پردازنده 8cx Gen4 کوالکام بزودی معرفی می شود

پردازنده 8cx Gen4 کوالکام بزودی معرفی می شود

کوالکام به طور مخفیانه در حال توسعه تراشه ای است که با سری M آینده اپل رقابت خواهد کرد. طبق گزارش‌های قبلی، کوالکام در حال توسعه یک پردازنده جدید با نام رمز Hamoa است. اطلاعات جدیدی که اخیراً به صورت آنلاین منتشر شده است نشان می دهد که چیپست آینده با نام “Snapdragon 8cx Gen4” به بازار عرضه می شود. جدیدترین مشخصات اسنپدراگون 8cx نسل 4 آینده کوالکام بسیار جذاب است و اگر چیپست به عنوان رقیب واقعی پردازنده های سری M اپل عمل کند، رقابت واقعی در بازار خواهیم داشت.

SoC 12 هسته ای قبلا توسط کوبا وویچیچوسکی، سازنده معروف توییتر ذکر شده بود، که اکنون ادعا می کند که نام سیلیکون Snapdragon 8cx Gen 4 خواهد بود. طبق گزارش ها، کوالکام در حال کار بر روی تعدادی از چیپست ها است، اما گفته می شود چیپست هایی را ارائه می دهد. بهترین عملکرد هشت هسته عملکردی و چهار هسته کم مصرف است. او اشاره ای نمی کند که آیا هسته های Oryon کوالکام، که راه حل های تخصصی با خرید Nuvia توسط این شرکت امکان پذیر شده اند، در اسنپدراگون 8cx Gen 4 وجود خواهند داشت یا خیر.

او همچنین ادعا می کند که هر بلوک چهار هسته ای دارای حافظه کش L2 مشترک 12 مگابایت و حافظه نهان L3 8 مگابایتی است. از آنجایی که شایعه شده است که اسنپدراگون 8cx نسل 4 دارای پردازنده گرافیکی آدرنو 740 مشابه اسنپدراگون 8 نسل 2 است، بنا بر گزارش ها، کوالکام پردازنده گرافیکی جدیدی برای آن ایجاد نمی کند. هنوز هم یک پردازنده گرافیکی قوی است، اما زمانی که در نوت بوک های ویندوزی بر خلاف گوشی های هوشمند استفاده می شود، ممکن است محدودیت ها ظاهر شوند. حتی با این حال، داده‌هایی که او ارائه می‌کند روی کاغذ جالب است، هسته‌های عملکردی Snapdragon 8cx Gen 4 در فرکانس 3.40 گیگاهرتز و هسته‌های کارآمد انرژی در 2.50 گیگاهرتز آزمایش می‌شوند.

به این ترتیب مروری بر چیپست آینده Qualcomm Snapdragon 8cx Gen4 به پایان می رسد. چه فکری در این باره دارید؟ در نظر بگیرید که آیا می تواند با سری M آینده اپل رقابت کند یا خیر. لطفا با گذاشتن نظر در زیر به قول خودتان به ما اطلاع دهید.

بیشتر بخوانید  پردازنده کوالکام Snapdragon 7+ Gen 2 معرفی شد

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پردازنده 8cx Gen4 کوالکام بزودی معرفی می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *