نقد و بررسی تلویزیون فیلیپس 55OLED935

سری های اولد+ فیلیپس تلاش می کنند با جاه طلبی خود قدمی فراتر از اولدهای معمولی بردارند. حال این جاه طلبی در چه چیزی خلاصه می شود؟ به صورت کلی پیشرفت اصلی و هدف فیلیپس برای این تلویزیون ها در پردازنده درجه یک, هوش مصنوعی P5، امبیلایت و فناوری یکپارچه صدایشان تعریف شده و آنطور که به نظر می رسد، 55OLED935 کمپانی فیلیپس با دست پر به عرصه بازار ارائه می‌ شود.

راه اندازی فناوری یکپارچه صدای تلویزیون با اینکه کمی زمان بر است اما از نظر زیبایی و کاربردی بودن بسیار عالی عمل خواهد کرد. فیلیپس 55OLED935 بدون شک طراحی فوق العاده ای داشته و در مقایسه با دیگر اولدهای موجود در بازار خودنمایی می کند.

اگرچه تلویزیون های اولد بر این موضوع که طراحی باریکی داشته پافشاری می کنند، اما همیشه به خاطر تجهیزات موجود و پردازنده های صدا و تصویر عموما بدنه هایشان آنطور که باید ظریف و باریک شکل نمی گیرد. خوشبختانه فیلیپس به خوبی از عهده بسته بندی تلویزیون جدید خود برآمده و به کمک بلندگو های ایستاده ای که دارد این امر خیلی راحت تر از قبل برایشان انجام پذیر بوده است.

اسپیکرهای شرکت باورز و ویلکینز که به عنوان تکیه گاه های تلویزیون از آن ها استفاده می شوند، نه تنها از نظر ظاهری بلکه از لحاظ کاربردی نیز بسیار مفید هستند. حاشیه های فلزی قاب تلویزیون نیز با ظرافت خاصی طراحی شده و چشم ها را بر نمایشگر متمرکز می کنند. ریموت ارائه شده همراه با این اولد کیفیت پرمیوم و درجه یکی داشته و در کل نشان می دهد که  فیلیپس حسابی بر این موارد حساسیت نشان داده است.

قابلیت ها و امکانات 55OLED935 فیلیپس

سیستم عامل کلی و پیمایش این تلویزیون هوشمند توسط اندروید تی وی ۹ هدایت می شود. حداقل تا زمانی که مشخص شود گوگل تی وی در چه زمانی عرضه خواهد شد. باید بگویم تجربه اندرویدی این اولد آنقدر هم بد نیست. وظایفش را به درستی انجام داده و قابلیت های شخصی سازی خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اما مهم ترین ویژگی که گوگل برای سیستم عامل اندرویدی اش در تلویزیون ها وعده می دهد، دسترسی به فروشگاه گسترده گوگل پلی می باشد. هر نرم افزاری اعم از نتفیلیکس، دیزنی، پرایم و حتی برنامه های ورزشی در آن قابل دانلود و استفاده می‌ باشند.

اما چنین آزادی ها و امکاناتی کم و کاستی های خود را نیز دارند. برنامه دیزنی پلاس نصب شده در این تلویزیون فقط از HD/5.1 پشتیبانی کرده و پرایم از طرف دیگر قابلیت اجرای محتوای اتموس را ندارد. اما آنطور که فیلیپس اذعان می‌ کند این کمبود ها همگی از منبع ارائه دهنده نشات گرفته و از عهده این کمپانی خارج هستند.

دستیار گوگل و کروم کست از طرف دیگر به علت وجود اندروید خیلی بهتر از قبل عمل کرده و اجازه اتصال به دیگر محصولات گوگل را به شما می دهند. امبیلایت هم نکته ای مثبت به شمار رفته که با استفاده از آن قادر هستید نور موجود را در فضای اطراف تلویزیون دریافت کنید.

کمپانی فیلیپس با یکپارچه سازی DTS PlayFi این امکان را فراهم کرده است تا بتوانید 55OLED935 را به دیگر دستگاه های صوتی سازگار متصل کرده و یک سیستم صدای فوق العاده در اتاق ایجاد کنید.

اتصالات یکی از نقاطی است که فیلیپس 55OLED935 در آن ضعف نشان می دهد. با اینکه چهار ورودی HDMI 2.0 در این تلویزیون تعبیه شده است اما هیچ پشتیبانی eARC، VRR یا 4K ۱۲۰ وجود ندارد. تاخیر ۳۶.۵ ثانیه ای نیز فیلیپس را از قافله رقابت در این زمینه عقب رانده و می توان گفت که برای تجربه بازی های ویدیویی جزو گزینه های اولیه محسوب نمی شود.

درگاه های HDMI همگی از ARC پشتیبانی کرده، اترنت، هدفون، یو اس بی، ستلایت، آنتن، ساب ووفر و برای اتصال  بی سیم وای فای و بلوتوث ۴.۲ در دسترس شما هستند. قابلیت ضد سوختن نیز در این تلویزیون هوشمند وجود دارد. به طوریکه اگر ناهماهنگی هایی از طریق میزان روشنایی محتوای به نمایش درآمده وجود داشته باشد، به وسیله این ویژگی با کاهش نور صفحه نمایش باعث پرهیز از سوختگی پیکسل های اولد خواهد شد. گرچه این قابلیت می تواند کاربردی باشد، اما در استفاده همیشه در بهترین حالت به وظایف خود عمل نمی کند.

بیشتر بخوانید  سری جدید تلویزیون های کمپانی الجی دارای گوگل اسیستنت

کیفیت تصویر فیلیپس 55OLED+935

مثل همه تلویزیون های هوشمند دیگر، فیلیپس 55OLED935 گزینه های تصویر متعددی پیشنهاد می‌کند. اگرچه طبق بررسی های ما میان حالت های مختلف Vivid، Movie و Eco بهترین مورد برای تماشای فیلم ها مود Vivid خواهد بود. هم رنگبندی بهتری ارائه می کند و هم نور کافی برای دریافت تصویر با کیفیت را فراهم می سازد.

با استفاده از محتوای SDR در حالت از پیش تعیین شده طبیعی، تصاویر از لحاظ ظاهری درخشان، اشباع و پر رنگ می باشند. با اینکه بسیار رسا هستند اما از نظر دقت کم و کاستی هایی دارند. بهتر است از همان حالت هوش مصنوعی استفاده کنید، هم جزئیات بیشتری داشته و هم تصاویر دقیق‌تری ارائه خواهد داد.

هوش مصنوعی با استفاده از شبکه های عصبی و الگوریتم ها برای کالیبره کردن تصاویر، از آخرین موارد اضافه شده به موتور های P5 می باشد. تصویر حاصل از آن با اینکه از پر رنگی از پیش تعیین شده بی بهره است، اما ظاهری واقعی تر و طبیعی تر خواهد داشت.

به علاوه ارتقا کیفیت چهره ها به کمک هوش مصنوعی و افزایش سطح محتوای 4K، اگر بخواهید برافروختیگی تصویر را افزایش دهید، عکس حاصل شده بسیار تیز و نویز دار می شود. با وجود SDR کمبود وضوح به راحتی قابل رویت است، اما رنگ ها همچنان حالت طبیعی و خنثی خود را حفظ می کنند. به صورت کلی چه در حالت HDR و چه در حالت SDR  روشنایی به خوبی تنظیم شده است. نقطه قوت 550LED935 در محتویات 4K می باشد. رویکرد چند جانبه آن باعث می شود که HDR10، HDR10+، +HLG و دالبی ویژن را زیر بال و پر خود گرفته و تصویری فوق العاده نمایش دهد.

جنبه های حرکتی بخش هایی هستند که اولد فیلیپس به خوبی از پس آن ها بر نمیاید. در تنظیمات پیش فرض، Perfect Natural Motion آنطور که باید با سرعت و کیفیت مناسب عمل نمی کند. در بعضی مواقع ممکن است کاربردی باشند اما در کل استفاده از آن ها ضرورتی نداشته و ویژگی مثبت خاصی به این تلویزیون اولد اضافه نمی کنند.

کیفیت صدای فیلیپس 55OLED935

سیستم ۳.۱.۲ شامل دو بلندگوی قدی، بلند گوی فرکانس بالا و یک ووفر داخلی است و خروجی ۷۰ واتی دارد. در هنگام تماشای فیلم های مختلف متوجه حرکت صدا از بخش های بالایی تلویزیون فیلیپس به قسمت های پایینی خواهید شد، که بیشتر برای تولید صداهای مرتفع در کنار جایگذاری مناسبی برای افکت ها و دیالوگ ها کاربرد دارد.

به لطف بلندگوهای تعبیه شده در تلویزیون، صدای موسیقی فراگیری خوب داشته و گفتارها شفاف و پویا پخش می شوند. صحنه صدا از بخش جلویی سنگین بوده و درجه ای از صافی در آن وجود دارد. متفرق سازی افکت ها برای رسایی بیشتر از طرف دیگر خیلی  در اولد فیلیپس 55OLED935 به خوبی تلویزیون هایی مثل سامسونگ HW-Q900T دیده نمی شود. اگرچه به خودی خود کیفیت و اجرای صداها با کیفیت بالایی انجام می گیرد، اما هنوز هم جای پیشرفت وجود دارد.

همانطور که انتظار می رفت باس عمیق از ویژگی های این اولد هوشمند نمی باشد. در عوض ساب ووفرهای تعبیه شده در سیستم برای گسترش آن وجود دارند که با تنظیم کانال های ارتفاع و مرکزی قادر هستید خروجی را خیلی بهتر شخصی سازی کنید. ردیابی صوتی در سراسر صحنه بسیار عالی کار شده و می تواند صدای محکم و بلندی را تولید کند. در هنگام پخش موسیقی، حالت استریو فعال خواهد شد تا سیستم توانایی جداسازی بهتر صداها برای افزایش میزان جزئیات را داشته باشد. به صورت کلی به عنوان یک تلویزیون، فناوری های صوتی یک سر و گردن بالاتر از سایر راه حل های صوتی هستند و وظایفشان را عالی انجام می دهند.

به صورت خلاصه اگر دنبال تلویزیونی با سیستم صدای مناسب، HDR عالی برای تصاویر و نور امبیلایت می گردید، فیلیپس 55OLED935 با قیمت ۱۹۹۹ یورویی یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. اما اگر بودجه تان محدود است و به دنبال یک نمایشگر خوب برای بازی های ویدیویی هستید، جایگزین های مناسب تری در بازار پیدا می کنید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نقد و بررسی تلویزیون فیلیپس 55OLED935

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *