چرا لمس صفحه نمایش گوشی هوشمند کار نمی کند

صفحات لمسی هنگام کار بسیار عالی هستند ، اما وقتی صفحه لمسی کار نمی کند ، همه این سهولت استفاده از پنجره خارج می شود و ناامیدی خیلی سریع تنظیم می شود. بزرگترین مشکل این است که با برخی از دستگاه ها ، صفحه لمسی تنها راهی است که می توانید با تلفن یا رایانه لوحی خود تعامل کنید. وقتی ناگهان از بین رفت ، ممکن است کاملاً از دستگاه قفل شوید.

اگرچه مواردی وجود دارد که یک صفحه لمسی غیرمجاز خواستار تعمیرات حرفه ای است ، اما تعدادی از مراحل آسان تا پیشرفته وجود دارد که می توانید برای کار دوباره کارها انجام دهید.

رفع های اساسی برای صفحه لمسی که کار نمی کند

  • صفحه را با پارچه ای بدون پرز تمیز کنید.
  • دستگاه خود را دوباره راه اندازی کنید.
  • محافظ صفحه یا قاب خود را بردارید.
  • مطمئن شوید دستانتان تمیز و خشک هستند و از دستکش استفاده نمی کنید.

صرف نظر از سطح تجربه ، برخی از اصلاحات اساسی و آسان وجود دارد که می توانید با توقف کار صفحه لمسی ، آنها را امتحان کنید.

دستگاه را دوباره راه اندازی کنید. به نظر می رسد کاملاً اساسی باشد ، اما هنگامی که صفحه لمسی شما کار نمی کند ، به سادگی راه اندازی مجدد دستگاه صفحه لمسی فقط برای رفع مشکل لازم است.

  • تنظیم مجدد آیفون
  • تنظیم مجدد iPad
  • یک دستگاه Android را بازنشانی کنید
  • رایانه را دوباره راه اندازی کنید

صفحه لمسی و محافظ صفحه را تمیز کنید. در برخی موارد ، صفحه لمسی به دلیل آلودگی و آلودگی زیاد یا مشکلات موجود در کیس یا محافظ صفحه ، به درستی پاسخ نمی دهد. از آنجا که مقابله یا رد این مسئله بسیار آسان است ، اگر یک راه اندازی مجدد راهکار خوبی را انجام نداد ، بهتر است دستگاه خود را تمیز کنید.

دستان خود را تمیز کنید تا از عبور آلودگی روی صفحه جلوگیری کنید. صفحه لمسی را با پارچه ای بدون پرز پاک کنید. پارچه ممکن است خشک یا مرطوب باشد ، اما هرگز از پارچه مرطوب استفاده نکنید. محافظ صفحه را بردارید. اگر محافظ صفحه زیر آن کثیف شود ، کمی خیس باشد یا خیلی گرم شود ، ثبت لمس شما متوقف می شود. اگر پارگی در آن وجود داشت یا سالها برداشته نشده بود ، ممکن است لازم باشد صفحه را پاک کنید.

رفع متوسط برای صفحه لمسی بدون پاسخ

  • اگر دستگاه خیس شد ، آن را خشک کنید.
  • اگر دستگاه افتاد ، روی لبه ها ضربه بزنید.
  • حافظه و سیم کارت را بردارید.
  • وسایل جانبی را مانند دستگاه های USB جدا کنید.

اگر دستگاه شما آسیب دیده است ، مانند افتادن یا خیس شدن ، رفع مشکل کمی پیچیده تر است. انجام مراحل هنوز کاملاً آسان است ، اما اگر سعی در خشک کردن آیفون ندارید ، بهتر است این کار را به متخصصان بسپارید.

راه حل کمی پیچیده دیگر برای صفحه لمسی خاموش کردن دستگاه و حذف همه سیم کارت ها ، کارت های حافظه و وسایل جانبی است. دلیل پیچیده بودن این مسئله این است که بعضی اوقات جدا کردن این کارت ها دشوار است و شما باید آنها را یکی یکی قرار دهید تا بفهمید مشکل از کدام یک است.

  1. تلفن هوشمند خود را خشک کنید. در صورت خیس شدن تلفن ، صفحه های لمسی نیز می توانند از کار بیفتند ، واکنش نشان ندهند یا نامنظم کار کنند. در این صورت ، گاهی خشک شدن کامل گوشی مشکل را برطرف می کند. چندین مرحله برای خشک کردن Android و خشک کردن دستگاه iOS وجود دارد.
  2. به آرامی روی هر گوشه تلفن ضربه بزنید. وقتی صفحه لمسی پس از افتادن تلفن متوقف می شود ، گاهی اوقات به دلیل شل شدن اتصال دیجیتایزر به صورت داخلی است. در این صورت ، ضربه آرام روی هر گوشه تلفن ممکن است باعث اتصال دوباره آن شود. اگر این کار نمی کند ، رفع دیجیتایزر نیاز به جدا کردن تلفن دارد.

  3. سیم کارت ، کارت های حافظه و وسایل جانبی را بردارید. اگرچه این مورد کمتر مشاهده می شود ، اما مشکلات مربوط به سیم کارت ها ، کارت های حافظه و وسایل جانبی گاهی اوقات باعث ایجاد مشکلات صفحه لمسی در دستگاه های همراه و ویندوز می شود. حتماً ابتدا دستگاه خود را کاملاً خاموش و روشن کنید.
  4. اگر صفحه لمسی هنوز کار نمی کند ، به سراغ اصلاحات پیشرفته بروید.
بیشتر بخوانید  انواع صفحه نمایش دستگاه های هوشمند

رفع پیشرفته برای صفحه لمسی بدون پاسخ

  • دستگاه را در حالت ایمن قرار دهید.
  • از ابزار کالیبراسیون یا تنظیمات حساسیت دستگاه استفاده کنید.
  • درایورهای خود را به روز کنید یا دوباره نصب کنید.

دلایل زیادی برای توقف کار صفحه نمایش لمسی وجود دارد و فهمیدن بسیاری از آنها بسیار دشوار است. از آنجا که مشکلات صفحه لمسی نیز می تواند توسط فایلها یا برنامه هایی که دانلود می کنید ، ایجاد شود ، مرحله بعدی راه اندازی تلفن ، رایانه لوحی یا لپ تاپ در حالت ایمن است. این اساساً فقط یک حالت استخوان های برهنه است که برنامه های اضافی را بارگیری نمی کند ، اما اجرای آن بسیار پیچیده است.

یک رفع احتمالی دیگر ، پیکربندی مجدد صفحه لمسی و نصب مجدد درایورها است. این حتی پیشرفته تر است ، اما گاهی اوقات این کار را انجام می دهد.

  1. حالت ایمن را برای حالت ایمن Android یا Windows روشن کنید. در برخی موارد ، مشکلی در برنامه یا برنامه ای که بارگیری کرده اید می تواند باعث عدم پاسخگویی صفحه لمسی شود. نکته اصلی برای فهمیدن این مسئله ، راه اندازی مجدد در حالت امن است ، زیرا این برنامه ها و برنامه ها در حالت ایمن بارگیری نمی شوند. اگر متوجه شوید که وقتی وارد حالت ایمن می شوید صفحه لمسی شروع به کار می کند ، مشکلی در برخی از برنامه ها یا برنامه هایی که بارگیری کرده اید وجود دارد. با برنامه هایی که اخیراً بارگیری شده شروع کنید و از آنجا بروید.
  2. حساسیت Touch 3D iPhone را تنظیم کنید. اگر در iPhone 6s یا بالاتر با صفحه لمسی غیر واکنشی یا نادرست روبرو هستید ، ممکن است این یک مسئله حساسیت 3D Touch باشد. در این صورت ، با فرض اینکه صفحه لمسی اصلاً کار کند ، باید آن تنظیم را انجام دهید.
  3. به Settings > Accessibility > Touch > 3D & Haptic Touch بروید. لغزنده را بین نور و محکم تنظیم کنید. اگر هنوز صفحه نمایش نادرست است و واکنش نشان نمی دهد ، 3D Touch را خاموش کنید.
  4. صفحه لمسی ویندوز خود را کالیبره کنید. ابزار کالیبراسیون صفحه لمسی ویندوز به شما کمک می کند تا مرکز هر لمسی را که روی دستگاه خود ایجاد می کنید تنظیم مجدد کنید. اگر متوجه شدید که به نظر می رسد لمس شما کمی کم است ، این ممکن است کمک کند همه چیز دوباره درست شود.
  5. اگر بعد از امتحان کردن این اصلاحات پیشرفته ، صفحه لمسی هنوز کار نمی کند ، به سراغ به روزرسانی درایورها و نصب مجدد صفحه لمسی بروید.

به روزرسانی و نصب مجدد درایورهای صفحه لمسی

اگر دستگاه Windows دارید و صفحه لمسی آن عملکرد نادرستی دارد ، ممکن است با به روزرسانی درایور مشکل برطرف شود. غیرفعال کردن و فعال کردن مجدد درایور یا نصب مجدد آن نیز ممکن است کار بزرگی باشد.

در همه موارد ، ابتدا باید صفحه کلید و ماوس یا صفحه لمسی را به دستگاه خود متصل کنید.

  1. درایورهای صفحه لمسی را به روز کنید. اغلب با به روزرسانی درایورها ، مشکلی که پیش رو دارید برطرف می شود. 
  2. درایور صفحه لمسی Windows را غیرفعال کرده و دوباره فعال کنید. این فرآیند همچنین به طور مکرر مشکلی را که با ویندوز دارید ، حل می کند. 
  3. درایور صفحه لمسی را حذف و نصب کنید. اگر به روزرسانی و / یا غیرفعال کردن و فعال کردن مجدد کار نمی کند ، ممکن است پاسخ مجدد باشد. 
  4. اگر بعد از انجام همه این مراحل ، صفحه لمسی شما هنوز کار نمی کند ، پس احتمالاً به تعمیرات حرفه ای احتیاج دارد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا لمس صفحه نمایش گوشی هوشمند کار نمی کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *