نحوه انتخاب بهترین تبلت برای خرید

فروش تبلت در دو سال گذشته از پادشاه سابق رایانه های قابل حمل ، لپ تاپ ، پیشی گرفته است. آنها بسیار سبک ، آسان برای استفاده و بسیار قابل حمل هستند ، و برای راحتی انجام وظایف معمول مانند مرور وب ، کتابخوانی ، پخش موسیقی و فیلم و بازی های ویدیویی و تماس ویدیویی طراحی شده اند.

در مورد مارک ها و مدل های مختلف موجود هیاهوی زیادی وجود دارد. بنابراین چگونه می توان مطمئن شد که تبلت مناسب نیاز خود را خریداری کرده اید؟ دانستن اینکه چه ویژگی هایی را در تبلت خود قبل از خرید می خواهید می تواند در طولانی مدت در هزینه شما صرفه جویی کند.

آیا یک تبلت مناسب شما است؟

شاید قلب شما از قبل روی یک قرص قرار گرفته است و اگر چنین است ، در صورت تمایل از این قسمت رد شوید. در غیر این صورت ، خوب است بدانید گزینه های دیگری مانند رایانه لوحی وجود دارد که ممکن است در نظر نگرفته باشید:

  • اولترابوک: فوق العاده قابل حمل ، مقرون به صرفه و طراحی شده اند تا عمر باتری بسیار خوبی داشته باشند ، اما با بیشتر سرعت و ویژگی هایی که از یک لپ تاپ با اندازه کامل انتظار دارید.
  • تبلت های کاغذ الکترونیکی: اگر از رایانه لوحی خود به طور عمده برای مطالعه کتاب استفاده می کنید ، ممکن است بخواهید Kindle Ereader یا Kobo را در نظر بگیرید.
  • تبلت تبدیل شونده: همچنین به عنوان لپ تاپ دو در یک یا ترکیبی شناخته می شود ، دارای قدرت و عملکرد یک کامپیوتر لپ تاپ ، با سهولت و تطبیق پذیری تبلت صفحه لمسی از طریق صفحه کلید متحرک یا تاشو است.

اندروید، اپل یا مایکروسافت؟

سیستم عامل بر روی کدام اکوسیستم محتوا مرتبط هستید – Google Play/Android ، iTunes /Apple یا Windows /Microsoft. هر کدام فروشگاه برنامه خود را دارند و اگرچه ممکن است همه آنها از برنامه های یکسانی برخوردار باشند، اما بین سیستم عامل ها قابل تعویض نیستند. بنابراین اگر اندروید، اپل و دستگاه ویندوز دارید ، احتمالاً مجبورید برای اجرای آن در هر پلتفرم ، سه بار همان برنامه را بخرید.

  • iOS اپل Apple با داشتن بیش از یک میلیون برنامه در App Store خود ، تقریباً نیمی از این تعداد دارای نسخه های مخصوص iPad است.
  • سیستم عامل Android Android Google در طیف گسترده ای از رایانه های لوحی از تولید کنندگان مختلف در دسترس است ، بنابراین با تعداد زیادی برنامه اکنون سخت افزار زیادی دارید
  • Microsoft محیط کامل ویندوز 10 در اکثر تبلت های Microsoft و دو در یک موجود است ، بنابراین می توانید به راحتی از برنامه های موجود Windows استفاده کنید. همچنین یک نسخه برش خورده وجود دارد که می توانید فقط یک بار از آن استفاده کرده و آن را به نسخه کامل ارتقا دهید.

 

دنبال چه چیزی هستید

 

اندازه صفحه نمایش

همانند لپ تاپ ها ، اندازه صفحه نمایش در تبلت ها از گوشه ای به گوشه دیگر مورب اندازه گیری می شود و معمولاً بر حسب اینچ بیان می شود. تبلت ها معمولاً در سه دسته جمع و جور (5 اینچ تا 8 اینچ) ، متوسط (بیش از 8 اینچ تا 11 اینچ) و بزرگ (بیش از 11 اینچ) قرار می گیرند.

یک تبلت جمع و جور مخصوصاً قابل حمل ، سبک تر و حمل آسان تر و همچنین ارزان تر است. تبلت های متوسط و بزرگ صفحه نمایش بزرگتری را ایجاد می کنند که می تواند به ویژه برای برنامه های بهره وری ، بازی ها و وبگردی مفید باشد.

 

رزولوشن تصویر

وضوح صفحه نمایش با پیکسل در هر اینچ (ppi) بیان می شود و هرچه وضوح تصویر بالاتر باشد متن و تصاویر واضح تر ظاهر می شوند. وضوح صفحه نمایش به طور کلی از 600*1024 پیکسل یا 2560*1800 پیکسل است. صفحات با وضوح بالاتر به پردازنده های سریعتر نیاز دارند تا تمام آن پیکسل های اضافی را دستکاری کرده و انرژی بیشتری مصرف کنند و این امر بر عمر باتری دستگاه تأثیر می گذارد.

ظرفیت حافظه

ظرفیت اکثر تبلت ها از 16 گیگابایت تا 128 گیگابایت است. میزان فضای مورد نیاز شما به نحوه استفاده از رایانه لوحی بستگی دارد. همه رایانه های لوحی برای استفاده عمومی مانند بررسی ایمیل ها ، مرور وب ، پخش جریانی ویدیوها و سایر مطالب از طریق اینترنت مناسب هستند ، زیرا برای ذخیره شدن در واقع در خود رایانه لوحی ، اطلاعات زیادی نیاز ندارد.

بیشتر بخوانید  سامسونگ و رونمایی تبلت میان رده گلکسی A7 LITE

برخلاف بیشتر تبلت های مایکروسافت و گوگل ، فضای ذخیره سازی در iPad با استفاده از کارت microSD قابل ارتقا قابل ارتقا نیست. اگر دوست دارید موسیقی ، فیلم و بسیاری از برنامه های خود را حمل کنید ، ظرفیت ذخیره سازی در رایانه لوحی مورد توجه قرار خواهد گرفت. برای استفاده سبک ، 16 گیگابایت ممکن است کافی باشد ، اما به یاد داشته باشید که سیستم عامل تبلت و برنامه های اجباری حتی قبل از قرار دادن محتوای شخصی خود روی آن ، فضای مناسبی از آن را اشغال می کنند. برای بسیاری از افراد ، 32 گیگابایت در حال تبدیل شدن به نقطه شروع است ، خصوصاً وقتی در نظر بگیرید که اندازه بسیاری از بازی ها اکنون می تواند بیش از 1 گیگابایت باشد.

 

قابلیت های ارتباطی آنلاین

اکثر تبلت ها دارای Wi-Fi داخلی هستند و در بسیاری از آنها نسخه ای ارائه می شود که شامل پهنای باند تلفن همراه – 3G یا 4G – برای داده است ، اما این به معنای ثبت نام در یک برنامه جداگانه است. گزینه دیگر ، تبلت فقط Wi-Fi است. همانطور که از نامشان پیداست ، می توان از آنها از طریق اتصالات Wi-Fi استفاده کرد، اما همچنین می توانید از تلفن هوشمند خود به عنوان نقطه اتصال تلفن همراه استفاده کنید. با این حال ، اگر برنامه تلفن شما به 3G محدود شود ، یک تبلت 4G با برنامه خاص خود ممکن است ارزش داشته باشد.

 

اتصالات سخت افزاری

اگرچه اتصالات مورد توجه عمده رایانه های شخصی و لپ تاپ ها است ، اما تبلت ها کمتر مورد استفاده قرار می گیرند ، در بیشتر آنها از ترکیب Wi-Fi ، بلوتوث و برنامه ها برای ذخیره سازی و انتقال استفاده می شود. تبلت های اپل ارتباط سخت افزاری کمی دارند ، هرچند برخی از دستگاه ها را می توان از طریق آداپتورها به درگاه اتصال رایانه لوحی یا به صورت بی سیم توسط دستگاه های هدفمند اضافه کرد. تبلت های اندرویدی به طور کلی در اتصالات سخت افزاری تنوع بیشتری دارند ، درگاه USB ، خروجی HDMI یا اسلات کارت حافظه برای ذخیره سازی بیشتر معمول است.

عمر باتری

عمر باتری به دلیل قابلیت حمل فوق العاده رایانه لوحی مهم است. در حالت ایده آل ، قبل از اینکه شما نیاز به شارژ مجدد داشته باشید ، باید یک روز استفاده عادی داشته باشند.

 

سرعت پردازشی

سرعت پردازش تبلت شما، اندازه گیری شده در گیگاهرتز (گیگاهرتز) ، در انتخاب رایانه لوحی به اندازه تصمیم گیری در رایانه رومیزی یا لپ تاپ تصمیم چندان مهمی نیست. این به این دلیل است که گزینه های زیادی برای پردازنده وجود ندارد. مدل های iPad همه در هر نسل پردازنده یکسانی دارند اما با تبلت های مبتنی بر Android مقایسه سرعت بین مدل ها به دلیل پردازنده های مختلف استفاده شده بسیار دشوار است.

 

آیا شما به دنبال تبلت کانورتیبل هستید؟

اگر به دنبال انجام محاسبات در حال حرکت هستید ، اولین انتخاب های واضح یا لپ تاپ یا تبلت است. اما گزینه سوم نیز وجود دارد که بهترین های هر دو جهان را نوید می دهد – لپ تاپ کانورتیبل. این رایانه ترکیبی همه کاره که به عنوان یک لپ تاپ دو در یک یا ترکیبی نیز شناخته می شود ، به نظر می رسد مانند یک لپ تاپ است اما بلافاصله تبدیل می شود تا به عنوان تبلت صفحه لمسی بدون صفحه کلید استفاده شود.

اما آیا یک کامپیوتر دو در یک بهتر است؟ آیا شما از هر دو جهان بهترین بهره می گیرید یا بیشتر مورد “جک همه معاملات است ، استاد هیچ کدام” است؟ تبلت ها از مزیت قابل توجه حالت مشاهده عمودی برخوردار هستند ، که مخصوص خواندن کتاب و مجله است. آنها همچنین به طور کلی باریک ترین و سبک ترین راه حل محاسبات موبایل هستند.

یک لپ تاپ فقط در نمای منظره گیر کرده است – اما لپ تاپ ها به طور کلی قدرتمندتر هستند ، تمام برنامه های دسک تاپ شما را اجرا می کنند و از مزایای صفحه کلید و صفحه لمسی سخت افزاری داخلی برخوردار هستند.

یک لپ تاپ کانورتیبل باید تمام این مزایا را در یک بسته جمع و جور داشته باشد و همچنین توانایی تغییر فوری از حالت لپ تاپ به تبلت را داشته باشد.

 

منبع

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه انتخاب بهترین تبلت برای خرید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *