کسب مدال نقره توسط حسین اعلایی در مسابقات مخترعین سوییس 2022

کسب مدال نقره توسط حسین اعلایی در مسابقات مخترعین سوییس 2022

آقای دکتر حسین اعلایی ، پژوهشگر فعال در زمینه ” تولید مواد کامپوزیتی با استفاده از لاستیک های زائد مواد بازیافتی” ، در مسابقات مخترعین سوئیس ویژه مخترعان و نوآوران عضو فدراسیون ، موفق به کسب مدال نقره شد.

به گزارش زومتک، آقای حسین اعلایی Hossein Alaee)  ) 41ساله ، فارغ التحصیل مقطع دکتری دانشگاه آزاد اراک در رشته عمران سازه موفق به دریافت مدال نقره این مسابقات شد . این مسابقات که با همکاری و حمایت سازمان مالکیت فکری جهانی WIPO و فدراسیون بین المللی انجمن های مخترعین WIIPA و تلاش های بی بدیل   شرکت افق پژوهش نیکان ، با حضور بیش از 650 اختراع از 35 کشور برگزار شده است .

آقای حسین اعلاییHossein Alaee)  ) در ارتباط با این اختراع می گوید : ” امروزه نیاز به مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست ، که با الزامات قانونی نیز مطابقت داشته باشد ، برای استفاده در صنعت ساختمان مورد نیاز است . این مواد ممکن است از مواد پلاستیکی تازه تولید شده و همچنین مواد پلاستیکی بازیافت شده باشد و نیز مهم است که زباله هایی که در طول ساخت و ساز تولید می شوند ، با محیط زیست سازگار و قابل استفاده مجدد باشند . در حال حاضر مصالح ساختمانی مورد استفاده در صنعت ساختمان ، مانند مواد جاذب صدا ، مواد عایق حرارتی و.. تولید و تصفیه آنها بسیار گران بوده و تنها درصد کمی از آنها مواد قابل استفاده مجدد هستند . این اختراع اثرات و مزایای بسیاری می تواند داشته باشد که چند مورد آن به اختصار عبارتست از :

  • سبک بودن مواد
  • تولید مصالح ساختمانی بازیافتی با استفاده از لاستیک های ضایعاتی خودرو
  • عدم استفاده از معادن سنگ طبیعی و خاک
  • استفاده از لاستیک های استفاده نشده
  • بازیافت لاستیک

حسین اعلایی  Hossein Alaee)) همچنین افزود : ” از جمله انگیزه های من در ارتباط با این اختراع اینست که با توجه به اینکه صنعت ساختمان در ایران جزو صنایع پیشرو هست و بصورت مستقیم و غیر مستقیم افراد بسیاری با این صنعت در ارتباط هستند و شغل انها بواسطه این صنعت تعریف میشود لذا رونق این صنعت از اهمیت بالایی برخوردارست .از طرفی بحث منابع و مصالح و حفاظت از منابع با ارزش داخل کشور و نیز بحث تولید ضایعات در کشور هست که می تواند اثرات جبران ناپذیری را برای جامعه بدنبال داشته باشد. اگر ما بتوانیم در صنعت ساختمان سازی ، مصالح را از ضایعات بدست اوریم عملا میتوانیم ازدو طرف سوداور باشیم . و در اینصورتست که منابع موجود در کشور عملا برای نسل اینده حفظ و نگهداری خواهد شد . البته بطور قطع ، هزینه های تمام شده ی تولید از ضایعات نیز بسیار کمتر از هزینه  ی تمام شده تولید از منابع خواهد بود . با توجه به اینکه تحصیلات و شغل بنده ساختمان سازیست و همه روزه شاهد ضایعات بسیار زیاد تولید شده در این صنعت هستم لذا همیشه به این فکر کرده ام که چگونه این امکان وجود دارد که بتوان ازین ضایعات برای بدست آوردن مصالح مورد نیاز ، استفاده کرد  که خداروشکر با همت و پشتکار بالا و نیز همکاری و حمایت  شرکت افق پژوهش نیکان   موفق به کسب این موفقیت شدم ”

آقای حسین اعلایی  Hossein Alaee)) علاوه کار در زمینه عمران و سازه ، کار بروی این اختراع ارزشمند ، سوابق با ارزشی در زمینه آموزش دارند و بعنوان استاد دانشگاه فعالیت درخوری را در استان مازندران داشته اند که هر ساله بعنوان استاد برتر از ایشان تقدیر بعمل امده است ، همچنین آموزش دروس مرتبط با ارتقا پایه نظام مهندسی کل استان مازندران ، بر عهده ایشان می باشد .

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کسب مدال نقره توسط حسین اعلایی در مسابقات مخترعین سوییس 2022

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *