کانن چگونه توانسته در میان برندهای دوربین بدون آینه موفق باشد

هنگامی که مسابقه بدون آینه در اواخر سال 2018 به طور جدی آغاز شد ، هیچ کس نمی دانست که چه کسی بالاتر خواهد آمد. بعد از سه سال و بیش از 10 بدنه دوربین بدون آینه تمام فریم ، پاسخ واضح است: Canon برنده بزرگ است و آنها این کار را با رفتن “تمام” در Mount RF انجام داده اند.

برای درک اینکه Canon چگونه و چرا اینقدر خوب کار کرده است، بیایید ساعت را به اواسط سال 2018 برگردانیم و گزینه های پیش روی Canon و Nikon را در آستانه “انقلاب بدون آینه” تمام فریم باز کنیم. سونی پس از 5 سال نوآوری سریع ، در این بخش جای گرفت و هر دو رقیب احتمالی تاج فول فریم تصمیم گرفتند که آنها را به روشی متفاوت به چالش بکشند.

نیکون: همه کارکردها ، بدون فلش

نیکون علی رغم این همه مزاحمت هایی که طی دو سال گذشته گرفته اند ، به وضوح به بازی آمد. شکاف تک کارت به کنار ، در آگوست سال 2018 این شرکت دو دوربین نسل اول عالی با دو وضوح و قیمت متفاوت با دو عملکرد کاملا متفاوت و کاملاً مشخص منتشر کرد. Z7 قرار بود دوربین عکسبرداری با رزولوشن بالا برای دارندگان D850 باشد که می خواهند بدون آینه بمانند ، در حالی که Z6 سعی در ورود به جامعه ویدیو داشت.

این یک طرح کاملا عملی بود. در واقع چنان عمل گرا ، که نتوانست واقعاً هر مخاطبی را که در موفقیت سری Z در خارج از پایگاه کاربری تاسیس شده نیکون بسیار مهم بود ، فریب دهد.

  • انجمن حرفه ای بررسی و تیراندازی دوربین فنی Z7 را در مقایسه با اسب کار نیکون D850 فاقد دانست. فوکوس خودکار در حد مطلوبی نبود ، لنزهای پیچ درایو قدیمی از طریق آداپتور FTZ پشتیبانی نمی شدند و اسلات تک کارته یک معامله اصلی برای تیراندازان رویدادی بود که عادت دارند از کارت دوم به عنوان یک خطای ایمن استفاده کنند.
  • تأثیرگذاران جوان ، سونی ، کانن و پاناسونیک GH5 و یوتیوب های مشتاق هیچ چیز در آنجا نمی دیدند که به اندازه کافی هیجان انگیز باشد تا آنها را از مارک های قبلی خریداری کنند. این همیشه مخاطب سختی برای نیکون بود. تقریباً هیچ یوتیوب مستقر با این برند شلیک نمی کند و این شرکت تاکنون واقعاً سعی در جلب این مخاطبان نداشته است. بنابراین علی رغم مشخصات عالی فیلم در Z6 ، هیچ “فاکتور واو” مانند فیلم 6K ، فیلتر ND داخلی یا یک قطعه شیشه آرزو وجود ندارد که بتواند آنها را از هم جدا کند.

به عبارت دیگر: نیکون آن را ایمن بازی کرد. آنها یک جفت دوربین کاملاً مناسب و مجموعه ای از لنزهای کاملاً کاربردی را منتشر کردند که بسیار کاربردی بودند ، اما فاقد “فلاش” کافی بودند تا کسی را از مارک های مورد استفاده خود دور کند. به عنوان محصولات نسل اول ، Z6 و Z7 با موفقیت مانع از پریدن بسیاری از نیرومندهای نیکون شد زیرا در انتظار بهبودهای نسخه های Mark II و (در نهایت) Mark III بودند، اما نه چیز دیگر.

در سال های 2018 ، 2019 و 2020 ، سازندگان دوربین در میدان نبرد کره چشم و جذابیت عاطفی رقابت می کنند ، نه منطق. این درسی است که نیکون هنوز نباید یاد بگیرد. در حالی که آنها به هدر رفتن منابع در حال توسعه با سرعت بالا و به طور همزمان برای دو پایه ادامه می دهند ، آنها روز به روز زمین های بیشتری را از دست می دهند.

Canon: همه چیز را وارد کنید

از همان ابتدا ، کانن فهمید که اگر قصد دارید سهم بازار یک شرکت تاسیس شده و محبوب سونی را بدزدید، یا حداقل خونریزی را متوقف کنید، باید چیز هیجان انگیزی به مردم بدهید … چیزی که بتوانند از آن رجزخوانی کنند.

این مشکل است ، زیرا دقیقاً به فناوری دوربین نگاه می کنیم ، کانن هنوز آماده رقابت در سال 2018 نبود. اولین EOS R ، اگرچه برای یک مصرف کننده عادی کاملاً خوب است ، ضعیف ترین نسخه بدون آینه تمام فریم این گروه بود. برای ویژگی تنظیم شده در هنگام راه اندازی ، ترفند نوار عملکرد بی فایده ، برش 1.7 برابر در 4K، عکسبرداری مداوم آهسته ، شیار کارت SD با نگاهی به گذشته ، EOS R در درجه اول برای خرید کانن مدتی عرضه شد زیرا آنها فناوری را برای EOS R5 و EOS R6 نهایی کردند.

بیشتر بخوانید  کاربردهای تغییر گشودگی دیافراگم در گلکسی اس 9 سامسونگ

اما Canon هیچ کمبودی در YouTube پیدا نکرد. آنها تحت تأثیر هر نفوذی قرار نگرفتند و می خواهند به شما بگویند “حقیقت در مورد CANON EOS R و دلیل ناموفق بودن Canon”. چگونه آنها یک دوربین عینی بدتر از نیکون – با اختلاف زیاد – آزاد کردند اما به نوعی از گرفتن تله ذغال سنگ برای آن جلوگیری کردند؟

سه دلیل: بازاریابی کم ارزش ، یک پایگاه کاربری بسیار گسترده که قابل توجهی به محصولات کانن داد، و بزرگترین عامل موفقیت آنها بلافاصله شروع به انتشار شیشه های پر زرق و برق، هیجان انگیز و عامل wow کردند تا مردم را از آینده هیجان زده کند.

بر خلاف نیکون ، که هنوز در حال برنامه ریزی برای تولید بیشتر DSLR ها و شیشه های F-mount در سال 2021 است ، Canon تمام کار را در RF Mount انجام داد و تمام منابع خود را به توسعه لنزهای RF تغییر داد و لیوان هایی را که معمولاً فقط یک بار درست می کنید، آزاد می کند.

شما مطمئن هستید که کوه اینجا است تا بماند. در حالی که نیکون بیشترین میزان بزرگنمایی f / 2.8 و تمام اولین سرعتهای سریع خود را برای سالهای 2020 و 2021 صرفه جویی می کرد ، کانن با آن نوع لنزهایی که می توانید برای دوستان (و دشمنان) خود که به سونی شلیک می کنند ، لاف بزنید ، بیرون آمد: آنها بلافاصله 28 عدد را آزاد کردند. -70mmm f / 2 و 50mm f / 1.2 ، سپس آن لنزها را با * دو * نوع 85 mm f / 1.2 و 70-200mm f / 2.8 دنبال می کنند که متفاوت از هر چیزی است که قبلاً دیده ایم.

شکایت از اینکه شیشه ارزان قیمت کافی وجود نداشت ، بی صدا شد ، زیرا همه افراد بیش از حد مشغول بیرون ریختن بنیادی بودند که کانن برای سالهای زیادی برای نصب در کوه RF خود گذاشته بود. و اگر چیزی نشنیده باشید ، آنها قصد دارند 14 لنز دیگر در سال 2021 آزاد کنند.

دو استراتژی، یک برنده

برای اطمینان ، Canon از مزایای دیگر 2019 و 2020 برخوردار بود. برای چندین سال ، این شرکت با اطمینان از عملکرد خوب Dual Pixel AF برای فیلم برای جلوگیری از خونریزی، حتی در زمانی که سونی دوربین های بهتری را منتشر می کرد. می توانید بگویید کانن درست به موقع بیدار شد …

اما داستان فیلم های بدون آینه تمام قاب نیکون و کانن ، داستان دو استراتژی کاملاً متفاوت است که فقط یکی از آنها تأثیر مطلوبی داشت. موفقیت کانن در فول فریم بدون آینه – چه از نظر عینی از نظر فروش و چه از نظر ذهنی از نظر هیجان برای محصولات بدون آینه – نتیجه یک استراتژی “همه در” است که نتیجه بسیار خوبی داد. آنها فهمیدند که حمله به صورت کامل در قلمرو سونی هیچ کاری انجام نمی دهد و تمام دلارهای تحقیق و توسعه آنها را برای ساختن RF Mount در آینده دوربین های کانن فراهم می کند، ابتدا با شیشه هیجان انگیز و بعداً با مشخصات دیوانه وار مانند فیلم 8K. توسعه DSLR و EF به سختی آسیب خواهد دید ، و Canon از گفتن چنین حرفی نترسید.

موفقیت کانن در فول فریم بدون آینه، چه از نظر عینی از نظر فروش و چه از نظر ذهنی از نظر هیجان برای محصولات بدون آینه، نتیجه یک استراتژی “همه در” است که نتیجه بسیار خوبی داد. آنها فهمیدند که حمله به صورت کامل در قلمرو سونی هیچ کاری انجام نمی دهد و تمام دلارهای تحقیق و توسعه آنها را برای ساختن RF Mount در آینده دوربین های کانن فراهم می کند – ابتدا با شیشه هیجان انگیز و بعداً با مشخصات دیوانه وار مانند فیلم 8K. توسعه DSLR و EF به سختی آسیب خواهد دید ، و Canon از گفتن چنین حرفی نترسید.

عملکرد بسیار خوب نیکون، به هیچ وجه یک شکست جدی نیست، اما مطمئناً موفقیتی که آنها امیدوار بودند – نتیجه یک استراتژی آزمایشی است که آنها را مجبور می کند بودجه محدود تحقیق و توسعه خود را بین تسکین دهنده های DSLR / F-mount و فریبنده تقسیم کنند تازه تبدیل شده های بدون آینه.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کانن چگونه توانسته در میان برندهای دوربین بدون آینه موفق باشد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *