چشم چند مگاپیکسلی است ؟

چشم انسان

این روزها در دنیای دیجیتال، تکنولوژی های پیشرفت بسیاری داشته اند و کاربران می توانند تنها با خرید یک گوشی هوشمند از مزیت های بسیاری بهره مند گردند. اکنون یک سوالی که وجود دارد این است که آیا کیفیت دوربین این گوشی های پرچمدار برندهای مختلف به کیفیت  قدرت چشم انسان می رسد؟ آیا می توان از آن به عنوان جایگزینی برای چشم یاد کرد؟ یا اینکه چشم هر فرد چند مگاپیمسل قدرت دارد؟

چشم انسان

یکی از پژوهشگران و  دانشمندان به نام دکتر راجر کلارک که در عرصه ی عکاسی فعالیت بسزایی دارد، بیان کرده است که چشم هر شخص رزولوشنی بربابر با 576 مگاپیکسل دارد که دوربین‌ های 12 مگاپیکسلی آیفون های اپل و یا حتی دوربین 41 مگاپیکسلی گوشی هوشمند نوکیا مدل 808 نیز فاصله ی بسیار زیادی با آن دارند. اکنون یک سوال اساسی در این بخش مطرح می گردد که آیا چشم نسبت به دوربین ها کیفیت بیشتری دارد و می توان از آن به عنوان یک برتر در زمینه ی کیفیت تصویر نگاه کرد؟ اساسا رزولوشن 576 مگاپیکسلی به این معنا می باشد که تصویر رویت شده با این کیفیت تصویر به اندازه ای واضح بوده و کیفیت بالا دارد که نمی توان پیکسل‌ های آن ها را از هم تشخیص داد. البته لازم به ذکر است که به منظور دریافت تصویری با این حجم لازم است که تا پیکسل را در قسمت دید خود ثبت نمایید.

چشم

دکتر راجر کلارک ادعا کرده است، از جایی که چشم هر شخص قدرت دید فقط یک نقطه را دارا می باشد، باید در محیط بچرخد تا بتواند آن را ثبت نماید. در نتیجه یک دید لحظه‌ ای در محیط، رزولوشن تصویر دریافتی را از به 5 تا 15 مگاپیکسل خواهد رساند. چشم ضعف‌ های بسیاری دارد که مشاهده ی چنین ضعف هایی در یک دوربین به هیچ عنوان قابل قبول نمی باشد. تنها برتری چشم انسان نسبت به دوربین، رزولوشن بالای آن در ثبت نمودن تصویر یک نقطه‌ ی خاص می باشد. بر همین اساس مردمک چشم انسان لازم دارد تا در کل تصویر روبرو بچرخد تا بتواند اطلاعات مورد نیاز را برای تکمیل تصویر ثبت نماید.

 

مطالب مرتبط

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

 

منبع: curiosity

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چشم چند مگاپیکسلی است ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *