چرا هرگز یک جفت هدفون با قابلیت لغو نویز نخواهیم داشت

چه زمانی Hi-Fi چیست؟ این تیم یک سری جدید و براق از هدفون های بی سیم را برای بررسی دریافت می کند ، اگر حذف کننده نویز در لیست ویژگی ها نباشد ، محصول ممکن است به خانه برود و فقط در صورت تلاش بیشتر به خانه بازگردد، مگر اینکه این حذف چشمگیر را با عالی جبران کند قابلیت های صوتی یا USP جایگزین و چشمگیر. همانطور که در سالهای اخیر هدفونهای بی سیم جایگزین هدفونهای سیمی بسیاری از ما شده است ، حذف نویز نیز به یکی از ویژگیهای اساسی لیست چک تبدیل شده است. همه این موارد پذیرش زیر را مشکل ساز می کند، اما خواننده عزیز ، حذف صدا برای من مناسب نیست.

همانطور که مطمئن هستم هر روز صبح یک مجموعه قوطی را روی گوشهایم قرار می دهم ، این راز کوچک نامرغوب شبیه به گفتن این است که فکر نمی کنم Dolby Atmos برای سینمای خانگی کار زیادی کرده باشد یا اینکه من صدای با وضوح بالا را ارزیابی نمی کنم ( می کنم و می کنم). چرا؟ این یک مسئله سه جانبه است. و مسلماً ، یکی از این موضوعات بسیار خوب است.

 

حالت تهوع لغو کننده صدا

اول و مهمترین ، من به نظر می رسد که استفاده از ANC ایجاد ناراحتی می کند و من معتقدیم که این یک چیز است. چند دلیل برای آن وجود دارد. هدفون یک وسیله بسته است به این دلیل که کاملاً گوش شما را می پوشاند (یا داخل آن ایجاد می شود تا یک مهر و موم ایجاد کند) و در حالی که من متوجه می شوم که این موارد واضح است گوش های ما توسط طراحی بسته نشده اند. هنگام گردش و آشکار کردن روزنه های حفره ای خود ، تغییرات محیطی را در فشار تجربه نمی کنیم. مثلاً با این تغییرات یا “جهش” از پروازهای هوایی یا بالا رفتن از بالابر اسکی آشنا خواهید شد، اما در یک هدفون بسته گاهی اوقات می توانید آن اثر تغییر فشار را بدست آورید و این باعث می شود که پوشنده راحت تر شود.

دلیل احتمالی دیگر تهوع من یک تعدیل زیر صوتی است و من هیچ تغییری در فشار یا صدا را نمی شنوم ، اما احساس می کنم، زیرا لاله های گوش من با اختلاف ناچیز در ANC به داخل و خارج رانده می شود، و این بالقوه تهوع است. باز هم، بیشتر طراحی های مدرن این مسئله را حل کرده اند ، اما برخی از افراد بیش از دیگران رنج می برند و من به وضوح یکی از آنها هستم.

مسئله دوم من یک نگرانی در مورد ایمنی شخصی است. هنگام استفاده از هدفون ANC احساس گمراهی می کنم و حتی تعادل خود را از دست می دهم. رئیس KEF می گوید: “بیشتر اوقات حالت تهوع ایجاد می شود که نشانه ای منطقی نداشته باشید، نشانه شنیداری که با محیط پیرامون شما مطابقت نداشته باشد یا نشانه بصری متناسب با نشانه شنیداری شما نباشد.” آکوستیک ، جک اوکلی-براون، با مهربانی سعی می کند عجیب و غریب من را توضیح دهد.

حالا ، من اولین نفری هستم که اعتراف می کنم یک جانور عجیب و غریب هستم. حرفه قبلی من در حد فوق العاده است: من یک رقصنده و هواپیمایی حرفه ای بودیم. این یک تماس است که شامل چرخش وحشیانه یک حلقه، ابریشم یا یک مکعب فلزی است که فاصله زیادی با زمین دارد، همیشه همراه با موسیقی، اما همچنین گوش دادن به نشانه های صوتی مانند صدای شریک زندگی من یا پژواک سالن اجتماعات. ثابت شده است که وقتی یک حس را قطع می کنید و در مورد من، بینایی، دیگری اساساً تصور می کند. موفقیت گوش دادن در تاریکی کامل را به میزبانی پخش Pitchblack مشاهده کنید. وقتی دنیا در حین اجرا تار شد ، من به وضوح یاد گرفتم که به شدت به صدا به عنوان وسیله ای برای تعادل و ایمنی تکیه کنم. من حتی شناخته شده بودم که موضوعی عجیب و غریب را ثابت می کنم، بله ، به همان روشی که یک خفاش از سونار استفاده می کند.

“بدون اینکه از آن آگاهی داشته باشید، همیشه صحنه ای را که در آن حضور دارید ارزیابی می کنید، هم از نظر بصری و هم از نظر شنوایی. اگر بین آنها قطع ارتباط کنید، یعنی نمی‌توانید آنچه در اطراف شما و شما است را بشنوید اگر دوباره به اطراف حرکت کنید ، می تواند کاملاً گمراه کننده باشد. ” حرفهایش آکورد می زند.

سکوت کامل نادر و دلهره آور است

سوم ، و از همه بحث برانگیز ، من مطمئن نیستم که ANC سالم ترین راه برای گوش دادن است ، به چند دلیل که در بالا ذکر نشده است. مطالعات نشان داده است که انسانها سریعتر از آنچه که تصور می کنند به یک نشانه صوتی پاسخ می دهند. گوش ما تنظیم شده است تا با لرزش خاصی نسبت به فرکانسهای سه گانه پاسخ دهد ، فکر کند شاخه ای در جنگل قدم می زند یا این واقعیت که مسابقات اتومبیلرانی به جای بلند کردن پرچم ، با صدای اسلحه شروع می شود. سکوت کامل نادر و دلهره آور است. این اغلب در فیلم ها برای ایجاد احساس رعب و وحشت در دیستوپی استفاده می شود – فکر کنید یازده در چیزهای عجیب غرق در گیر افتاده اند ، یا فریادهای خاموش کریس از مکان غرق شده در خارج شدن.

پس از بازدید از دفتر مرکزی Iris در سال گذشته ، شرکتی که افتخار ایجاد مجموعه ای از هدفون ها را برای شما فراهم می کند که روزانه 10 هزار قدم شما را به صورت شنیدنی فراهم میکند ، لزوماً لازم نیست که با هر جنبه از شعارهای شرکت موافقت کنید تا این ایده را قبول کنید که مغز ما به طور فعال به دنبال نشانه های صوتی به عنوان وسیله ای برای حفظ خود است  و اینکه با سرکوب حتی صداهای سطح پایین از طریق ANC ، مغز ما سیگنال های گیج کننده ای دریافت می کند ، به خصوص اگر در حال حرکت هستیم.

این مرا در ذهن مطالعه ای قرار داد که در مورد اثرات شیرین کننده های مصنوعی ساخته شده از آسپارتام انجام شده است. در اینجا ، مغز معتقد است که بدن قند دریافت می کند و بنابراین سروتونین (هورمون شاد) را آزاد می کند ، اما البته ، هیچ قند واقعی یا مقدار کالری مصرف نشده است. اختلاف عصبی رفتاری ناشی از آن با نوسانات خلقی و حتی افسردگی ارتباط دارد. ناسازگاری مغز در جستجوی سر و صدای پس زمینه ای است که می داند باید وجود داشته باشد اما هیچکدام را پیدا نمی کند ، البته با برداشتن هدفون یا حداقل شماره گیری ANC به راحتی قابل حل است ، اما شاید ارزش این را داشته باشد که تأثیرات آنچه را که ما در آن تغذیه می کنیم بدن ما هم از نظر تغذیه ای و هم از نظر صوتی و کمی با این واقعیت بیشتر است؟ کشش ، شاید ، اما با این وجود یک پیشنهاد.

بنابراین اکنون که خودم توضیح دادم  و در تلاش برای جلوگیری از ایمیل نفرت انگیز پیش بینی شده، در اینجا چند دلیل وجود دارد که شما ممکن است از لغو سر و صدا لذت ببرید، حتی اگر من این کار را نکنم: فناوری پشت سر و صدا بسیار موثر است. علاوه بر این ، ضد نویز ایجاد شده توسط فناوری ANC برای شنوایی شما از هیچ سطح آسیب نمی رساند؛ حقیقتی که توسط متخصصان معتمد اثبات شده است. “این ایده از” من چیزی نمی شنوم ، اما آیا در معرض سر و صدا قرار می گیرم؟ ” نه، شما نیستید، در معرض سر و صدا قرار نمی گیرید. هیچ خطری در از بین بردن سر و صدا از دست دادن شنوایی وجود ندارد ، این مسئله شماره یک است. شما در هیچ سطحی ضد صدا را درک نمی کنید ” اوکی-براون را تأیید می کند.

ما یک ویژگی کامل در مورد نحوه کار ANC داریم ، اما در اصل ، صدای کم و ثابت محیط با هدفون و با کمی میکروفون ضبط می شود. سپس سیگنال ضد نویز را از بلندگو در هدفون ایجاد و ارسال می کند تا نویز ورودی را لغو کند. و این واقعاً بسیار خوب کار می کند. در طراحی های بسیار اولیه، برخی از هدفون های حذف کننده نویز باد را از کنار میکروفون بلند می کند و این می تواند گاهی اوقات باعث تغییر فشار استاتیک در حفره گوش شود که نگران کننده باشد ، زیرا در غیر این صورت با آن روبرو نمی شویم ، اما در طراحی های مدرن – هر چیزی که در شش سال گذشته آزاد شده است با این موضوع برخورد شده است.

ثانیا ، اگرچه چیپست، میکروفون و آزمایش دقیق مورد نیاز برای دستیابی به م cancelثر در حذف صدا ممکن است باعث افزایش قیمت مجموعه ای از بیش از حد یا بیش از حد گوش شود ، اما من معتقدم که کیفیت صدا توسط ANC به خطر نیفتاده است خوب؛ حتی در یک گروه قیمت و در برابر محصولات غیر ANC. دوباره ، من به تخصص آقای Oclee-Brown موکول می کنم: “چیزی که بسیار مشکل است [با هدفون های ANC] این است که شما نویز را در همان جایی که حذف می کنید، از هدفون ضبط نمی کنید و همچنین تأثیر فنجان [گوش] و غیره. انجام آن چالش برانگیز است اما اگر موفق به لغو آن شوید ، دیگر از بین نخواهد رفت. “

سوم ، علیرغم ایجاد نگرانی در مورد تأثیرات منفی بالقوه بر سلامتی و رفاه افراد حامل ، من کاملاً مزایای قابل ملاحظه سلامتی ناشی از حذف صدا را تشخیص می دهم. NHS به طور گسترده ای استفاده از هدفون ANC را تشویق می کند ، نه فقط برای تقویت گوش دادن در حجم کم و در نتیجه محافظت از شنوایی شما ، بلکه به دلیل اینکه مزاحمت سر و صدا یک مسئله سلامتی واقعی است. اگر در یک محیط کار دائماً پر سر و صدا هستید ، قرار گرفتن در معرض به طور مداوم برای شنوایی شما خسته کننده و آسیب رسان است – و این قبل از این است که ما وارد مطالعات موردی پزشکی در مورد صداهای مداوم در آن دسته از افرادی که تحرک کمتری داریم ، شویم. مطالعات مختلف در مورد بیماران بستری در بیمارستان در درازمدت نشان داد که تأثیر یک قطعه ماشین بطور مداوم بوق زده بر سلامتی و روان پریشی بیمار می تواند بسیار شدید باشد – و این امر هم با ANC و هم با موسیقی بسیار کاهش می یابد.

Oclee-Brown همچنین از مزایای ویژگی آگاهی از محیط که با هدفون های ANC مدرن همگام است ، قدردانی می کند – ضامنی که نویز خارجی را فیلتر می کند. در خانه ، این گزینه استفاده از هدفون را بسیار اجتماعی تر می کند. اگر نیمه دیگر شما می خواهد تلویزیون تماشا کند و غرق در موسیقی هستید ، بگویید ، آن را روشن کنید! شما در جریان نکات بزرگ نقشه خواهید ماند. کاملا درست هم هست

در اصل، هنگامی که هدفون های کاهش دهنده سر و صدا از خلبانان هواپیما که در حال فرود بودند متوقف شد و در دسترس افراد فانی قرار گرفت، بدون شک اکثر مردم در هواپیما می‌نشستند تا با لغو سر و صدا یا پشت میز خود گوش دهند. اما این فناوری از آن زمان به بعد در طراحی بی سیم واقعی گوش داده شده است ، که قابلیت جیغ زدن را دارد، آیا اینها باید با هشدار همراه باشند؟ من هم اینچنین فکر میکنیم.

من هیچ مشکلی با هدفون های حذف کننده نویز که فقط در پروازها ، در رختخواب یا در حالت کم تحرک استفاده می شوند ، ندارم. اما این راه من نیست و به نقل از اسمیت ها، چیزی در مورد زندگی من به من نمی گوید. می رقصم، راه می رویم، وقتی گوش می دهم آواز می خوانم. امیدوارم بسیاری از ما چنین کاری کنیم.

اگر فقط یک توصیه را از این پیام کوتاه گرفته اید، بگذارید که اگر حذف صدا در لیست خواسته های شما زیاد است، در یک هدفون مناسب برای نشستن پشت میز یا صندلی راحتی و یک مجموعه دیگر سرمایه گذاری کنید بدون ANC، برای رفتن به خارج از منزل عالی. بله ، شما به راحتی می توانید پروفایل های حذف سر و صدا خود را خاموش کنید ، اما آیا خود را به خاطر می آورید؟

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا هرگز یک جفت هدفون با قابلیت لغو نویز نخواهیم داشت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *