چگونه اندروید و ios در اتومبیل به شما کمک می کنند؟

همانگونه که قبلا خبر همکاری شرکت گوگل و آئودی را به شما گفته بودم ، آوردن اپلیکیشن ها به خودرو ها یکی از جذاب ترین کارهایی است که در این دنیای تکنولوژی می خواهد انجام شود چرا که کمک بسیار زیادی به مشکلات مردم از جمله ترافیک های شهری و مسیریابی در شهر می شود. از این رو دو سیستم عامل اندروید و ios از همه ی رقبا در حال پیشی گرفتن هستند.

android-car

آوردن اپلیکیشن ها به داخل خودروها یکی از کارهای رسمی است چون که سالیان سال این ذهن بسیاری را درگیر خود کرده است کمپانی هایی مثل فورد سیستمی مانند همگام سازی Sync را در داخل خودرو هایش قرار داده است. اما اکنون اوضاع فرق می کند ، شرکت اپل در ماه ژانویه سیستم IOS در خودروها را معرفی کرد و حالا نوبت به همکاری شرکت گوگل و آئودی است.

 شاید این موضوع خنده دار باشد که وقتی می خواهید مسیری را پیدا کنید آن را از نقشه ای که جلوی چشمانتان است پیدا می کنید ، چون که نگاه کردن به صفحه نمایش بطور مداوم بسیار خطرناک و هواس راننده را پرت خواهد کرد. ایده اصلی این کار این است که تلفن همراه شما به طور خودکار به خودرو متصل می شود که با این کار سایر اپلیکیشن ها نیز با خودرو هماهنگ میشوند.

این تکنولوژی بسیار هوشمند است چون که بزودی می توانید بدون اینکه دستتان به گوشی بخورد و برنامه را  باز کنید بطور اتوماتیک گوشی هوشمند شما به خودرو متصل می شود ، بلوتوث گوشی و ماشین این کار را انجام می دهد ، اما این اولین قدم است چرا که در نسخه های بعدی و نسل آینده این تکنولوژی تمامی برنامه ها و اپلیکیشن ها را شامل می شود.

یکی دیگر از قابلیت های این تکنولوژی این است که می توان به کمک دستیار صوتی برنامه های لازم خودتان را اجرا کنید و برنامه های siri و دستیار صوتی در اندروید به طور اتوماتیک به خودروی شما متصل می شوند. در حین رانندگی تمامی ویدئوها غیرفعال می شود و با استفاده از سنسورهایی که موبایل استفاده می کند این موضوع را می فهمد.

بیشتر بخوانید  انتشار تصاویر زنده از گوشی گوگل Pixel 7A

شرکت های اپل و اندروید در حال کار کردن بر روی این تکنولوژی هستند ، این که چگونه راننده ها از اپ ها استفاده کامل را ببرند بدون آنکه رانندگی ها خطرناک شود در واقع می خواهند بدون دخالت کاربر با گفتار و شنیدار ارتباط بین کاربر و فرمان بردار را بهبود ببخشند.

mashable

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه اندروید و ios در اتومبیل به شما کمک می کنند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *