چیپ Kompanio 1380 مدیاتک معرفی شد

چیپ Kompanio 1380 مدیاتک معرفی شد

شرکت مدیاتک که مدتی است بر سر زبان ها افتاده و به تولید چیپست میان رده و اقتصادی برای گوشی های هوشمند می پردازد، به تازگی با معرفی چیپ Kompanio 1380 به رقابت با کوالکام پرداخته و از پردازنده ای مناسب کروم بوک های پرچمدار رونمایی به عمل آورد.

مدیاتک در سال های گذشته پردازنده ای برای کروم بوک ها توسعه داده که بیشترشان مدل های اقتصادی و رده پایین بودند. اما با چیپ Kompanio 1380 تصمیم دارد به بخش کروم بوک‌های قدرتمند و پرچمدار ورود پیدا کند.

به ادعا مدیاتک این چیپست نه تنها مصرف انرژی بسیار پایینی داشته بلکه در عملکرد قدرتمند است. این پردازنده هشت هسته ای از چهار هسته  Arm Cortex-A78 با کارایی بالا و فرکانس 3.0 گیگاهرتزی تشکیل شده و یک پردازنده گرافیکی 5 هسته ای  Arm Mali-G57 هم برای آن تدارک دیده شد.

بنابراین می توان انتظار پردازش قابل قبولی داشت که به کروم بوک های پرچمدار قدرت کافی خواهید بخشید. گفته شده چیپ از حافظه رم چهارکانه LPDDR4X با فکرانس 2133 مگاهرتز پشتیبانی دارد. مدیاتک می گوید یک پردازشگر هوش مصنوعی هم با چیپست همراه شده که برای تصویربرداری و پردازش آن فوق العاده است.

چیپ Kompanio 1380 مدیاتک می تواند از دو صفحه نمایش 60 هرتزی 4کی، یک نمایشگر 40 هرتزی 4کی یا دو نمایشگر 30 هرتزی 4کی پشتیبانی کند. همچنین به لطف فناوری رمزگشایی سخت افزاری A1، قابلیت پخش محتوا با وضوح 4کی به سهولت ممکن است.

این شرکت تایوانی اعلام کرده اولین کروم بوکی که این چیپست را به همراه خواهد داشت، محصول ایسر یعنی Spin 513 است. این لپ تاپ کروم بوکی از اول ژوئن راهی بازار خواهد شد و بزودی دستگاه های بیشتری که مجهز به این چیپست هستند، به بازار عرضه می شوند.

برای کسب جزئیات بیشتر باید به وب سایت مدیاتک مراجعه کرد. البته انتظار داریم جزئیات کامل ایسر Spin 513 هم دردسترس علاقمندان قرار گیرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  پردازنده پرچمدار Dimensity 9000 مدیاتک معرفی شد

نظرات در مورد : چیپ Kompanio 1380 مدیاتک معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *