پشتیبانی گلکسی اس 9 سامسونگ از سیستم تشخص چهره ی سه بعدی

گلکسی اس 9

بسیاری از طرفداران کمپانی سامسونگ قطعا در جریان هستند که این کمپانی در اواخر ماه جاری میلادی (اسفندماه) قصد دارد از دو پرچمدار جدید خود با نام های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس رونمایی به عمل آورد و تاکنون شایعات زیادی در خصوص این دو گوشی هوشمند منتشر شده است و بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند منتظر معرفی این دو گوشی محبوب می باشند.

اگر به یاد داشته باشید کمپانی سامسونگ در نمایشگاه CES 2018 که تقریبا 1 ماه پیش برگزار شده بود از پردازنده ی اگزینوس 9810 رونمایی به عمل آورد و قرار است که دو پرچمدار جدید این کمپانی برای کشورهای آسیایی و شرقی از این پردازنده استفاده نماید و برای ایالات متحده از پردازنده ی اسنپدراگون 845 استفاده کند. امروز مشخص شد که اگزینوس 9810 توانایی پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره را دارا می باشد.

گلکسی اس 9 سامسونگ

تراشه ی رونمایی شده توسط کمپانی سامسونگ با فناوری ساخت 10 نانومتری تولید شده است که مجهز به چهار هسته ی قدرتمند با فرکانس 2.9 گیگاهرتز می باشد و چهار هسته ی کم مصرف آن از نوع Cortex A53، وظایف پردازش سبک را بر عهده خواهند داشت. پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP18 در پرچمدار جدید سامسونگ وظیفه ی پردازش اطلاعات گرافیکی را بر عهده دارد. با این حال با تغییرات اعمال شده در این تراشه عملکرد همه ی پردازشگرهای فعال تا 40 درصد و میزان عملکرد تک هسته ی پردازشی 2 برابر نسبت به قبل ارتقا داشته است.

گلکسی اس 9 سامسونگ

اما یکی از قابلیت های مهمی که در مورد این تراشه مطرح می باشد امکان پردازش اطلاعات مربوط به چهره ی کاربران می باشد که این قابلیت با نام «یادگیری عمیق (Deep Learning) مبتنی بر شبکه‌ ی عصبی» نام دارد و برای تشخیص چهره ی کاربران در تصاویر بسیار لازم و ضروری است. پیش بینی می شود کخ این قابلیت با Face ID اپل امکان رقابت دارد و می تواند با آن از لحاظ میزان دقت و سرعت مورد مقایسه قرار بگیرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پشتیبانی گلکسی اس 9 سامسونگ از سیستم تشخص چهره ی سه بعدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *