درمان سیاهی دور چشم با مواد غذایی

سیاهی دور چشم

عبور رگ ها و مویرگ های زیاد باعث سیاهی دور چشم و تیرگی اطراف چشم می شود. این حالت در پوست های سفید و نازک بیشتر به چشم می آید و با افزایش سن بیشتر می شود. بعضی از غذاها در بر طرف کردن کبودی ها و تیرگی های اطراف چشم موثرند در ادامه به معرفی مهم ترین این غذاها می پردازیم.

1) آووکادو

سیاهی دور چشماین میوه خوشمزه به داروی ضد پیری معروف بوده و منبعی غنی از پتاسیم، اسید فولیک، فیبر، ویتامین های گروه B و E است. برای از بین بردن تیرگی پوست دور چشم می توانید حلقه هایی از آن را اطراف چشم خود قرار دهید و یا چند قطره روغن بادام و خمیر آووکادو را باهم ترکیب کرده و اطراف چشم خود بمالید سپس با آب ولرم شستشو دهید.

2)  خیار

سیاهی دور چشمخیار میوه ای خوشمزه، کم کالری با طبع سرد است. خیار با تنگ کردن عروق خونی، مویرگ های اطراف چشم را جمع کرده و از سیاهی آن ها می کاهد.

3) سیب زمینی

سیاهی دور چشماین گیاه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده اش و البته ویتامین B فراوانش برای پوست بی نهایت مفید است. می توانید سیب زمینی را رنده کرده و به مدت 15 دقیقه در اطراف چشم خود قرار دهید. اگر به مدت 1 هفته، هر روز این کار را انجام دهید متوجه تغییرات واضح پوست خود خواهید شد.

4) چای

سیاهی دور چشمچای به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و کافئین فراوانی که دارد  درمان خوبی برای التهاب است و باعث انقباض مویرگ ها شده و از تیرگی زیر پوست چشم می کاهد. همچنین چای سبز به دلیل داشتن تانین و آنتی اکسیدان EGCC به درمان ورم و سیاهی پوست کمک می کند.

5) آب

سیاهی دور چشمآب عامل حیاتی بدن است. اگر روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید علاوه بر کاهش وزن و درمان بیماری های گوارشی، پوست صورت تان نیز شاداب تر و جوان تر خواهد شد. چرا که با مصرف زیاد آب چربی های اطراف پوست چشم به دلیل خاصیت آب گریزی سفت و فشرده می شوند در نتیجه پف کردگی اطراف چشم ها کمتر می شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : درمان سیاهی دور چشم با مواد غذایی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *