چه چیزهایی را می توانیم جایگزین قهوه ی صبح کنیم؟!

چه چیزهایی را می توانیم جایگزین قهوه ی صبح کنیم؟!

نوشیدن چای و قهوه یکی از عادت هایست که در همه کشور ها رواج دارد. اما اگر بدانیم با مصرف سایر مواد می توانیم روز سالم تر و شاد تری داشته باشیم , دست از مصرف کافئین برداریم. از آن جا که اکثر افراد شب ها دیر می خوابند و باید صبح نیز زود بیدار شده و به محل کار یا تحصیل خود بروند , سعی دارند این کم خوابی را با کافئین جبران کرده و انرژی مورد نیاز خود را با نوشیدن قهوه سر صبح به دست آوردند.

اما بیشتر این افراد نمی دانند که قهوه و کافئین آن اعتیاد آور بوده و پس از گذشت زمان به مصرف آن عادت می کنند و اگر یک روز به هر دلیلی نتوانند قهوه بنوشند باید با سردرد های شدیدی دست و پنجه نرم کنند. اما مضررات قهوه فقط به همین مورد محدود نشده و به دندان ها نیز آسیب می رساند و به این که اکثرا همراه با شکر یا خامه سرو می شود باعث چاقی و اضافه وزن نیز می گردد.

متاسفانه بیشتر افراد شاغل وعده صبحانه را نادیده گرفته و وقتی برای خوردن آن ندارند اما باید گفت مصرف صبحانه باعث افزایش انرژی شده و بدن را شاداب می کند مخصوصا اگر از پروتئین در صبحانه استفاده شود می توان آن را جایگزین خوبی برای قهوه دانست. موسیقی همیشه آرام بخش بوده و بسیاری از درد ها را تسکین می دهد , اگر زمانی که احساس خستگی می کنید به جای نوشیدن قهوه به آهنگ دلخواه و محبوب خود گوش دهید علاوه بر این که انرژی مورد نیاز برای ادامه کار خود را به دست آورده اید روحیه تان نیز سر حال و خوشحال تر می شود.

قهوهاگر مسیر محل کار یا تحصیل شما نزدیک است پیاده به آن جا بروید چرا که هیچ چیزی مثل پیاده روی ذهن شما را هوشیار و بدن شما را پر انرژی نمی کند, اگر بتوانید حداقل صبح ها مسیری را پیاده بروید دیگر نیازی ندارید هر روز صبح با چشم هایی خواب آلود مجبور به خوردن قهوه شوید. محیط کار یا زندگی خود را به گونه ای تنظیم کنید که اتاقتان نورگیر باشد , نور خورشید فوائد زیادی داشته و علاوه بر ضد عفونی کردن و تامین ویتامین دی بدن خستگی را نیز از تن بیرون کرده و با تحریک برخی از هورمون ها باعث انرژی گرفتن و سر حالی و شادابی می شود.

بیشتر بخوانید  چگونه قهوه درست کنیم ؟

بنابراین نوشیدن چای یا قهوه و یا هر نوشیدنی کافئین دار دیگری تنها راه برای کسب انرژی انجام کارها و بر طرف کردن خستگی روز قبل نیست.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چه چیزهایی را می توانیم جایگزین قهوه ی صبح کنیم؟!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *