به چالش کشیدن هوش مصنوعی گوگل

هوش مصنوعی گوگل

از جذاب ترین قسمت های هوش مصنوعی در درک کردن زبان طبیعی به وسیله کامپیوتر هست. در راستای این موضوع گوگل توانسته درک زبان طبیعی را به صورت پاسخ هوشمند به وسیله جیمیل برنامه ریزی کند. در این برنامه ریزی پاسخ سوال ها به صورت خودکار به فردی که ایمیل را ارسال می کند، ارسال می شود. گوگل می خواهد مرز ها را رد کند و قدم های بزرگتری را بردارد. دو برنامه در تجارب معنا شناسی نقش مهمی در قدرت هوش مصنوعی برای ارتباط بین کلمه ها دارد.

هوش مصنوعی گوگل

نخستین برنامه به صورت بازی ساخته شده است. این بازی را از سایت semantris باید دانلود کنید. بازی به گونه است که  کلمه های متعددی را به نمایش می گذارد و باید یک کلمه که با آن ها ارتباط داشته باشد را وارد کنید. هر چه قدر ارتباط بین این کلمه و کلمات نمایش داده شده  بیشتر باشد امتیاز آن نیز بیشتر است. به همین صورت کلمه های جدید نمایش داده می شود. Semantris برای بازی دو روش را برای کاربر محیا می سازد.

هوش مصنوعی گوگل

Blocks و arcade در arcade به صورت زمان بندی است اما در blocks بازی دارای محدودیت زمانی است. در برنامه دوم که به اسم talk to books شناخته می شود. این برنامه فرد را در پیدا کردن کتاب های مربوط به موضوعی که وی در اینترنت سرچ می کند یاری می دهد. به این صورت که وقتی کاربر در قسمت جستجو کلمه یا عبارتی را سرچ می کند کتاب های مربوط به عبارت را هم نمایش می دهد.

هوش مصنوعی گوگل

این برنامه طبق حالت محاوره تنظیم شده و در آن میلیون ها جمله به صورت محاوره بکار رفته است. گوگل می خواهد نشان دهد که چگونه از این برنامه ها برای یادگیری استفاده کرده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : به چالش کشیدن هوش مصنوعی گوگل

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *