گوشی Galaxy M44 5G تاییدیه بلوتوث گرفت

گوشی Galaxy M44 5G تاییدیه بلوتوث گرفت

گوشی هوشمند بعدی سری گلکسی M سامسونگ که قرار است به زودی معرفی شود، گلکسی M44 5G، اکنون گواهی بلوتوث SIG را دریافت کرده است. دستگاه آینده سامسونگ گلکسی M44 5G توسط مرجع صدور گواهی بلوتوث SIG با شناسه اعلامی D065620 تأیید شده و با شماره مدل SM-M446K در پایگاه داده لیست.

پایگاه داده همچنین نشان می دهد که گوشی هوشمند از اتصال بلوتوث نسخه 5.2 پشتیبانی می کند. پیش از این، با همان شماره مدل SM-M446K، دستگاه در پایگاه داده Geekbench مشاهده شد و به دنبال آن، تصویر پنل عقب گوشی هوشمند چند روز پیش به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شد. از طریق فهرست در پایگاه داده Geekbench، تایید شده است که این گوشی هوشمند سری M آینده سامسونگ مجهز به چیپست کوالکام اسنپدراگون 888 و سیستم عامل مبتنی بر اندروید 13 خواهد بود. این چیپست همچنین با پردازنده گرافیکی Adreno 660 یکپارچه خواهد شد و دستگاه دارای رم 6 گیگابایتی است.

تصویر پنل عقب نیز برخی از ویژگی های طراحی آن را فاش کرد. گوشی هوشمند گلکسی M44 5G زبان طراحی مشابهی با دیگر گوشی‌های جدید گلکسی خواهد داشت و برخلاف مدل قبلی یعنی گلکسی M42 5G که دارای یک دوربین چهارگانه در عقب بود، از یک دوربین سه‌گانه در پشت بهره می‌برد. علاوه بر این، این دستگاه احتمالاً به جای اسکنر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر که در گلکسی M42 5G قبلی ارائه شده بود، از حسگر اثر انگشت جانبی پشتیبانی می کند.

به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

گوشی Galaxy M44 5G بزودی از راه می رسد

در دیگر خبرها سامسونگ در سه سال گذشته با AMD برای توسعه چیپ گرافیکی موبایل پردازنده‌های Exynos خود کار کرده است. اولین ثمره این همکاری Exynos 2200 بود که دارای پردازنده گرافیکی Xclipse سامسونگ است. این چیپ از معماری RDNA 2 AMD بهره می برد و در سری گلکسی S22 استفاده می شد.

در آوریل 2023، سامسونگ و AMD اعلام کردند که به همکاری با یکدیگر ادامه خواهند داد تا گرافیک با کیفیت بالا را به گوشی های هوشمند بیشتری ارائه کنند. با این حال، یک شایعه جدید نشان می دهد که سامسونگ ممکن است در آستانه پایان دادن به همکاری خود با AMD باشد. طبق شایعات، تیم System LSI Samsun در حال بررسی توسعه پردازنده‌های گرافیکی موبایل داخلی خود به جای ادامه دادن با همکاری AMD است.

بیشتر بخوانید  انتشار تصویر زنده گلکسی واچ 6 کلاسیک

این امر به سامسونگ اجازه می‌دهد تا کنترل کاملی بر طراحی پردازنده‌های گرافیکی خود داشته باشد، که اجزای حیاتی برای بازی‌های موبایلی و سایر برنامه‌های گرافیکی فشرده هستند. اگر این افشا درست باشد، بدان معنی است که پردازنده‌های اگزینوس آینده می‌توانند به جای معماری AMD از پردازنده گرافیکی سامسونگ استفاده کنند. این می تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار پردازنده گرافیکی موبایل داشته باشد، زیرا AMD در سال های اخیر سهم بازار را به دست آورده است.

انتظار می رود سامسونگ نسل بعدی پردازنده Exynos 2400 خود را در سال 2024 عرضه کند. طبق اطلاعات فاش شده، Exynos 2400 همچنان از یک پردازنده گرافیکی مبتنی بر AMD بهبود یافته استفاده خواهد کرد. با این حال، چشم انداز بلندمدت همکاری سامسونگ و AMD نامشخص است. سامسونگ هنوز شایعات مربوط به برنامه های خود برای پایان دادن به همکاری خود با AMD را تایید یا رد نکرده است. با این حال، می تواند نشانه ای باشد که سامسونگ به دنبال کاهش اتکای خود به تامین کنندگان شخص ثالث و به دست آوردن کنترل بیشتر بر زنجیره تامین خود است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی Galaxy M44 5G تاییدیه بلوتوث گرفت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *