است که ببینیم تولیدکنندگان مرزهای نوآوری های شارژ را فشار می دهند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : فناوری های شارژ سریع درسال 2021 بهبود پیدا می کنند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *