کدام کشور ها ارتش واحد ندارند؟

ارتش

در دنیایی امروزی که ما در آن زندگی می کنیم اکثر کشور ها با تمام غرور و خود پسندی خود دست به قدرت نمایی و نمایش قدرت های نظامی خود می زنند و در این میان باور این مسئله که برخی از کشور ها از ارتش واحد و مستقل خود بهره نمی برند. این نیرو های مسلح و نظامی اکثرا برای کشور ها به منزله ی سلاح اصلی و واحد در هنگام وقوع جنگ یا دیگر موارد مشابه آن است.

همان طور که از اول این مطلب هم به آن اشاره کردیم منظور ما از کلمه ی ارتش، حافظ منافع کشور در زمان وقوع فجایع انسانی و یا طبیعی است، که با این حال در حدود بیست و سه کشور در دنیا وجود دارد که از وجود ارتش بی بهره اند، که هر کدام از این کشور ها دلایل خاص و قانع کننده ای برای خود جهت نداشتن ارتش دارند که البته برای برخورد و رویارویی با شرایط دشوار و سخت شیوه و متد های خاص و منحصر به فردی پیش می گیرند.ارتش

جای هیچ شبهه و تعجبی نیست که اسم ۷ کشور از جمله کشور های کوچک جهان مانند کشور واتیکان، جزایر تووالو و نائورو از نیرو های ارتش واحد و مستقل بهره نبرده اند. بیشتر سرزمین‌ های درون یک کشور است که موجب می شود نیاز برای وجود ارتش ایجاد شود. به احتمال زیاد دلیل نداشتن ارتش کشور های نام برده، کوچک بودن اراضی و وسعت زمین‌های آن‌ها باشد؛ چرا که چنین کشور های کوچکی توجه دشمن زیادی را به خود جلب نمی‌کند بنابراین نیاز به ارتش نیز تا آن حد مورد توجه نخواهد شد.

در حال حاظر ۱۶ کشور در دنیا وجود دارند که از هیچ‌ گونه نیروی ارتشی بهره نمی برند. در این صورت بیشتر آنان برای برقراری و حفظ امنیت در اراضی خود از دیگر کشور های متحد خود برای نمونه کیریباتی، آندورا، ، ایالات فدرال میکرونزی، جزایر مارشال، نائورو،سامائو و پالائو از جمله کشور هایی هستند که با دیگر کشور ها قرارداد هایی مبنی بر حمایت و متحد شدن با آنان به‌ هنگام وقوع شرایط اضطراری هم از لحاظ جنگی و هن از لحاظ بلایای طبیعی امضا کرده‌اند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کدام کشور ها ارتش واحد ندارند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *