پرایس اکشن و هر آنچه باید بدانید

پرایس اکشن و هر آنچه باید بدانید

به جرئت میتوان استراتزی و سبک معاملاتی پرایس اکشن را یکی از قویترین و البته محبوبترین سبک های معاملاتی در تمامی بازارهای مالی دانست.

یقینا شما نیز اگر در بازارهای مالی مخصوصا بازار فارکس فعال هستید بارها و بارها عبارت پرایس اکشن را شنیده اید و کنجکاو شده اید تا با این سبک تحلیلی فارکس آشنا شوید.

در این مقاله به بررسی پرایس اکشن خواهیم پرداخت و البته با بررسی سورس های رایگان آموزشی به شما یکی از بهترین مراجع جهت یادگیری استراتژی پرایس اکشن را معرفی خواهیم کرد.

 

پرایس اکشن چیست؟

قبل از هرچیزی بیایید ببینیم پرایس اکشن چیست؟ و با ماهیت و کاربردهای آن آشنا شویم.

اگر بخواهیم به ساده ترین بیان تعریفی جامع از پرایس اکشن ارائه کنیم باید بگوییم که پرایس اکشن یک روش تحلیل تکنیکال است که به شما کمک میکند تا بدون استفاده از ابزار اضافه و اندیکاتورها و صرفا با چارت ساده و قیمت بهترین تحلیل و قویترین سیگنال های ورود و خروج به معاملات را پیدا کنید.

پرایس اکشن بر خلاف دیگر روشهای معاملاتی یا دیگر استراتژی های معاملاتی یک استراتژی فوق العاده بدون نیاز به اندیکاتور ها میباشد.

در روشهای دیگر به دلیل استفاده از اندیکاتورها عموما سیگنالهای معاملاتی با تاخیر و درصد اشتباه بسیار بالایی صادر میشوند؛ اما در پرایس اکشن دیگری خبری از اندیکاتورها نیست پس خبری از خطاها و تاخیر ها نیز درکار نخواهد بود.

درواقع سبک پرایس اکشن تکیه خاصی بر چارت و قیمت دارد تا شما در بهترین شرایط یک سیگنال معاملاتی قوی دریافت کنید و یا در بهترین زمان از معاملات بازشده خود خارج شوید.

 

حال که با مفهموم پرایس اکشن آشنا شدیم یک سرچ ساده در گوگل بزنید و عبارت آموزش پرایس اکشن را جستجو کنید. تا متوجه شوید که چه سبک ها و روشهای معاملاتی مختلفی برای پرایس اکشن وجود دارد.

قبول داریم کمی گیج کننده است واقعا با این همه سبک و این همه آموزش اولین مشکل پیدا کردن بهترین سبک و بهترین آموزش پرایس اکشن خواهد بود. ولی نگران نباشید ما بجای شما بررسی های متعددی انجام داده ایم تا بهترین آموزش پرایس اکشن را پیدا کنیم.

در تحقیق هایی که ما داشتیم پرایس اکشن به شیوه های مختلفی یافت شد مثلا یک سبک منحصر به فرد بنام تریگر پرایس اکشن مربوط به شخصی بنام سعید خاکستر پیدا کردیم.

بیشتر تحقیق کردیم دیدیم یک سبک دیگر هم هست که مخاطبان زیادی دارد بنام سبک البروکس یا پرایس اکشن البروکس. بازهم گشتیم با تعداد زیادی روش و آموزش پرایس اکشن مواجه شدیم که در زیر به چند نمونه فقط برای مثال اشاره میکنیم.

پرایس اکشن البروکس – پرایس اکشن سعید خاکستر – پرایس اکشن گلشاهیان – پرایس اکشن محرابی – پرایس اکشن  نایل فولر – پرایس اکشن تیمون ولر و در نهایت پرایس اکشن پیشرفته.

بهترین دوره آموزش پرایس اکشن کدام است؟

پرایس اکشن و هر آنچه باید بدانید

دوره هایی که در بالاتر اسم بردیم را بررسی کردیم علاوه بر آن دوره های مختلف دیگری را نیز بررسی کردیم و در نهایت به دو نکته جالب دست پیدا کردیم.

1: هیچ کدام از دوره هایی که در اینترنت موجود است کامل نیست و عموما ناقص هستند.

2: تغریبا همه دوره ها بر اساس سبک پرایس اکشن ال بروکس هستند که توسط افراد مختلف با زبان های مختلف تدریس شده اند.

داشتیم نا امید میشدیم که به سایتی برخورد کردیم که پرایس اکشن را نه بصورت فقط ویدئو بلکه بصورت ترکیبی از متن و عکس و ویدئو بصورت پیوسته قرار داده بود.

این دوره را بررسی کردیم باور نکردنی بود سایت تجارت فارکس دوره آموزش پرایس اکشن را در ابتدا بصورت کامل در 22 جلسه آموزشی بصورت متن و عکس از 0 تا 100 آموزش داده بود.

در پایان برای تکمیل این آموزش ها دوره های ویدئویی آموزش پرایس اکشن که در دیگر سایتها یا ناقص بودند و یا اگر تکمیل بودند به قیمت های بالایی به فروش میرسیدند را بصورت رایگان قرار داده بود.

تعجب نکنید واقعا رایگان حتی نیاز به ثبت نام هم نبود و به سادگی قادر بودیم تمامی آموزشها و دوره ها را مشاهده کنید. در کنار این دوره های کتابهای مختلف و متعددی نیز برای آموزش پرایس اکشن به زبان فارسی و انگلیسی را با فرمت pdf قرار داده بودند که میتوانستید دانلود کنید یا بصورت آنلاین مطالعه کنید.

برایمان جالب شد و به بررسی دقیق تر این دوره از آموزش پرایس اکشن پرداختیم.

مزایای دوره پرایس اکشن پیشرفته

اولین خصوصیت این دوره در 22 جلسه اول که بصورت متن بود آشکار بود. آموزش ها بسیار ساده و روان بدون از اضافه گویی و اصطلاحات گیج کننده ارائه شده اند.

دومین خصوصیت ترکیبی بودن متن و عکس بود که کمک میکرد شخص مطالعه کننده به خوبی با مثالهایی که در عکسها قرار گرفته بود آن مبحث آموزشی را فرابگیرد.

سومین خصوصیت سطح دانش نویسنده آموزش بود که با مقایسه با دیگر آموزش ها به خوبی مشخص بود که شخص آموزش دهنده تسلط کافی بر پرایس اکشن دارد. ما در برخی از آموزشها گاها متوجه میشدیم که خود نویسنده یا گوینده هم نمیفهمد چه چیزی میخواد بگوید. درواقع مثل اینکه مثل یک طوطی درحال تکرار گفته های شخص دیگری بود (( عموما آموزش هایی که برگرفته از ال بروکس هستند اینطوری هستند )).

چهارمین خصوصیت تکمیل بودن آموزش بود. دوره در 22 جلسه کوتاه با توضیحات بسیار خوب تمام شده بود و یک دوره تکمیل و جامع است.

پنجمین خصوصیت که خیلی لذت بردیم بروزرسانی دوره بود. متوجه شدیم دوره در طول زمان درحال بروزرسانی است و اگر جایی استاد یا نویسنده دوره احساس کند باید به دوره چیز جدیدی اضافه کند این کار را انجام خواهد داد. برخلاف برخی دوره های که مثلا ما سه دوره مختلف از یک شخص را بررسی کردیم و مشخص بود در برخی دوره ها چیز هایی گفته میشود که در دوره قبل نبوده یا برعکس موردی در دوره قبل بوده که در دوره جدید گفته نشده. اینکه دوره را بصورت متن و عکس منتشر کرده اند این امکان را به تجارت فارکس داده است تا بروزرسانی ها را بصورت متمرکز انجام دهد.

مزایای مختلف زیادی هست که به همین 5 مورد بسنده میکنیم.

سرفصل های این دوره را برای شما لیست میکنیم شاید جذاب باشد اما در ابندا اگر تمایل داشتید این آموزش ها که کاملا رایگان هم هست مشاهده کنید کافی است روی عبارت آموزش پرایس اکشن کلیک کنید.

مقدمه پرایس اکشن

کندل شناسی

کندل های شمعی ژاپنی

الگوی ستاره دنباله دار و الگوی مرد آویزان

الگوی چکش، الگوی دوجی، الگوی هارمی

الگوهای تک کندل و دو کندل و سه کندل

تایید ورود به معامله با الگوی شمعی ژاپنی

الگوی پین بار و الگوی انگلفینگ

معامله با الگوی پین بار و انگلفینگ

رسم سطوح حمایت و مقاومت

روند خنثی

آشنایی با کندل های صعودی، کندل های نزولی، کندل های خنثی

دستورات معاملاتی پرایس اکشن

مفهوم عمده فروشی و خرده فروشی در پرایس اکشن

تریگر ورود به معامله یا به اصطلاح ماشه

شناسایی روند قیمت

رسم خط روند و کانال کشی قیمتی

فیبوناچی retracement

فیبوناچی اکستنشن و فیبوناچی پروجکشن

چک لیست آموزش Price Action

 

این دوره پرایس اکشن مناسب چه افرادی است؟

سوال اصلی این هست که این دوره پرایس اکشن مناسب چه افرادی است؟ آیا هر فردی با هر سطح دانشی میتواند از این آموزش پرایس اکشن استفاده کند؟

یا اینکه این دوره آموزش پرایس اکشن برای کدام بازار مالی کاربرد دارد؟ برای بورس ایران؟ برای بازار رمز ارزها؟ برای فارکس ؟

اول اینکه این دوره به دلیل سادگی مناسب هر سطحی میباشد. درواقع به شیوه ای آموزش تهیه شده که شما چه یک آماتور باشید چه یک حرفه ای به خوبی قادر خواهید بود این آموزش را فرابگیرید. پس نگران نباشید و به یادگیری بپردازید.

دوم اینکه این دوره برای تمامی بازارهای مالی کاربردی است. مهم نیست شما در بورس ایران فعالیت میکنید یا در بازار رمز ارزها یا حتی بازار فارکس. همینکه در بازاری فعالیت میکنید که چارت و کندل و قیمت دارد کفایت میکند. با این آموزش قادر خواهید بود تا در بازار مورد نظر خودتان فعالیت کنید و به تحلیل بپردازید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پرایس اکشن و هر آنچه باید بدانید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *