گوشی تاشو گوگل با همکاری سامسونگ ساخته می شود

سامسونگ یکی از اولین شرکت های تولیدکننده گوشی هوشمند منعطف یا همان تاشو بود. در این بین گزارش شده بزودی باید شاهد محصول منعطف پیکسل گوگل هم باشیم.

شایعات مربوط به کار Google بر روی گوشی هوشمند Pixel تاشو از سال 2019 برمی گردد. در آن زمان ، گزارش شد که سامسونگ نمونه هایی از پنل تاشو خود را به Google و همچنین Apple ارسال کرده است. حتی یک سند گوگل که درز کرده است حاکی از آن است که یک دستگاه تاشو قطعاً در مرحله برنامه ریزی است. اکنون ، طبق گزارش تازه ای از کره جنوبی ETNews ، سامسونگ محلول نمایشگر Ultra-Thin Glass (UTG) داخلی خود را برای دستگاه تاشو Google ارائه می دهد.

“طبق این صنعت در روز یکشنبه ، گزارش شده است که Samsung Display قصد دارد UTG خود را به سایر تولیدکنندگان گوشی های هوشمند بفروشد تا تجارت صفحه نمایش تاشو خود را تقویت کند. پیش بینی می شود که پنل OLED تاشو و UTG آن برای یک تلفن هوشمند قابل جمع شدن که گوگل در حال آماده سازی آن است ، استفاده شوند. ”
تاکنون ، فناوری UTG منحصر به تلفنهای قابل جمع شدن خود سامسونگ بوده است. سامسونگ به جای تکیه بر یک لایه پلاستیک ، موفق به ایجاد لایه ای بسیار نازک از شیشه شد که انعطاف پذیر و با دوام تر نیز باشد. Samsung Galaxy Z Flip اولین تلفن تاشو بود که از این راه حل استفاده کرد و بعداً Galaxy Z Fold2 نیز به یک لایه UTG مجهز شد. سامسونگ این لایه UTG را اینگونه توصیف می کند:

“شیشه ، در حالی که تنها 30μm ضخامت دارد ، با استفاده از یک فرایند تشدید تولید می شود تا انعطاف پذیری و دوام آن را افزایش دهد. در این فرآیند ، ماده UTG تا عمق نامعلوم با ماده خاصی تزریق می شود تا به سختی ثابت برسد. ”
سامسونگ قصد دارد فروش راه حل پانل تاشو UTG به مارک های دیگر را در نیمه دوم سال 2021 آغاز کند و هدف نهایی آن گسترش تجارت نمایشگر خود است. گرچه این نگرانی وجود دارد که فروش UTG به مارک های دیگر باعث شود سامسونگ برتری رقابت خود را از دست بدهد ، طبق گزارشات ، غول الکترونیکی کره جنوبی اطمینان دارد که هنوز وقتی صحبت از فناوری گوشی های هوشمند تاشو می شود ، خیلی جلوتر از رقابت است.

بیشتر بخوانید  بهترین گوشی های هوشمند دنیا - قسمت سوم

در مورد تلفن تاشو آینده Google ، یک بتا آندروید 12 نشان داد که با نام رمز “گذرنامه” در حال اجرا است ، در حالی که گزارش دیگری پیش بینی راه اندازی 2021 برای دستگاه است. ماریو کی روش ، رئیس بخش توسعه Pixel گوگل ، در سال 2019 نشان داد که این شرکت مدتی است این ایده را تجربه کرده است ، اما تا آن زمان مورد استفاده مشخصی را مشاهده نکرده است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی تاشو گوگل با همکاری سامسونگ ساخته می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *