پردازنده Snapdragon 8 Gen 1+ در نزدیکی رونمایی

پردازنده Snapdragon 8 Gen 1+ در نزدیکی رونمایی

انتظار می رفت چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1+ تا اوایل ماه می معرفی شود. پست اخیر Weibo توسط Digital Chat Station ادعا می‌کند که رونمایی آن می‌تواند به دلیل قرنطینه‌های COVID-19 در چین تا نیمه دوم سال به تعویق بیافتد. آخرین پست وی در Weibo نشان می دهد که تراشه SD8G1+ در هفته آینده معرفی خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، چیپست Snapdragon 8 Gen 1+ کوالکام در روز 20 می معرفی خواهد شد. وی افزود که Snapdragon 7 Gen 1 نیز در کنار آن معرفی می شود و یک گزینه میان رده با ساختار جدید است که جایگزین اسنپدراگون 778G خواهد شد. پس از رونمایی رسمی کوالکام، انتظار می رود چندین شرکت گوشی های هوشمند جدید مجهز به SD8G1+ / SD7G1 را ارائه دهند.

به طور گسترده گزارش شده است که موتورولا اولین برندی استفاده کننده چیپست Snapdragon 8 Gen 1+ خواهد بود. تراشه جدید روی گوشی هوشمند شایعه شده موتورولا اج 30 اولترا قرار خواهد گرفت. این گوشی برای اولین بار در چین و قبل از اینکه به بازارهای جهانی عرضه شود، به فروش می رسد. در حالی که این گوشی از سری Edge خواهد بود، در چین نام متفاوتی خواهد داشت.

انتظار می رود چندین گوشی آینده دارای چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1+ باشند. سامسونگ گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 که قرار است در سه ماهه سوم معرفی شوند نیز همین پردازنده SD8G1+ را دارند. شیائومی 12 تی پرو و ​​ردمی کی 50 اس از دیگر گوشی هایی هستند که به چیپست سری 8 اسنپدراگون تجهیز می شوند

اسنپدراگون 7 نسل 1 احتمالاً برای اولین بار در گوشی اوپو Reno8 تعبیه می شود. از این رو، به نظر می رسد که سری Reno8 ممکن است پس از 20 می در چین معرفی و عرضه شوند. در دیگر خبرها طبق گزارش‌ها، کوالکام در حال کار بر روی نسخه بهبودیافته اسنپدراگون 8 نسل 1 است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که ممکن بوده تا اوایل ماه می با نام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس معرفی شود. این احتمال وجود دارد که سازنده تراشه مستقر در ایالات متحده یک چیپ جدید از سری ۷ اسنپدراگون را در کنار آن معرفی کند. به تازگی، اطلاعات کلیدی از سوی افشاگر شناخته شده Digital Chat Station منتشر شده که جزئیات کلیدی نسل بعدی چیپ سری 7 اسنپدراگون را دربرمی گیرد.

بیشتر بخوانید  افشا اطلاعاتی از چیپست سری اسنپدراگون 7 کوالکام

افشاگر فاش کرده که که تراشه‌های سری ۷ اسنپدراگون آینده از چهار هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.36 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.80 گیگاهرتز تشکیل خواهد شد. این یک چیپست 4 نانومتری خواهد بود که دارای پردازنده گرافیکی Adreno 662 هم است. افشاگر مدعی شده که این تراشه توسط سامسونگ ساخته خواهد شد. به نظر می رسد اولین گوشی های مجهز به تراشه جدید سری 7 اسنپدراگون در دست توسعه هستند و بزودی از راه می رسند.

همانطور که در بالا گفتیم، اسنپدراگون 8 نسل 1+ احتمالا در اوایل ماه می معرفی خواهد شد. از این رو، احتمالا تراشه جدید سری 7 اسنپدراگون نیز در کنار آن رونمایی شود. از آنجایی که کوالکام نام جدیدی را برای تراشه سری 8 اسنپدراگون خود انتخاب کرد، احتمالاً تراشه سری 7 هم با نام اسنپدراگون 7 نسل 1 معرفی شود تا به تبعیت از اسنپدراگون 8 نسل 1 نام گذاری شده باشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پردازنده Snapdragon 8 Gen 1+ در نزدیکی رونمایی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *