چرا کارمزد شبکه ایاس صفر می‌شود؟

چرا کارمزد شبکه ایاس صفر می‌شود؟

یکی از فاکتورهایی که اهمیت زیادی در تمامی بازارهای مالی دارد، کارمزد معاملات است. در بازار ارز دیجیتال نیز بر همین اساس، تریدرها همواره تلاش می‌کنند تا معاملات خود را به بسترهایی اختصاص دهند که در آن‌ها مجبور به پرداخت کارمزد کمتری هستند.

ایاس (eos) یکی از همین رمزارزها به‌شمار می‌رود که تحت بلاک‌چین خود فعالیت می‌کند. انجام معاملات بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای تراکنش، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این ارز دیجیتال محسوب می‌شود. در این نوشته نیز تلاش می‌کنیم تا پس از معرفی این رمزارز و تاریخچه و اهمیت آن، شرایط قیمت ایاس و خریدوفروش ایاس را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ایاس چیست؟

شبکهٔ EOSIO که همچنان در حال توسعه است، یک بلاک‌چین منبع‌باز به‌حساب می‌آید که توسط شرکت Block.one رهبری می‌شود. این شبکه و توکن اختصاصی آن، مانند بلاک‌چین اتریوم عمل می‌کنند، چراکه بلاک‌چین آن علاوه‌بر ارز خود، قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز دیگر را نیز پشتیبانی می‌کند.

ایجاد امکان تراکنش‌های رایگان و سریع، مهم‌ترین اهداف این بلاک‌چین هستند. در این بلاک‌چین همچنین راه‌اندازی پروژه‌های قرارداد هوشمند فراهم است. این قابلیت مناسب افرادی است که قصد دارند در پروژه‌های دیفای مشارکت کنند.

امکان پردازش چندین میلیون تراکنش بر ثانیه که جزو ایده‌آل‌های شبکهٔ eos به‌حساب می‌آید، مشکلی بزرگ را در بلاکچین‌ها حل خواهد کرد. این مشکل تا امروز، از به‌کاربردن رمزارزهای معتبر برای پرداخت‌های روزانه جلوگیری می‌کند. به‌طور مثال، بلاک‌چین اتریوم به‌عنوان محبوب‌ترین پروژهٔ قرارداد هوشمند، توانایی پردازش 15 تا 25 تراکنش بر ثانیه را دارد.

  • تاریخچه

هدف به‌وجود آمدن این پروژه که دنیل لارمیر و کمپانی بلاک (Block) بنیان‌گذار آن هستند، ساخت شبکه‌ای بود که امکان پردازش میلیون‌ها تراکنش بر ثانیه را فراهم کند. شبکه‌های محبوب پرداخت مانند اتریوم، با مشکل محدودیت ظرفیت و کارمزد فعالیت زیاد روبه‌رو بودند، بنابراین ارائه پروژه‌ای برای گذر از این مشکلات، قطعاً دلایل کافی را برای محبوبیت داشت.

ارز دیجیتال eos، توکن اختصاصی این شبکه که در ادامهٔ مقاله با آن آشنا خواهیم شد، برای اولین‌ بار در 26 ژوئن سال 2017 به‌عنوان عرضهٔ اولیه وارد بازار شد. برنامهٔ خرید eos به‌عنوان عرضهٔ اولیه تا اول ژوئن سال 2018 ادامه داشت، به این معنا که طولانی‌ترین برنامهٔ عرضهٔ اولین میان ارزهای دیجیتال را به‌ثبت رساند. هدف از این اتفاق هم این بود که همهٔ علاقه‌مندان به این ارز دیجیتال، قبل از شروع به کار، بتوانند در شکل‌گیری پروژه سهم داشته باشند.

چرا کارمزد شبکه ایاس صفر می‌شود؟

ارز دیجیتال ایاس

همان‌گونه که اشاره شد، EOS توکن اختصاصی بلاک‌چین است. در واقع این ارز تحت بلاک‌چین منبع‌باز خود با نام EOSIO عمل می‌کند و با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شبکه، از محبوبیت قابل‌توجهی برخوردار شده‌است.

این ارز با هدف ساخت یک بلاک‌چین تمرکززادیی‌شده، به دنبال پروژه‌های DApps به‌وجود آمد تا امکان انجام تراکنش‌های رایگان و سریع را فراهم کند. علاوه‌بر این، امکان راه‌اندازی پروژه‌های قرارداد هوشمند نیز بر بستر این بلاکچین فراهم است و به کسانی که قصد دارند در پروژه‌های دیفای مشارکت کنند کمک می‌کند.

همان‌طور که بیان شد، ایده‌آل پردازش چندین میلیون تراکنش برثانیه، یک مشکل بزرگ در بلاکچین‌ها را حل خواهد کرد. درصورت تحقق ایده‌آل‌هایی ذکرشده برای این شبکه، قطعاً قیمت eos و تقاضا برای خرید ایاس با افزایش چشم‌گیری روبه‌رو خواهد شد.

  • ویژگی‌ها

کارمزد شبکهٔ بیت‌کوین و هزینهٔ گاز اتریوم، در کنار کندی سرعت آن‌ها در زمان‌های شلوغی شبکه، مشکلات مهمی هستند که در این دو شبکه محبوب وجود دارند. به همین منظور، ارز eos که در ژوئن سال 2018 راه‌اندازی شد و براساس نرم‌افزار EISIO بلاک‌چین سایر ارزهای دیگر را فراهم می‌کند، با تراکنش‌های سریع‌تر و کارمزد داخلی صفر، تلاش می‌کند تا این مشکل را حل کند.

چرا کارمزد شبکه ایاس صفر می‌شود؟

کارمزد شبکهٔ ایاس

اگر شما یک توکن مثل تتر ERC20 را بر بستر بلاکچین اتریوم داشته باشید، مجبور به پرداخت کارمزد تراکنش‌های خود در این شبکه هستید. ارزی که نه‌تنها ارزان نیست، بلکه سرعت تراکنش بالایی هم ندارد. در طرف مقابل به‌عنوان سهام‌دار شبکه، با داشتن توکن ایاس امکان انجام تراکنش‌ها بدون پرداخت هیچ کارمزدی را خواهید داشت.

خرید eos هیچ کارمزدی را برای معامله‌گران ایجاد نمی‌کتد و این شبکه به‌جای دریافت کارمزد، به ماینرها با توکن‌های جدید eos پاداش می‌دهد. این فرآیند به این معناست که اکوسیستم eos، دارای تورم داخلی است. درواقع افرادی که توکن‌های این شبکه را به‌اشتراک می‌گذارند، ثبات قیمت ایاس را فراهم می‌کنند.

کیف‌پول ایاس

ارز eos را می‌توان در انواع کیف پول‌های سرد و گرم نگه‌داری کرد. در این بخش توضیح می‌دهیم که پس از خرید eos نحوهٔ نگه‌داری آن چگونه است.

  • کیف‌پول گرم (آنلاین)

کیف‌پول‌های گرم یا آنلاین، از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال هستند. کیف‌پول اکسودوس و سیف پُل با پشتیبانی از امکان افتتاح حساب، گزینه‌های مناسبی برای این رمزارز هستند. شما با افتتاح حساب کاربری می‌توانید سهام گذاری اولیه را انجام داده و منابع پردازشی برای انجام تراکنش دریافت کنید.

البته باید توجه داشت که این دو کیف‌پول، کاربرهای ایرانی را تحریم کرده‌اند و استفاده از آن‌ها نیازمند یک سرویس تغییر پینگ معتبر است.

  • کیف‌پول سرد (آفلاین)

در میان کیف‌پول‌های آفلاین معتبر، لجر ناتو اس و لجر ناتو ایکس هر دو از این بلاک‌چین پشتیبانی می‌کنند. این دو کیف پول را می‌توان امن‌ترین گزینه‌های بازار در این حوزه دانست. البته باید توجه داشت که نسخهٔ آنلاین لجر که با عنوان لجرلایو شناخته می‌شود، امکان مدیریت ارز eos را فراهم نکرده‌است و برای ذخیرهٔ آن نیازمند استفاده از کیف‌پول‌های همکار مانند Block.Io و Fairy-Wallet خواهید بود.

کلام آخر

سرعت بالای تراکنش‌ها و کارمزدهای کمتر در بازار ارزهای دیجیتال، دو معیار بسیار مهم برای تریدرها محسوب می‌شوند. حتی شبکه‌های معاملاتی بسیار معتبر و محبوب مانند بیت‌کوین و اتریوم، از این نظر دچار مشکل هستند.

ارز دیجیتال eos که برپایهٔ بلاک‌چین EOSIO فعالیت می‌کند، با هدف انجام چند میلیون تراکنش در ثانیه بدون پرداخت کارمزد برای معامله‌گران، محبوبیت بالایی را در بازار به‌دست آورده‌است. اگر ایده‌آل‌های این شبکه محقق شوند، قطعاً تاثیر مستقیمی بر قیمت eos خواهد گذاشت.

در پایان نیز گفتنی است که پس از خرید ایاس (که امکان بررسی قیمت ایاس و خرید ایاس از اینجا وجود دارد) برای نگه‌داری این رمزارز می‌توانید از چند کیف‌پول آنلاین و آفلاین بهره‌مند شوید. در این نوشته نیز کیف‌پول‌های گرم اکسودوس و سیف پُل و کیف‌پول‌های سرد لجر ناتو اس و لجر ناتو ایکس را به‌عنوان چند مورد از بهترینِ آن‌ها معرفی کردیم.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا کارمزد شبکه ایاس صفر می‌شود؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *