چرا 2020 سال نرخ تازه سازی بالا نمایشگر و باتری کم ظرفیت گوشی های هوشمند است

اگر یک ویژگی واحد وجود داشته باشد که گوشی های گران قیمت سال 2020 را از سال گذشته جدا کند ، این نمایشگرهای سریع 120 هرتز است. برخی از بهترین تلفن های اندرویدی مانند Galaxy S20 Ultra و OnePlus 8 Pro سامسونگ نشان دادند که چگونه بیرون کشیدن 60 فریم اضافی در هر ثانیه می تواند تجربه ای روان و پاسخگو تر را به همراه داشته باشد.

از یک تلفن 120 هرتز به مدت طولانی استفاده کنید و بازگشت به 60 سخت است. دستگاههایی که همین چند ماه پیش با سرعت کافی احساس می شدند اکنون یک تجربه بصری ناخوشایند را ایجاد می کنند. این فقط در مورد چند فریم اضافی از انیمیشن یا یک فید توییتر با پیمایش روان نیست. بیشتر نمایشگرهای سریع نیز سرعت نمونه برداری لمسی را به 240 هرتز افزایش می دهند ، به این معنی که تلفن به معنای واقعی کلمه پاسخگوتر می شود.

به همان اندازه که نمایشگر سریع چشمگیر و لذت بخش است، تولیدکنندگان با بازاریابی این ویژگی در سال 2020 با چالش هایی روبرو شدند. این سالی بود که بسیاری از فروشگاه های آجر و ملات تعطیل شده اند یا از کاهش جای پا رنج می برند ، و بازدیدکنندگان کمتر می خواهند پنجه خود را در پنجه خود قرار دهند. دستگاه آزمایشی عمومی از ترس آلودگی Covid. برای ویژگی ای که واقعاً نمی تواند از طریق تبلیغات روی لپ تاپ، تلویزیون یا صفحه تلفن 60Hz شما به درستی نشان داده یا تجربه شود ، این ایده آل نیست. در عوض تولیدکنندگانی مانند سامسونگ و وان پلاس مجبور شدند با نشان دادن تفاوت نسبی بین 15 و 30 فریم در ثانیه به تبلیغات ویدئویی با نمایش 120 هرتز متوسل شوند ، که واقعاً موفق به ضبط لذت بردن از صفحه نمایش سریع نشد.

علاوه بر این ، این عصر جدید صاف بودن صفحه نمایش تلفن از نظر قیمت و مصرف باتری هزینه دارد. در غرب ، نمایشگرهای 120 هرتز در بیشتر سال به تلفن های پرچمدار گران قیمت محدود بودند. و دو برابر شدن نرخ فریم گوشی شما البته به این معنی است که برای خروج از آن فریم های اضافی و به روزرسانی سریعتر پنل ، باید تعداد کراوات بیشتری انجام دهد.

همچنین کمکی نکرد که صفحه نمایش های 120 هرتز همزمان با 5G، یکی دیگر از منابع بزرگ تخلیه باتری در تلفن ها جریان اصلی پیدا کنند. گفته می شود که انتخاب باینری بین این دو ، به دلیل دوام باتری ، همان چیزی است که اپل را از استفاده از 120 هرتز در آیفون های 5G خود دور کرده است. مارک های دیگر مانند سامسونگ تصمیم گرفتند وضوح تلفن های خود را در حالت 120 هرتز محدود کنند. یکی از عوارض جانبی انقلاب 120 هرتز امسال کمبود تلفن های اندرویدی با دوام طولانی باتری بوده است.

برای بسیاری از افراد راه حل این بود که تلفنهایی مانند Galaxy S20 Ultra را در حالت 60 هرتز بگذارند. برای ماندگاری زیاد بدون این مصالحه ، شما باید به تلفن هایی با پنل 90 هرتز نگاه کنید. تلفن های کم هزینه تری مانند Google Pixel 5 و ASUS Zenfone 7 Pro نمایانگر محیط شاد سال هستند ، جایی که هنوز هم می توان از تجربه روان تری بدون تخلیه باتری 120 هرتز لذت برد.

اما نیازی به انتظار طولانی برای ماندگاری بهتر باتری در تلفنهای 120 هرتز نخواهیم بود و همچنین این فناوری در سال 2021 به پرچمداران فوق پیشرفته محدود نخواهد بود. میزان تازه سازی صفحه نمایش در هر نقطه از 120 هرتز تا 1 هرتز برای حداکثر صرفه جویی در مصرف انرژی. انتظار می رود این فناوری در پرچمداران سال 2021 بسیار رایج شود.

و نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد سری Snapdragon 775 کوالکام سال آینده صفحه نمایش صاف تری را به میان رده ها ارائه می دهد ، با شایعاتی که برخلاف مدل قبلی ، از پنل های 120 هرتز به طور کامل پشتیبانی می کند.

نمایشگرهای تلفن سریع به جایی نمی رسند ، و درست همانطور که سال 2020 میلادی سال تعریف بخش اصلی بود ، انتظار می رود سال 2021 سالی باشد که فناوری به جریان اصلی وارد می شود.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا 2020 سال نرخ تازه سازی بالا نمایشگر و باتری کم ظرفیت گوشی های هوشمند است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *