چرا باید از پزشک کمک بگیریم؟

دکتر

زندگی پرمشغله امروزی باعث شده که بسیاری از ما زمان کافی برای رسیدگی به سلامت جسم خود نگذاریم و برای رفتن به پزشک حتی یک مرخصی ساده هم نگیریم. اما با این حال، باید عنوان کنیم که بسیاری از بیماری‌ها نشانه و علامت خاصی ندارند و در صورت عدم ملاقات پزشک پی به وجود آنها نخواهید برد.

طبق مقاله منتشر شده در وب‌سایت iranianexchange.com، انتخاب پزشک یکی از مهم ترین تصمیماتی است که باید بگیرید. اگر چه گاهی برخی از افراد به این موضوع توجه نمی‌کنند؛ اما حتی در صورت نداشتن هیچ گونه بیماری مزمن معاینه پزشکی منظم نقش مهمی در سلامتی دارد. اما دلایلی که باعث می‌شود که به دکتر مراجعه کنید را در این مقاله می‌گوییم.

1. برای ایجاد یک رابطه خوب با پزشک خود

اگر هرگز به پزشک مراجعه نکنید، هرگز نمی‌توانید با او رابطه خوبی داشته باشید. از سوی دیگر، داشتن یک پزشک و مراجعه منظم به معنای داشتن فردی است که پیچیدگی‌های تاریخچه پزشکی شما را می‌داند و با شما همکاری می‌کند تا حال و آینده سالم شما را شکل دهد. بسیاری از افراد تجربه بدی با بیمارستان‌ها یا پزشکان داشته‌اند و اکنون به هر قیمتی از موسسات بهداشتی – از جمله رسیدگی به سلامت خودشان – اجتناب می‌کنند. اما در حالی که قرار نیست هر دکتری برای شما مناسب باشد، شما باید به جستجوی خود ادامه دهید تا زمانی که پزشک مورد علاقه و اعتماد خود را پیدا کنید.

2. برای تعیین خطر سلامتی خود

آیا خانواده شما سابقه دیابت، کلسترول بالا، بیماری قلبی، سرطان یا بیماری مهم دیگری دارند؟ اگر چنین است، ممکن است شما نیز در معرض این خطرات باشید و احتمالاً کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش این خطر انجام دهید. یک پزشک می‌تواند به شما کمک کند تا این مشکلات را زودتر بفهمید و به شما بگوید که به کدام آزمایش‌های غربالگری نیاز دارید.

3. برای کنترل بدن خود

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه در یک چشم به هم زدن سایز عوض کردید؟ بسیاری از بیماران که سال‌هاست به پزشک مراجعه نکرده‌اند، وقتی روی ترازو می‌روند و متوجه می‌شوند که از آخرین وزنشان بیش از 20 کیلو اضافه کرده‌اند، شوکه می‌شوند. حتی اگر لباس‌های قبل آنها به تنشان برود، علائم سلامت دیگری مانند ضربان قلب و فشار خون وجود دارد که در طول زمان افزایش می‌یابند. نظارت بر علائم حیاتی اساسی و ویزیت مداوم پزشک می‌تواند مانند یک سیستم کنترل و تعادل برای بدن شما باشد.

4. برای کنترل ذهن خود

آیا می‌دانستید که زن بودن یک عامل مستقل برای افسردگی است و زنان بیش از دو برابر مردان در طول زندگی خود با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند؟ علاوه بر این، ما همیشه خودمان در تشخیص علائم عالی نیستیم. اما انجام یک غربالگری و روتین سلامت روان توسط پزشک می‌تواند به شناسایی علائم هشداردهنده کمک کند؛ قبل از اینکه بدتر شوند.

5. برای داشتن خواب خوب

در حالی که ممکن است فکر کنید که خواب ناکافی شبانه فقط به این معنی است که به یک فنجان قهوه اضافی در صبح نیاز خواهید داشت، اما اختلالات مزمن خواب در واقع می‌توانند خطر ابتلا به فشار خون، افسردگی و دیابت را افزایش دهند. ویزیت پزشک می‌تواند به شناسایی علل احتمالی زمینه‌ای برای شب‌های بی‌قرار شما کمک کند و کمک لازم را برای دریافت برخی از درمان‌ها به شما بدهد.

6. برای رسیدن به آرامش

وقتی سؤالات و نگرانی‌های سلامتی داریم، به راحتی می‌توانیم برای پاسخ به وب‌سایت‌ها مراجعه کنیم. حتی اگر اینترنت می‌تواند یک منبع سلامتی فوق‌العاده باشد، خواندن در مورد مسائل سلامتی شما به صورت آنلاین اغلب می‌تواند منجر به نگرانی و ترس غیرضروری شود. به یاد داشته باشید، شما (و هر بیمار دیگر) منحصر به فرد هستید و سزاوار ارزیابی شخصی هستید. بنابراین به جای گشت و گذار در وب برای یافتن پاسخ عمومی یا حتی بدتر از آن نادرست، شخصاً با یک پزشک صحبت کنید تا تصویر کامل را دریافت کنید.

7. برای پیشگیری، پیشگیری، پیشگیری

حفاظت از سلامت و پیشگیری، کلید سالم ماندن برای مدت طولانی است. از آزمایش‌های خون و واکسن‌های ساده گرفته تا ماموگرافی و کولونوسکوپی، پزشک می‌تواند به شما کمک کند سالم‌ترین نسخه را برای سلامت خود داشته باشید. اگرچه ممکن است اکنون به نظر دردسر بیاید، اما یک ساعت حضور در مطب پزشک می‌تواند سال‌ها سلامتی را به زندگی شما اضافه کند.

8. برای ایجاد یک رابطه خوب با پزشک خود

این مورد اینقدر مهم است که قابل تکرار است! ما واقعاً معتقدیم که یک رابطه خوب بیمار و پزشک یکی از منحصر به فردترین تجربیات انسانی است که می‌توانیم داشته باشیم و به طور غیرقابل انکاری برای سلامتی ما ضروری است. پس منتظر چه هستید؟ دکتری را که دوست دارید پیدا کنید و به او مراجعه کنید.

منبع: iranianexchange.com

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا باید از پزشک کمک بگیریم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *