اپل مک بوک پرو 13 اینچی 2022 یا دل XPS 13 Plus 2022

اپل مک بوک پرو 13 اینچی 2022 یا دل XPS 13 Plus 2022

هر دو شرکت اپل و دل به عنوان برندهای تولیدکننده لپ تاپ هم شناخته می شوند. محصول اپل تحت برند مک بوک بوده و محصول دل نیز با عنوان XPS به فروش می رسد. اخیرا این دو کمپانی لپ تاپ های مک بوک پرو 13 اینچی 2022 و XPS 13 Plus 2022 را با مشخصاتی نسل جدید معرفی و عرضه کردند.

در این مطلب قصد داریم به مقایسه دو نوت بوک اپل مک بوک پرو 13 اینچی 2022 یا دل XPS 13 Plus 2022 بپردازیم. هر یک ویژگی های مثبت و منفی خاص خود را دارند و گزینه های جذابی در کاربری روزمره تلقی می شوند. گذشته از آنها با سخت افزاری قوی و طراحی بروز راهی بازار می شوند.

طراحی : XPS 13 Plus جذاب تر به نظر می رسد

اپل مک بوک پرو 13 اینچی 2022 یا دل XPS 13 Plus 2022

اگر نگاهی به طراحی دو لپ تاپ داشته باشید متوجه خواهید شد که محصول دل یک گزینه بهتر و جذاب تر است. زیرا دل سعی کرده ساختار و طراحی مدرن را برای محصولش در نظر گیرد. محصولی که نسبت به مک بوک پرو 13 اینچی 2022 یک سروگردن بالاتر است. از نظر عینی، فکر می‌کنیم همه ما می‌توانیم موافق باشیم که دل XPS 13 Plus آینده‌نگرتر از MacBook Pro 13 به نظر می‌رسد. این به هیچ وجه فراتر از آن نیست زیرا اپل تصمیم گرفته است همان طراحی کیس که سال‌ها در سری مک استفاده می‌کرد را بازیافت کند. لپ‌ تاپ Dell دارای حاشیه‌های باریک تر، پد لمسی نامرئی، صفحه‌کلید مدرن‌تر و برخی موارد جذاب دیگر است.

علی‌رغم برنده شدن XPS 13 Plus در طراحی کلی، ما هنوز باید برخی از مزایا را که مک بوک پرو دربرمی گیرد، بررسی کنیم. در حالی که لپ‌ تاپ دل به جای ردیف کلید عملکرد، یک نوار لمسی دارد، فقط به دو طرح محدود می‌شود. از سوی دیگر، نوار لمسی مک بوک می تواند با برنامه ای که استفاده می کنید سازگار شود و هر محتوای سفارشی را که ممکن است بخواهید یا نیاز داشته باشید نشان دهد. این موجب می شود نوار لمسی در مک مفیدتر از رایانه شخصی ویندوزی باشد. علاوه بر این، مک بوک پرو دارای جک هدفون است که در XPS 13 پلاس وجود ندارد.

اپل مک بوک پرو 13 اینچی 2022 یا دل XPS 13 Plus 2022

بنابراین در طراحی نیز نقاط منفی و مثبت به چشم می خورد. بنابراین از نظر طراحی ظاهری محصول دل می‌تواند جذابیت بیشتری ارائه دهد، هرچند که محصول اپل نیز یک گزینه نامطلوب نیست و لپ تاپ پریمیومی و زیبایی به حساب می آید.

صفحه نمایش: فقط افراد متوهم صفحه مک بوک را ترجیح می دهند

لپ تاپ دل XPS 13 Plus یک گزینه فوق العاده از نظر صفحه نمایش است. نمایشگری که با نگاه به آن خیره خواهید شد و جذابیت فراوانی دارد. برای اینکه بگوییم کدام یک دارای حاشیه‌های نازک‌تر و حداقلی‌تر بین این دو رایانه است، نیازی به بررسی برگه مشخصات نیست. با استفاده از چشم غیرمسلح می توان گفت که مک بوک پرو بسیار حاشیه ضخیم تری دارد. تقریباً انگار این لپ‌تاپ متعلق به دوران گذشته است. جدا از حاشیه ها، دل همچنان برنده بخش نمایشگر هم می باشد، تنها از نظر ظاهری پیروز نیست.

XPS 13 Plus برنده می شود زیرا صفحه نمایش آن می تواند با وضوح 3.5K اولد در بالاترین مدل باشد. صفحه نمایش مک بوک پرو از نمایشگر مدل سطح پایه این لپ تاپ دل پیشی می گیرد. با این حال، هنگام خرید Mac گزینه های صفحه نمایش را دریافت نمی کنید. شما با رزولوشن پیش‌فرض 2560 در 1600 پیکسل خواهید داشت. ناگفته نماند که دل کمی بزرگتر از مک بوک پرو است.

بیشتر بخوانید  بررسی حرفه ای ترین تبلت ماکروسافت surface pro 4

بنابراین در بخش صفحه نمایش هم دل ایکس پی اس پلاس یک گزینه پروضوح و خیره کننده تلقی شده که نظر هر فردی را می تواند به خود جلب سازد. بدون اینکه نیازی به مشاهده برگه مشخصات روی کاغذ باشید.

سابقه درخشان شرکت دل در تولید لپ تاپ این موضوع را ثابت کرده است.

عملکرد: چیپ M2 حرف های بیشتری برای گفتن دارد

اپل مک بوک پرو 13 اینچی 2022 یا دل XPS 13 Plus 2022

در حالی که تراشه Apple M2 جدیدترین تراشه این شرکت است، اما قدرتمندترین تراشه ای نیست که شرکت کوپرتینویی عرضه کرد. M1 Pro، Max و Ultra به راحتی آن را شکست می‌دهند. با این وجود، M2 یک چیپست قدرتمند است که ما نباید آن را ضعیف بدانیم. در سوی دیگر لپ تاپ دل XPS 13 Plus در چندین پیکربندی به فروش می رسد. مدل پایه دارای چیپ اینتل Core i5-1240P است، در حالی که بالاترین رده به چیپ اینتل Core i7-1280P مجهز شد. در هر دو مورد، تراشه های اینتل هسته های CPU بیشتری نسبت به تراشه Apple M2 ارائه می دهند.

اگر نتایج Geekbench را مقایسه کنیم، چیپست M2 در تست های تک هسته ای بر هر دو تراشه اینتل پیروز می شود. با این حال، Core i7-1280P در تست های چند هسته ای انجام شده برنده است. ناگفته نماند که M2 نسبت به همتایان اینتل از نظر مصرف انرژی کارآمدتر به حساب می آید. با این وجود، دل XPS 13 Plus از 32 گیگابایت رم پشتیبانی می کند در حالی که MacBook Pro 13 به 24 گیگابایت رم رضایت می دهد. در نهایت، هر دو لپ‌تاپ قدرتمند هستند و این واقعاً به تنظیماتی که شما برای آن انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

نکته پایانی

اپل مک بوک پرو 13 اینچی 2022 یا دل XPS 13 Plus 2022

بنابراین، کدام لپ تاپ را باید بخرید؟ ما نمی توانیم برای شما تصمیم بگیریم اگر رایانه فعلی شما دارای ویندوز است و به دنبال تغییر نیستید، منطقی است که دل XPS 13 Plus را خریداری کنید. به همین ترتیب، اگر در اکوسیستم اپل دنبال لپ تاپ می باشید، خرید MacBook Pro 13 منطقی تر است. اگرچه، اگر به سیستم عامل اهمیت نمی دهید، هر یک از آنها عملکردی بیش از حد معقول ارائه می دهند.

هر دوی آنها دو گزینه رنگی مشابه را ارائه می دهند و از یک محدوده قیمت شروع می شوند. بنابراین، مگر اینکه به دنبال چیز بسیار خاصی باشید، می توانید هر یک از آنها را خریداری کنید.  برای مثال، اگر واقعاً می‌خواهید لپ‌تاپ شما نمایشگر OLED داشته باشد، دل تنها گزینه شما در اینجا است. از طرف دیگر، اگر دوست دار صدا می باشید که به جک هدفون وابسته بوده و نمی‌خواهید از دانگل استفاده کنید، مک بوک پرو در اینجا بهترین گزینه است. این به معنای نوار لمسی قابل تنظیم در مک نیست و بسیاری از افراد آن را به عنوان یک صفحه نمایش لمسی کوچک در جریان کار خود ادغام می کنند.

منبع

4.2/5 - (5 امتیاز)

نظرات در مورد : اپل مک بوک پرو 13 اینچی 2022 یا دل XPS 13 Plus 2022

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *