1200 خودرو با وجود ممنوعیت واردات، وارد کشور شدند

واردات خودرو

واردات خودرو | همانطور که می دانید به دلیل تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده، اکنون هیچگونه وارداتی به داخل گمرک های ایران وجود ندارد و بسیاری از وارد کنندگان نیز به هیچ عنوان قصد واردات به داخل مرزهای ایران را ندارند. اکنون گویا با وجود این ممنوعیت ها، 1200 دستگاه خودرو وارد کشور شده است.

واردات خودرو

بر اساس آمار منتشر شده از سوی گمرک ایران نشان می‌ دهد که در شهریور ماه سال جاری، بیشتر از 1200 دستگاه خودرو وارد ایران شده است. بر اساس جدیدترین خبرها آمار گمرک ایران از تجارت خارجی 6 ماهه ی ابتدایی سال جاری، در این مدت 13 هزار و 771 دستگاه خودروی به ارزش 397 میلیون و 570 هزار دلار وارد خاک ایران شده است. واردات خودرو به داخل کشور از 20 کشور مختلف دنیا انجام شده  است که در این میان کره با صادرات 5237 دستگاه خودرو، بیشترین میزان از سهم را در بین واردات خودروهای سواری داخل کشور به خود اختصاص داده است و بعد از آن، امارات متحده عربی با 3838 دستگاه و کشور آلمان با 1509 دستگاه خودروی سواری، به عنوان بزرگ‌ ترین صادرکنندگان خودرو به داخل کشور ایران در این زمان به‌ شمار می‌ روند.

واردات خودرو

اساسا واردات خودرو در شرایطی به‌ بیش از 13 هزار و 700 دستگاه رسید که بر اساس تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور از ابتدای تیرماه سال جاری واردات خودروی سواری به داخل کشور ممنوع گردید. از طرفی دیگر آمار گمرک نشان می‌ دهد که در 5 ماهه ی ابتدایی سال جاری، حدود 12 هزار و 512 دستگاه خودروی سواری به داخل کشور وارد شده است؛ بر همین اساس می‌ توان گفت که حدود 1259 دستگاه خودرو در شهریور ماه امسال به ایران وارد شده اند.

واردات این خودروها احتمال دارد مربوط به ثبت سفارش‌ های قدیمی باشد ولی در غیر این صورت، گمرک ایران باید توضیحاتی را در خصوص ادامه ی واردات خودروی سواری در عین ممنوعیت واردات، ارائه نماید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  تکنولوژی هایی که ممکن است آینده دنیا را تغییر دهد ...

نظرات در مورد : 1200 خودرو با وجود ممنوعیت واردات، وارد کشور شدند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *