کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال؛ مراقب این 5 دام باشید!

کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال؛ مراقب این 5 دام باشید!

خلاقیت، دو شکل سیاه و سفید دارد. در شکل سفید آن، یک نفر به فکر ساخت ارزهای دیجیتال می‌افتد و در شکل سیاه آن یک نفر به روش‌های کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال می‌اندیشد! برای آنکه بتوانیم از خودمان و سرمایه‌مان در برابر این روش‌های کلاهبرداری محافظت کنیم باید از آنها و شگردشان خبر داشته باشیم. در این گفتار، شما را با 5 روش کلاهبرداری در بازار رمزارزها آشناتر می‌‌کنیم. با ما همراه باشید.

  1. استفاده کردن از باج افزارها

این روش، چندان هم جدید نیست؛ اما هنوز هم افراد زیادی را با مشکل روبه‌رو می‌کند. در این شگرد، هکر وارد سیستم شما می‌شود، فایل‌هایتان را رمزگذاری می‌کند و تنها در صورتی که به او باج بدهید، حاضر است که رمز را در اختیارتان بگذارد. اگر هم مقاومت کنید، به راحتی فایل‌های ارزشمندتان را پاک می‌کند! راه جلوگیری از این حمله در حفظ کردن سفت و سخت رمز خصوصی و باز نکردن لینک‌های ناشناسی در ایمیل، پیامک، واتساپ و … است.

  1. طرح‌های پانزی یا همان هرمی

کلاهبرداران در این روش، یک ارز دیجیتال بی‌نام و نشان را به شما معرفی می‌کنند و از شما می‌خواهند که روی آن سرمایه گذاری کنید. آنها به شما وعده می‌دهند که اگر افراد بیشتری را برای سرمایه گذاری روی این پروژه جذب کنید، سودهای کلانی را به شما پرداخت می‌کنند. جالب اینجا است که کلاهبرداران روش پانزی برای جلب اعتماد بیشتر شما و جذب افراد دیگر، حتی ممکن است چند ماهی به شما سود هم پرداخت کنند، در سایت‌های معتبر آگهی بدهند یا حتی متنی در ستایش کار آنها را در سایت‌های مختلف بخوانید.

این‌ها کارهایی ساده هستند که با پرداخت کمی پول امکان‌پذیر می‌شوند؛ اما کم‌کم با آوردن دلیل‌های عجیب و غریب، مسدودسازی حساب کاربری‌تان و … ارتباطشان را با شما قطع می‌کنند. سپس به همان سرعتی که پدید آمده بودند، ناپدید می‎شوند. نشانه‌ای که می‌توانید با کمک آن این نوع کلاهبرداران را شناسایی کنید، یکی «وعده سودهای کلان در عوض سرمایه‌ گذاری‌های اندک» و دیگری «تمرکز و فشار زیاد به شما برای عضو گیری و جذب سرمایه جدید» است!

  1. سوءاستفاده از شیوه استخراج ابری

بالا بودن هزینه استخراج ارزهای دیجیتال و دردسرهای آن، گزینه «استخراج ابری» را به موردی بسیار مطلوب برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است. البته کلاهبرداران نیز از این قافله جا نمانده‌اند. در این روش که بیشتر با استفاده از ربات‌های تلگرامی صورت می‌گیرد، شما به هوای اینکه سرمایه‌تان را در اختیار یک مجموعه خاص قرار می‌دهید تا از آن پول برای خرید دستگاه استخراج ارز دیجیتال استفاده کنند، گیر این کلاهبرداران می‌افتید. چون در پشت صحنه، هیچ خبری از ماجرای استخراج نیست. برای جلوگیری از این ماجرا، تحقیق، بررسی و مشورت با افراد صاحب‌نظر را پشت گوش نیندازید و به این راحتی به کانال‌ها، پیج‌ها و ربات‌های تلگرامی اعتماد نکنید.

  1. گیر افتادن در وب‌سایت‌های جعلی

دوشادوش وب‌سایت‌های معتبر ترید ارز دیجیتال، وب‌سایت‌های تقلبی هم وجود دارند که حتی حرفه‌ای‌ها را هم به اشتباه می‌اندازند. اگر این سایت‌ها را با سایت معتبر خودتان اشتباه بگیرید آنگاه سرمایه‌تان را با دستان خودتان به جیب این کلاهبرداران واریز خواهید کرد. برای جلوگیری از این ماجرا حتما از وجود «https» در ابتدای آدرس سایت و درست بودن واو به واو آدرس سایت مورد نظرتان مطمئن شوید. حتی به شما پیشنهاد می‌کنیم که چند بار آدرس را در مرورگرتان چک کنید!

  1. کیف پول و صرافی جعلی

کیف پول ارز دیجیتال، قلکی است که شما سکه‌های دیجیتالی‌تان را در آن نگهداری می‌کنید. ولی تا دلتان بخواهد از این قلک‌های کاغذی، پوچ و سوراخ در دنیای وب پر شده است. در کنار این قلک‌های تقلبی، صرافی ارزهای دیجیتال تقلبی هم به وجود آمده‌اند که به راحتی، سرمایه کاربران را از چنگشان در می‌آوردند و در عرض یک شب، ناپدید می‌شوند. زیر نظر گرفتن این سایت‌ها و کیف‌ پول‌ها می‌تواند راست و دروغشان را برای شما هویدا کند. گذشته از این نباید به دلیل تحریم‌ها به هر اپلیکیشنی که مزیت‌های مشابهی با اپلیکیشن‌های تحریم شده دارد اعتماد کنید. با چشم و گوش باز، یک صرافی مانند کوینکس یا کیف پول جدید را انتخاب کنید.

از چراغ آموزش برای روشن‌تر شدن مسیرتان کمک بگیرید

افرادی که بدون آموزش دیدن وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند، طعمه‌های بسیار خوبی برای کلاهبرداران هستند. چون با ناآگاهی خود، راه را برای ساده‌ترین روش‌های کلاهبرداری باز می‌گذارند. به همین دلیل است که می‌گویند زمان و هزینه‌ای که برای آموزشتان سپری می‌کنید، شما را از ضررهای ناپیدا و قابل پیشگیری آینده دور می‌کنند.

به قول «رابرت کیوساکی»: «اگر قرار است شکست بخورید، نباید به خاطر چیزهای ساده یا اشتباه‌های پیش پا افتاده دچار این ماجرا شوید.» باید چنان خودتان را قوی کنید که کلاهبرداران برای به دام انداختنتان به دردسر بیفتند! شرکت کردن در «دوره آموزش ارز دیجیتال خانه سرمایه» یکی از راه‌هایی است که می‌تواند دست و بالتان را از دانش رمزارزها پُر کرده و چشمتان را به مسیر پیش‌رو روشن‌تر کند.

چه موضوع‌هایی در دوره آموزش ارز دیجیتال خانه سرمایه گنجانده شده‌اند؟

دوره آموزش ارز دیجیتال خانه سرمایه، تاکنون میزبان بیش از 10 هزار نفر از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بوده است. این مجموعه با بیش از 10 سال تجربه در زمینه آموزش سرمایه گذاری، گلچینی از بهترین اساتید این حوزه را دور هم جمع کرده و دوره‌های آموزشی پُر باری را به راه انداخته است. بیایید نگاهی به سرفصل‌های این دوره آموزشی بیندازیم:

  1. ورود به ارز دیجیتال

این سرفصل شامل موارد زیر می‌شود:

  • آشنایی با انواع ارز دیجیتال مانند NFT
  • روش‌های مختلف کسب سود از ارزهای دیجیتال
  • آشنایی با انواع کیف پول ارز دیجیتال
  • معرفی پروژه‌های موفق ارزهای دیجیتال
  • سرمایه گذاری در کریپتو
  • استخراج ارزهای دیجیتال
  • و …

 

  1. مهارت‌های معاملاتی

این سرفصل، موضوع‌های زیر را در بر می‌گیرد:

  • آموزش صرافی ارز دیجیتال
  • آموزش صرافی کوینکس
  • معرفی سایت صرافی کوکوین
  • نحوه سفارش‌گذاری در بایننس
  • معاملات مارجین و فیوچر
  • روش‌های تغییر IP
  • فاندامنتال ارز دیجیتال
  • نوسان‌گیری
  • پرایس اکشن
  • و …
  1. ترید پیشرفته

سرفصل ترید پیشرفته، موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • اصول تحلیل تکنیکال
  • استراتژی‌های مختلف برای تبدیل، خرید، فروش، ورود، خروج و زمان‌بندی
  • نکات روانشناسی ترید
  • اصول تحلیل فاندامنتال
  • بررسی ارتباط میان بازارهای طلا، دلار و نفت با بیت کوین
  • هنجارهای حاکم بر بازار فیوچر
  • قوانین وضع شده برای ارزهای دیجیتال در ایران
  • افزایش بازدهی ترید
  • و …

 

  1. مدیریت ثروت

این سرفصل موارد زیر را پوشش می‌دهد:

  • معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری
  • سرمایه گذاری بلندمدت

پوشش دادن این سرفصل‌ها و بخش‌های جزئی‌تری که به آنها نپرداختیم بیش از 75 ساعت آموزش ویدیویی کاربردی را در بر می‌گیرند.

چرا باید خانه سرمایه را برای آموزش خودم انتخاب کنم؟

ما برای این پیشنهاد، چند دلیل داریم:

  1. استفاده کردن از تجربه اساتید واقعی

اساتید این دوره که بیش از 10 تن از بهترین فعالان بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند، متخصصانی تحصیل‌کرده و با تجربه هستند که در این دوره، ترکیبی از دانش، مهارت و تجربه را در اختیارتان می‌گذارند.

  1. دوره‌های آنلاین، بدون نیاز به حضور در یک مکان و ساعت مشخص

دوره‌ آموزش ارز دیجیتال خانه سرمایه به صورت وبینارهای آنلاین است. شما هر زمان که بخواهید می‌توانید به آموزش‌هایتان دسترسی داشته باشید.

  1. پشتیبانی واقعی تا 3 ماه پس از شرکت در دوره

تا پایان دوره آموزشی، پشتیبان‌های شما گوش به زنگ پاسخ دادن به تک‌تک پرسش‌های شما هستند. این بدان معنی است که در دنیای پیچیده ارزهای دیجیتال، شما را تنها نمی‌گذاریم.

  1. دسترسی نامحدود به منابع آموزشی

با خرید دوره آموزش ارز دیجیتال، می‌توانید به صورت نامحدود، ویدیوهای آموزشی خودتان را تماشا کنید. این امکانی است که نمی‌توانید با حضور فیزیکی در کلاس‌های آموزشی به آن دست یابید.

  1. عضویت در کانال VIP

از لحظه‌ای که ثبت‌نام خودتان را انجام می‌دهید، به مدت 3 ماه و به صورت رایگان در کانال اختصاصی ارز دیجیتال که سرشار از نکته‌های ناگفتنی در انواع ارز دیجیتال است عضو می‌شوید.

  1. دریافت گواهی بین‌المللی و گواهی‌نامه خانه سرمایه

با شرکت در دوره آموزشی ارز دیجیتال خانه سرمایه می‌توانید دو مدرک معتبر را دریافت کنید. اولین مدرک «گواهینامه پایان دوره خانه سرمایه» است. دومین مدرک که اعتبار بین‌المللی دارد از سوی سازمان «فنی و حرفه‌ای» به شما داده می‌شود. البته برای دریافت آن باید در دو آزمون تئوری و عملی شرکت کنید و پس از گرفتن نمره قبولی، مدرک «تحلیل‌گر بازارهای مالی» را از آن خود خواهید کرد. برخی از مزایای این مدرک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • محاسبه به صورت 2 تا 8 سال سابقه کار
  • امکان ترجمه و استفاده از آن به عنوان مدرک مورد تایید سازمان کار برای مهاجرت
  • قبولی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بدون نیاز به کنکور
  • دریافت کارت مربی‌گری و شروع به کار در آموزشگاه‌های مختلف
  • امکان درخواست ارتقای شغلی
  • معرفی دانشجویان برتر به عنوان نیروی کار از سوی خانه سرمایه به موسسه‌ها، شرکت‌ها و تیم‌های معتبر

کاپیتان باشید

یک کاپیتان دریادیده، می‌داند که چطور کشتی خود را از میان موج‌های سهمگین به سلامت عبور دهد. او همچنین، راه ‌و‌ رسم مقابله با دزدان دریایی و پاتک زدن به آنها را از بَر است. شما هم می‌توانید با آموزش دیدن و سوار شدن روی تجربه چندین ساله افراد با تجربه، به یک کاپیتان کارکشته در اقیانوس ارزهای دیجیتال تبدیل شوید. کاپیتانی که هیچ دزد دریایی جرات رویایی با آن را نداشته باشد! آیا برای به چالش کشیدن خود فعلی‌تان، افتادن در مسیر آموزش و تمرین و در نهایت، تغییر کردن به شکلی مثبت و سازنده، آماده هستید؟

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال؛ مراقب این 5 دام باشید!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *