یک فنجان باتری داغ !

چندان بیراه نیست اگر بگوییم باتری ، حساس ترین و پردردسر ترین بخش لپ تاپ شماست. طول عمر باتری و مدت دوام آن در طول مدت استفاده روزانه بستگی به عوامل زیادی دارد که شاید بعضی از آنها را شنیده باشید. توجه کنید که باتری های لیتیوم لپ تاپ های مختلف بسته به کیفیت نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند.

باتری یک لپ تاپ ، اولترابوک یا نوت بوک معمولی در نخستین سال استفاده عموما مصرفی بین 5 تا 7 ساعت دارد که البته این مدت بسته به ابعاد ، نوع باتری و شیوه استفاده شما می تواند کمتر هم باشد. عمر باتری شما به مرور استفاده کاهش خواهد یافت. توجه کنید که باتری قطعه ارزانی نیست و در صورت خرابی هم تعمیر نمی شود. نکاتی که در این مقاله می بینید برای سلامتی و افزایش مدت استفاده باتری شما اهمیت زیادی دارد . توجه کنید که بسیاری از این نکات در مورد تمامی گجت های قابل حمل مانند تبلت و تلفن هوشمند هم صدق میکند.

 

روشنایی مانیتورمیزان روشنایی مانیتور یکی از مهم ترین عوامل مصرف باتری در لپ تاپ ، تبلت و گوشی های تلفن است. حتما متوجه شده اید که وقتی از باتری استفاده میکنید روشنایی بورت خودکار کاهش پیدا میکند . اگر تنظیمات نمایشگر را تغییر داده باشید ممکن است این اتفاق نیافتد. برای این کار ابتدا حالت Windows to power saver را از آیکون باتری در نوار وظیفه پایین فعال کنید تا به طور خودکار میزان روشنایی و مصرف انرژی در حالت صرفه جویانه قرار بگیرد. در این حالت وقتی که از کامپیوتر استفاده نمی کنید در حالت خاموش سپس در حالت standby قرار میگیرد.

سخت افزارهای اضافی : زمانی که از باتری استفاده می کنید سعی کنید تا حد امکان از اتال سخت افزارهای جانبی مثل هارد اکسترنال یا گوشی خود خودداری کنید که اتصال این دستگاه ها به انرژی دریافتی از USB متکی هستند و در دراز مدت به باتری شما فشار اضافی وارد میکنند.

batterylife1

Single Task باشید : زمانی که از باتری استفاده میکنید اگر میخواهید از باتری استفاده زیادی بکنید بهتر است از نرم افزارهایی که پردازش زیادی دارند پرهیز کنید. استفاده از نرم افزارهای سنگین می تواند مصرف باتری شما را به نصف یا حتی یک سوم برساند. بد نیست سعی کنید Single Task باشید یعنی فقط یک نرم افزار را باز کنید.

بیشتر بخوانید  علت خالی شدن باطری ماشین

Hibernate به جای Sleep اگر قصد دارید لپ تاپ خود را برای مدتی حمل کنید از sleep استفاده نکنید در این حالت لپ تاپ در هر لحظه آماده برای کار است و انرژی مصرف میکند. برای اینکار یا کلا دستگاه را خاموش کنید یا اینکه آن را در حالت Hibernate قرار دهید.

از حرارت دوری کنید : حرارت مهم ترین دشمن باتری است ! سعی کنید در هنگام استفاده از لپ تاپ آن را در محیط های گرم قرار ندهید . از قرار دادن بر روی پتو ، تشک یا سطوح پرزدار خودداری کنید. در صورت امکان از پدهای خنک کننده استفاده کنید در صورتی که این پدها منبع تغذیه جدایی دارند و با USB به لپ تاپ متصل نمیشوند.

batterylife2

باتری ضعیف است ! هیچ گاه نگذارید باتری شما مدت زیادی زیر 20 درصد کار کند. زمانی که باتری به وضعیت بسیار ضعیف رسید سیستم را خاموش یا به شارژ متصل کنید توجه کنید که دشارژ کامل باتری برای سلامت آن ابدا خوب نیست.

امیدوارم از این مطلب بهره کافی برده باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : یک فنجان باتری داغ !

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *