هر آنچه از ساعت پیکسل واچ گوگل می دانیم

هر آنچه از ساعت پیکسل واچ گوگل می دانیم

گوگل در سال های گذشته دستگاه های جدیدی را به سبد محصول خود افزود و از جمله باید به تبلت، لپ تاپ کروم بوکی، گوشی، ایربادز و برخی دیگر اشاره کرد. حال شایعاتی منتشر شده که نشان می دهد این کمپانی در نظر دارد ساعت هوشمند هم عرضه دارد.

از ابتدای استراتژی گوگل در زمینه تولید محصولات پوشیدنی، این شرکت همیشه برای تولید محصول به سایر شرکت ها تکیه کرده است. با این حال، بدان معنا نیست که طرفداران Wear OS و Android Wear قبل از آن به دنبال یک ساعت هوشمند دقیق از غول نرم افزاری نبوده اند.

پس از سال ها شایعه در مورد پوشیدنی های برند گوگل که همیشه برای طرفداران Wear OS ناامیدکننده بود، به نظر می رسد سال 2021 سالی باشد که در واقع پیکسل واچ گوگل در کنار مجموعه پیکسل 6 رونمایی شود. در این مطلب قصد داریم به مواردی بپردازیم که تاکنون از پیکسل واچ شنیدیم.

هر آنچه از ساعت پیکسل واچ گوگل می دانیم

تاریخ رونمایی و عرضه پیکسل واچ گوگل

در حال حاضر، اطلاعات رسمی پیرامون پیکسل واچ گوگل وجود ندارد تا به آن بپردازیم و هرچه داریم دسته ای اطلاعات شایعه وار هستند که توسط منابع نزدیک یا افشاکنندگان لو رفته است. با این حال، شایعات بسیار نشان می دهد که در سال جاری ساعت هوشمند برند گوگل در کنار Pixel 6 رونمایی خواهد شد، اما دقیقا مشخص نیست چه تاریخی گوگل برای عرضه آن در نظر گرفته است. احتمال دارد مدتی پس از عرضه سری پیکسل 6، ساعت هوشمند پیکسل واچ که ممکن است در چند مدل رونمایی شود، به بازار برسد.

در گذشته، گوگل رویدادهای معرفی پیکسل خود را پاییز، اغلب در ماه اکتبر برگزار می کرد. به عنوان مثال، رونمایی پیکسل 5 در 30 سپتامبر برای نخستین بار انجام گرفت، هرچند تا چند هفته بعد به طور رسمی راهی بازار نشد. شما می توانید مطمئن باشید که رویداد Pixel 6 به زودی برگزار شده و تنها پرسش این است که آیا Pixel Watch به طور همزمان رونمایی می شود و گوگل آمادگی کامل برای عرضه آن دارد یا خیر.

ساعت هوشمند چه زمانی عرضه می شود دقیقا مشخص نیست. عمده شرکت ها مدتی پس از رونمایی به عرضه محصول جدید می پردازند، اگرچه در این میان اپل همیشه آیفون را به سرعت یک هفته بعد عرضه کرده و باقی شرکت ها نیز نسبتا سریع بودند. اما دقیقا نمی دانیم گوگل چه تاریخی را برای عرضه پیکسل واچ تدارک دیده و ممکن است در اکتبر امسال شاهد فروش ساعت هوشمند جدید گوگل باشیم.

 

قیمت پیکسل واچ گوگل

هر آنچه از ساعت پیکسل واچ گوگل می دانیم

قیمت همیشه برای خریداران محصول اهمیت دارد و گوگل هم انتظار داریم با قیمتی مناسب ساعت هوشمند پیکسل واچ را عرضه دارد. از آنجا که این اولین تلاش گوگل برای ساخت ساعت هوشمند است، در این مرحله فقط می توان پیش بینی جزئی داشت. گوگل می تواند رویکرد متوسطی را برای Pixel Watch در نظر بگیرد، مشابه آنچه که در Pixel 5 سال گذشته انجام داد. اما اکثر اطلاعات نشان می دهد Pixel 6 اولین پیکسل برجسته واقعی خواهد بود. بنابراین منطقی بوده گوگل برای ساعت پیکسل واچ قیمتی در سطح یک مدل باکیفیت و لوکس تدارک بیند.

قیمت همیشه مسئله مهمی برای خریداران دستگاه های هوشمند است و در این بین ساعت هوشمند پیکسل واچ هم یک گجت پوشیدنی بوده و انتظار داریم با قیمتی نسبتا مناسب اما کمی گران راهی بازار شود. گوگل هیچ گاه برندی نبود قیمت چندان مناسب را برای محصولات در نظر گیرد و پیکسل واچ هم بی شک چنین دیوایسی محسوب نمی شود.

بیشتر بخوانید  گوگل مپ برای افزایش حریم خصوصی کاربران حالت ناشناس را اضافه می کند

پیش بینی می کنیم با قیمتی بین 250 تا 400 دلار پیکسل واچ عرضه شود، همانطور که رقبای آن یعنی گلکسی واچ و اپل واچ به بازار می رسند و چنین قیمتی را دربرمی گیرند. قطعا چنین قیمتی برای محصول گوگل ارزشمند بوده زیرا یک ساعت هوشمند با اندروید ور خالص است.

هر آنچه از ساعت پیکسل واچ گوگل می دانیم

مدل های پیکسل واچ

اطلاعاتی از مدل های ساعت پیکسل واچ در دست نداریم. گوگل هم جزئیات خاصی درباره ساعت هوشمند خود به اشتراک نگذاشته، بنابراین دشوار است، پیش بینی دقیق درباره مدل‌های متنوع پیکسل واچ داشته باشیم.

به هر حال پیش بینی می شود در مدل استاندارد و کلاسیک به صورت پیش فرض عرضه شود و چنین چیزی دور از انتظار نخواهد بود.

 

طراحی پیکسل واچ

اگرچه نام دقیق ساعت هوشمند گوگل مشخص نیست و پیکسل واچ تنها یک نام غیررسمی بوده، اما باید احتمال داد باتوجه به عنوان پیکسل محصولات گوگل، این عنوان را هم در ساعت شرکت موردبحث شاهد باشیم. طبق رندرهای قبل این ساعت دارای نمایشگر دوار بوده و یک کلید چرخان هم در قسمت جانبی آن قرار دارد. طراحی که پیکسل واچ دارد اگرچه در میان ساعت ها کلیشه ای بوده اما با سادگی که گوگل قرار است به خرج دهد، آن را به دیوایس جذابی تبدیل می کند.

همچنین انتظار داریم در بندهای رنگی متنوعی راهی بازار شود تا مخاطب با یک ساعت هیجان انگیز رو به رو باشد.

 

مشخصات و سخت افزار پیکسل واچ

 

اطلاعات مربوط به مشخصات گوگل پیکسل واچ شایعه شده در حال حاضر بسیار اندک است، اما برخی جزئیات نرم افزاری و سخت افزاری درباره این دیوایس پوشیدنی وجود دارد. همانطور که در بالا ذکر کردیم، سامسونگ اولین ساعت Wear OS خود را عرضه کرد. این عمدتا به آن دلیل است که گوگل و سامسونگ سیستم عامل جدیدی را در همکاری با هم توسعه داده اند.

Wear OS 3.0 پیشرفت های زیادی را در پلت فرم ساعت های هوشمند به ارمغان آورده است. به نظر می رسد برنامه ها سریعتر باز می شوند. به گفته گوگل، این تفاوت نسبت به قبل تا 30 درصد ارتقا یافته است. Wear OS 3 از رابط کاربری جدید و گزینه های سفارشی سازی بیشتر، حالت چند وظیفه ای و به روز رسانی های بیشتر برخوردار است. در مورد ظاهر UI در ساعت پیکسل هنوز اطلاعاتی نیست زیرا آنچه که در سری گلکسی واچ 4 سامسونگ داریم یک رابط کاربری سفارشی است که به عنوان One UI Watch شناخته می شود. صرف نظر از رابط کاربری Pixel Watch، همه این تغییرات نرم افزاری به سیستم عامل جان تازه می بخشد.

در مورد مشخصات سخت افزاری، اطلاعات کمی در دست است. سایز، وزن، ظرفیت باتری و سایر مشخصات ساعت هنوز نامشخص است. با این حال، گوگل اعلام کرد که از اولین پردازنده سفارشی خود به عنوان Tensor، در گوشی های Pixel 6 آینده استفاده می کند. این یک تغییر خوشحال کننده نسبت به ساعت های قبلی Wear OS است که از پردازنده های Qualcomm استفاده کرده اند، حتی اگر ساعت هایی مانند TicWatch Pro 3 با استفاده از Snapdragon 4100 عملکرد بسیار خوبی داشته باشند، سیستم عامل جدید و چیپست جدید یک پیکربندی قابل توجه هستند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هر آنچه از ساعت پیکسل واچ گوگل می دانیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *