چگونه حواله یوان چین انجام بدیم؟

چگونه حواله یوان چین انجام بدیم؟

حواله، مبلغی است که بین دو بانک جابجا می شود. این پول معمولاً از یک کشور به کشور دیگر منتقل می شود. فرستنده یک تاجر، کارفرما یا کارمند است که بخشی از درآمد خود را برای شرکای تجاری یا اقوام خود ارسال می کند. حواله‌ بانکی روشی امن برای ارسال و دریافت پول است؛ زیرا برای انجام این کار نیازی به دریافت پول نقد ندارید. با این ابزار مالی، بر اساس تنظیم اسناد و مدارک مشخص مبلغ حوله از حساب شما به حساب فرد دیگری منتقل می شود و یا از حساب دیگری به حساب شما واریز می شود.

حواله ارزی

حواله یوان چین توسط متقاضیان با وجود تحریم ها و محدودیت های سیستم بانکی ایران به راحتی امکان پذیر است. همچنین، موسسات معتبری در تلاش هستند تا خدمات انتقال وجه و مبادلات مالی یوان چین را به نفع متقاضیان ارائه دهند. از آنجایی که چین در توسعه صنعت و تجارت در جهان بسیار تاثیرگذار است، بسیاری از تجار ایرانی برای تجارت با کشور چین نیاز به حواله یوان دارند. در این مقاله، ویژگی های مثبت حواله یوان به چین و مسائل مربوط به آن را به شما معرفی می کنیم.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زوم تک در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مهم‌ترین نکاتی که درباره ارسال حواله یوان به چین باید بدانید.

کشور چین یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران است که حدود یک پنجم کل صادرات ایران را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل، ارسال یوان چین به یکی از حواله های ارزی رایج تبدیل شده است. در واقع، حواله یوان چین به عنوان یکی از رایج ترین ارز های مورد استفاده در معاملات بین المللی به عنوان واحد پولی کشور چین است در نظر گرفته می‌شود. ارسال حواله یوان به چین به دلیل تجارت رسمی بین این دو کشور بسیار سریع است.

از آنجایی که نرخ حواله یوان نسب به دلار و یورو ارزان تر تمام می شود، بیشتر تاجران ایرانی به استفاده از حواله یوان چین روی آوردند. دولت چین با پایین نگهداشتن نرخ حواله یوان، امکان انجام نامحدود تراکنش و سرعت بالای انتقال پول ارسال پول چین را به محبوب ترین ارز برای حواله تبدیل کرده است. همچنین،  محدودیتی در میزان حواله های ارسالی به چین وجود ندارد، اما محدودیت های شدیدی برای سایر حواله ها وجود دارد.

چگونه حواله یوان چین انجام بدیم؟

علاوه بر این، به دلیل عدم مداخله دلار در انجام امور حواله، تحریم های آمریکا هیچ تاثیر منفی بر حساب های داخلی چین وجود ندارد. تحریم های اعمال شده علیه ایران هیچ مشکلی برای حواله یوان چین و بلوکه شدن پول ها به وجود نخواهد آورد. به عبارت دیگر، احتمال بسته شدن حواله ها برای بزرگانان ایرانی صفر است و امکان انتقال حواله یوان به بیش از 50 بانک چینی برای بازرگانان وجود دارد.

 

روش های ارسال حواله یوان چین

به طور کلی دو راه اصلی برای انتقال پول از ایران به چین وجود دارد. که استفاده از سیستم های داخلی چین و استفاده از سیستم های بانکی سوئیفت است.

  • روش اول: سیستم بانکی چین

به طور کلی، سیستم بانکداری چین برای ارسال حواله های یوان برای بسیاری ساده تر در نظر گرفته شود. افرادی که در شرکت های چینی حساب یوان دارند می توانند از آن حساب ها برای انتقال پول استفاده کنند. در واقع، مستقیماً یوان چین به حساب شخصی فرد واریز و یا از حساب آن برداشت می شود. در این صورت ارسال یوان به صورت آنلاین و مستقیم از ایران به چین انجام خواهد شد.

  • روش دوم: سیستم بانکداری جهانی

راهکار دوم استفاده از سیستم بانکداری جهانی سوئیفت است. این روش برای افرادی پیشنهاد می‌شود که قصد دارند مبلغ زیادی پول را با امن ترین روش به کشور چین انتقال دهند. برای انتقال یوان از این روش باید از طریق صرافی ها یا موسسات بازرگانی معتبر اقدام کنید.

 

نرخ ارز و کارمزد انتقال یوان چین

برای انجام امور حواله ارزی، شما باید به دنبال خدماتی باشید که نرخ ارز رقابتی را ارائه دهد؛ زیرا نرخ ارز بر مقدار نهایی پولی که گیرنده شما دریافت می‌کند، تأثیر می گذارد. در واقع، همه اپراتورهای انتقال پول از حواله پول درآمد کسب می کنند. در بیشتر موارد، مبلغی بین 10 تا 15 درصد مقدار پولی که ارسال می شود به عنوان هزینه کارمزد در نظر گرفته می شود.

این نکته را باید بدانید که هزینه کارمزدی که پرداخت می کنید تحت تاثیر روش پرداختی نیز قرا می گیرد. به عنوان مثال، اگر پرداختی را با کارت اعتباری انجام دهید، کارمزد 1.5 تا 3 درصدی دریافت خواهید کرد در حالی که اگر از کارت نقدی به عنوان روش پرداخت خود استفاده می کنید، می توانید از این هزینه های اضافی جلوگیری کنید. با این حال، بهترین راه برای ارسال واحد پولی چین، پرداخت از طریق حواله بانکی محلی است.

به طور کلی، نرخ ارزهای معتبر با توجه به تغییرات و نوسانات شدید بصورت روزانه و حتی لحظه ای مشخص می شود. لذا با کارشناسان بازرگانی مهیر در تماس باشید و از آخرین تغییرات قیمت حواله یوان به چین امروز آگاه شوید.

 

برای حواله یوان چین به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

اطلاعاتی که هنگام ارسال واحد پول چین باید در نظر گرفته شود، شامل آدرس بانک مورد نظر، آدرس محل سکونت گیرنده حواله و شماره تلفن گیرنده است که در فرم حواله بانک درج می شود. نقل و انتقالات بانکی با توجه به ارز مورد نظر از کشورهای مختلف انجام می شود. اما ارسال حواله یوان به چین اغلب به صورت مستقیم و آنلاین با استفاده از حساب بانکی کشور انجام می شود.

برای انتقال پول اقدامات سخت گیرانه ای برای جلوگیری از پولشویی در بانک های چینی و ایرانی در حال انجام است. سیستم بانکداری چین پیرو مقررات مرتبط با پولشویی است و اکثر بازرگانان ایرانی نمی توانند اسنادی مبنی بر مقررات پولشویی ارائه دهند و حواله یوان به چین را انجام دهند. علاوه براین، بانک های ایرانی همچنان در لیست بانک های دارای ریسک و پرخطر دولت چین قرار دارند که می تواند انتقال یوان را با چالش مواجه کند. در واقع، تکمیل کردن مدارک با آگاهی کامل از قوانین حواله یوان به چین می تواند به چالشی بزرگ برای بازرگانان تبدیل شود.

حواله یوان چین به علت حجم بالای مبادلات تجاری و ارزی ایران و چین از اهمیت بالایی برای تاجران برخوردار است. اما به دلیل پیچیدگی حواله های ارزی، قوانین سخت گیرانه برای جلوگیری از پول شویی و همچنین تحریم ها اکثر تجار امور حواله یوان را به موسسات بازرگانی می سپارند.

 

انتقال یوان چین از طریق شرکت های بازرگانی

امروزه روش های زیادی برای ارسال پول به چین وجود دارد. با توجه به شرایط خود مانند میزان وجه، می توانید یکی از راه های سنتی یا مردن انتقال پول را انتخاب کنید. از روش های سنتی می توان به استفاده از صرافی ها و ایجاد حساب های بین المللی اشاره کرد که زمان و هزینه زیادی را می طلبد. امروزه روش های مدرنی برای ارسال پول به چین وجود دارد، مانند استفاده از وب سایت های پرفکت مانی و سوئیفت که ارسال پول را بسیار آسان می کند.

به همین جهت، شرکت‌های بازرگانی دست به کار شدند تا در راستای ارائه‌ی خدمات حوالجات ارزی جهت رفاه حال متقاضیان فعالیت کنند. امکان ارسال حواله یوان چین از ایران یکی از خدمات حواله ارزی موسسه بازرگانی مهیر است. بارزگانی مهیر این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با خیالی آسوده و با بهترین نرخ، از ایران برای حواله یوان چین اقدام کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه حواله یوان چین انجام بدیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *