چگونه قفل آیفون خود را باز یا unlock کنیم؟

چگونه قفل آیفون خود را باز کنیم؟

در دنیای ایده‌آل، زمانی که تلفنی خریدید، باید هر طور که دوست دارید با آن کار کنید.متأسفانه، شما معمولاً برای باز کردن قفل آیفون خود (یا برای باز کردن قفل هر گوشی هوشمند) باید با ارائه دهنده بی سیم فعلی خود تماس بگیرید. با این حال، با فرض اینکه حساب شما در وضعیت خوبی قرار دارد و هزینه تلفن شما پرداخت شده است، اپراتورهای بی سیم مایلند به درخواست شما قفل گوشی شما را باز کنند. با استفاده از قفل گشایی می توانید در هزینه های گوشی خود صرفه جویی کنید. باز کردن قفل آیفون کلی برای شما دارای مزایا است.

unlock کردن گوشی آیفون

داشتن یک گوشی آنلاک به معنای انعطاف پذیری بیشتر است. می‌توانید یک تلفن بدون قفل را به هر شرکت مخابراتی ببرید، بنابراین تعویض سرویس بی‌سیم  آسان است.

در این  مقاله همه چیزهایی است که باید در مورد نحوه باز کردن قفل آیفون خود بدانید را بیان می کنیم. (بسیاری از این توصیه ها را می توان برای هر نوع گوشی هوشمند اعمال کرد.)

برای باز کردن قفل آیفون به چیزی نیاز داریم؟

برای باز کردن قفل گوشی، باید شماره IMEI دستگاه خود را داشته باشید. مجموعه ارقامی است که برای هر تلفن منحصر به فرد است.

چگونه قفل آیفون خود را باز کنیم؟

در آیفون ، برنامه تنظیمات را اجرا کنید و General > About را انتخاب کنید. بسته به اینکه کدام آیفون دارید، IMEI شما در بخش دیگری از صفحه نمایش قرار می گیرد. (در آیفون 11 پرو ، IMEI در بخشی با عنوان Primary قرار دارد؛ در iPhone SE قدیمی‌ تر ، IMEI در بخش سوم اطلاعات قرار دارد که بین لیست‌های بلوتوث و ICCID قرار دارد.)

iPhone 6s و نسخه‌های جدیدتر نیز شماره IMEI را روی قاب سیم کارت حک شده است، برخی از اپراتورها، مانند AT&T و T-Mobile، به شما این امکان را می دهند که با شماره گیری*#06# تا ارقام IMEI روی صفحه نمایش داده شوند.

با این وجود، IMEI برای باز کردن قفل آیفون شما حیاتی است. این شماره ای است که شرکت مخابراتی شما برای انجام کار درخواست می کند.

هر ارائه ‌دهنده بی ‌سیم معیارهای متفاوتی برای این که چه کسی می ‌تواند یا نمی‌ تواند قفل گوشی خود را باز کند، دارد.هنگامی که تشخیص دادید که آیفون شما واجد شرایط باز شدن قفل است، به سادگی باید رویه خاص شرکت مخابراتی خود را برای درخواست باز کردن قفل و ارائه شماره IMEI خود دنبال کنید.

در این مقاله راهنمایی های شرکت مخابراتی در مورد اینکه چه دستگاه هایی واجد شرایط هستند و چگونه قفل آیفون خود را باز کنید، آمده است.

AT&T

یکی از اپراتور های که بسیاری از سفارشات آنلاک آیفون را در آیفون شکل می دهد ٬ اپراتور AT&T  (ای‌تی اند تی) است که در کشور آمریکا است.

می ‌توانید در وب‌ سایت AT&T بررسی کنید که آیا قفل گوشی شما باز است یا خیر. (برای بررسی به شماره IMEI خود نیاز دارید.) AT&T به شما امکان می دهد در صورت داشتن این معیارها قفل آیفون خود را باز کنید.

این سرویس برای آیفون هایی که هنوز تحت قرارداد هستند، دارای قبض پرداخت نشده، در لیست سیاه و غیره هستند؛ پشتیبانی می کند، دستگاه شما گم شده یا دزدیده شده اند و در بلک لیست می باشند، سرویس می دهد.

بیشتر بخوانید  چگونه iOS 13 سبب ذخیره سازی باتری آیفون شما می گردد ؟

نحوه باز کردن قفل آیفون در AT&T: برای درخواست باز کردن قفل، به صفحه باز کردن قفل دستگاه AT&T مراجعه کنید. (علاوه بر IMEI خود، به شماره تلفن و اطلاعات حساب AT&T خود نیاز دارید. پس از ارسال درخواست و تایید آن، ایمیلی با دستورالعمل های سفارشی دریافت خواهید کرد. معمولاً شامل کد بازگشایی می باشد، اما AT&T می گوید چنین کدی برای باز کردن قفل آیفون ضروری نیست.

اسپرینت

Sprint می ‌گوید در صورت داشتن این معیارها، می‌توانید درخواست باز کردن قفل را در تلفن پس پرداخت کنید.

آیفون شما قابلیت قفل سیم کارت را دارد

آیفون شما حداقل 50 روز در شبکه Sprint فعال بوده است.

حساب شما در وضعیت خوبی است.

آیفون شما به عنوان گم شده یا دزدیده شده گزارش نشده است.

اگر از مشتری ه پیش پرداخت هستید، معیارها متفاوت است. آیفون شما باید حداقل 12 ماه فعال باشد و نمی توان آن را گم یا دزدیده گزارش کرد. اگر دستگاه شما غیرفعال است، باید با بخش مراقبت از مشتریان Sprint تماس بگیرید، که ممکن است برخی از مراحل را برای به روز رسانی گوشی به شما راهنمایی کند تا بتوان قفل آن را باز کرد.

چگونه قفل آیفون خود را در Sprint باز کنید: چند خبر خوب، اگر یک تلفن با قابلیت باز کردن سیم کارت دارید (که به گفته Sprint باید شامل هر دستگاه تلفن همراهی باشد که پس از فوریه 2015 راه اندازی شده است، باشد)، Sprint به طور خودکار قفل آن تلفن ها را برای دستگاه های که واجد شرایط شوند باز می کند . بنابراین ممکن است نیازی به انجام کاری نداشته باشید.

در غیر این صورت، باید با بخش خدمات مشتریان Sprint به شماره 888-211-4727 تماس بگیرید. مشتریانی که پیش پرداخت انجام داده اند باید با شماره 4644-639-855 تماس بگیرند.

تی موبایل

معیارهای باز کردن قفل T-Mobile به نحوه خرید آیفون خود بستگی دارد.

آیفون شما باید یک دستگاه T-Mobile باشد.

آیفون شما را نمی توان به عنوان گم شده، دزدیده یا مسدود شده به T-Mobile گزارش کرد.

حساب T-Mobile شما مرتبط با آیفون باید از وضعیت خوبی برخوردار باشد.

شما فقط می توانید دو کد بازگشایی قفل دستگاه تلفن همراه در هر خط خدمات را در سال درخواست کنید.

تلفن ها باید به مدت 40 روز در شبکه T-Mobile فعال باشند. اگر آیفون را به صورت اقساطی خریده اید، باید قسط دستگاه را پرداخت کرده باشید. و اگر آیفون شما دارای یک حساب با قرارداد است، باید 18 پرداخت متوالی انجام داده باشید. سپس آیفون شما باید یک سال در شبکه T-Mobile فعال باشد یا باید بیش از 100 دلار برای شارژ مجدد سرویس پرداخت کرده باشید.

نحوه باز کردن قفل آیفون خود در T-Mobile: تنها کاری که باید انجام دهید این است که با خدمات مشتری T-Mobile تماس بگیرید تا کد باز کردن قفل را درخواست کنید. همچنین هر مرحله ای را برای باز کردن قفل آیفون خود دریافت خواهید کرد.

Verizon

ورایزون ممکن است ساده ترین راه را برای باز کردن قفل آیفون شما داشته باشد. از ژوئیه 2019، هر دستگاهی که از Verizon خریداری شود به مدت 60 روز قفل است. اما پس از پایان این دوره، ورایزون به طور خودکار قفل گوشی شما را باز می کند.

3.6/5 - (5 امتیاز)

نظرات در مورد : چگونه قفل آیفون خود را باز یا unlock کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *