چگونه یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای راه اندازی کنیم؟

چگونه یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای راه اندازی کنیم؟

آیا به دنبال ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای رشد کسب و کار خود هستید، اما در طراحی و توسعه صفحات وب متخصص نیستید؟ ممکن است فکر کنید که فرآیند راه اندازی فروشگاه اینترنتی شامل وظایف و مراحل پیچیده ای است. اما در واقع، این تفکر درست نیست. در حال حاظر می‌توانید بدون نیاز به یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی یا استفاده از طراحان وب‌سایت، در عرض چند دقیقه یک فروشگاه آنلاین حرفه‌ای ایجاد کنید، اما باید از اصول تجارت الکترونیک آگاه باشید و بدانید چگونه یک فروشگاه آنلاین را با موفقیت مدیریت کنید.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه آنلاین یک پلت فرم تجارت الکترونیکی است که از طریق آن می توان محصولات و خدمات را به صورت آنلاین با گزینه های پرداخت مختلف در دسترس مشتریانی که تصمیم به خرید از هر نقطه جهان دارند، نمایش داد و فروخت. بسیاری از استارت آپ ها و صاحبان مشاغل کوچک و متوسط ​​به ایجاد فروشگاه های آنلاین متوسل می شوند تا کسب و کار خود را توسعه دهند و پایگاه مشتریان خود را در فضای بیرونی گسترش دهند و در نتیجه فروش و درآمد خود را افزایش دهند.

فروشگاه اینترنتی یکی از بهترین روش‌های تجارت الکترونیکی است که به کارآفرینان و سازمان‌ها کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را اداره کنند و به راحتی به مخاطبان هدف خود دست یابند. از این رو گام تاسیس فروشگاه اینترنتی برای هر کسب و کاری در سال های اخیر به ویژه با افزایش روزافزون کاربران اینترنت در سطح جهانی و تمایل مشتریان به خرید از طریق پلتفرم های تجارت الکترونیک به جای فروشگاه های سنتی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

تفاوت بین وب سایت و فروشگاه اینترنتی؟

یک تفاوت اساسی بین وب سایت و فروشگاه اینترنتی وجود دارد. از طریق وب سایت ها، کاربر می تواند اطلاعاتی را که می خواهد بداند، مشاهده کند، اخبار بخواند، با دیگران معاشرت کند، عکس ها و فیلم ها را مشاهده کند، از آخرین کاتالوگ ها در زمینه خاصی مطلع شود و غیره. این بدان معنی است که هر وب سایت یک هدف خاص دارد یا مخاطبان آن خدمات منحصر به فردی را به اشتراک می گذارند که آن را از سایرین متمایز می کند.

در مورد فروشگاه اینترنتی، یکی از انواع وب‌سایت‌هایی است که ویژگی‌ها و عملکردهای متفاوتی دارد که از خرید الکترونیک پشتیبانی می‌کند و به فرآیندهای خرید و فروش و پرداخت از طریق اینترنت بدون دخالت انسان کمک می‌کند. به عبارت ساده، اگر هدف شما فروش محصولات یا خدمات آنلاین است، بهترین گزینه افتتاح یک فروشگاه آنلاین است. اگر می خواهید مقالات خود را برای افزایش آگاهی از برند خود با مخاطبان هدف خود به اشتراک بگذارید، می توانید یک وب سایت معمولی ایجاد کنید.

اهمیت ایجاد فروشگاه اینترنتی

اهمیت ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای تجارت در افزایش گسترده تقاضای مصرف کنندگان برای خرید آنلاین نهفته است. آمارها نشان می دهد که خرده فروشی الکترونیکی در سراسر جهان در سال 2020 بالغ بر 4.28 تریلیون دلار بوده است و انتظار می رود درآمد تجارت الکترونیک در سال 2024 به 6.38 تریلیون دلار افزایش یابد. همچنین پیش بینی می شود که 95 درصد از خریدهای تجارت الکترونیک تا سال 2040 انجام شود. این امر موفقیت تجربه خرید آنلاین در سراسر جهان را تایید می کند.

در نظرسنجی انجام شده توسط شرکت آمریکایی خدمات مالی و پرداخت های دیجیتال Squareup با همکاری شرکت تحقیقات بازار Wakefield Research، مشخص شد که 88 درصد خرده فروشان علاقه مند به فروش آنلاین محصولات و خدمات خود هستند و 66 درصد از درآمد خرده فروشی به دست می آید. از فروش الکترونیکی مصرف کنندگان همچنین تأیید می کنند که بیش از 42 درصد از خریدهای خرده فروشی ماهانه آنها از طریق خرید آنلاین انجام می شود.

بنابراین، می توانید استراتژی ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای شرکت خود را در برنامه بازاریابی موفق خود بگنجانید. زیرا ابزار بسیار موثری در دستیابی به مشتریان بالقوه و موجود با کمترین هزینه است و علاوه بر توانایی برتر در دستیابی به بازگشت سرمایه مثبت، افزایش نرخ سود و دستیابی به بازارهای جهانی با کمترین پتانسیل می باشد.

مزایای ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای کسب و کار شما

به دلیل تنوع کانال های دیجیتال مارکتینگ و بازارهای مجازی خارجی که از طریق آنها می توان کالاها و خدمات را تبلیغ کرد، ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای شرکت یا کسب و کار شما گام مهمی است که باید برای بهره مندی از مزایای فراوان آن پیاده سازی شود.

ممکن است برخی بپرسند، چرا بیشتر افراد در حال حاظر به سمت ایجاد یک فروشگاه آنلاین می روند؟ وقتی می‌توان برند را برای بخش‌های بزرگ‌تری از مشتریان در رسانه‌های اجتماعی بازاریابی کرد، نیاز به افتتاح یک فروشگاه آنلاین چیست؟ این راز در مزایای فروشگاه های آنلاین زیر است:

چگونه یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای راه اندازی کنیم؟

1. ساخت و توسعه برند

بیشترین هدف از ایجاد یک فروشگاه آنلاین ساخت و مدیریت یک برند آنلاین و تقویت ارتباط با مخاطبان هدف است. این شما را از رقبای شما متمایز می کند که استراتژی راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار خود را نادیده می گیرند و به سایر روش های بازاریابی علاقه مند هستند. سپس پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مانند ناپ کامرس به شما این امکان را می‌دهند که مدیریت آن‌ها را کنترل کنید، ساختارشان را به‌روزرسانی کنید، سفر مشتری را درک کنید و نیازهای آن‌ها را بدون دردسر بدانید.

هنگام ساختن برند برای فروشگاه اینترنتی خود باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید، از جمله انتخاب یک نام منحصر به فرد و متمایز برای فروشگاه، اطمینان از مطابقت لوگوی برند با طراحی فروشگاه، مطالعه مزیت های رقابتی محصولات و خدماتی که در فروشگاه ارائه می دهید و مقایسه آنها با پیشنهادات رقبا.

2. ایجاد وفاداری مشتری

هنگام ایجاد یک فروشگاه آنلاین، می توانید طرحی را انتخاب کنید که محصولات شما را برجسته کند و شما را قادر می سازد تا بین مخاطبان هدف خود اعتماد و اعتبار ایجاد کنید. هرچه مخاطبان هدف شما به برند شما اعتماد بیشتری داشته باشند، شانس ایجاد مشتریان وفادار که بخش قابل توجهی از درآمد را به همراه دارند، بیشتر می شود. آمار نشان می دهد که 80 درصد سود از مشتریان وفادار و 20 درصد باقی مانده از مشتریان عادی است.

فروشگاه آنلاین برای هر مشتری پایگاه داده ای را در اختیار صاحبان برند قرار می دهد که می تواند برای ایجاد مشتریان وفادار استفاده شود. همچنین شامل روش های بازاریابی مختلف مانند ابزار بازاریابی ایمیلی است که به جذب مجدد مشتریان به فروشگاه کمک می کند یا آنها را ترغیب می کند تا خرید خود را تکمیل کنند.

3. جمع آوری داده های مخاطبین هدف

اگر محصولات خود را در یک بازار خارجی مانند آمازون قرار دهید و برخی از مشتریان آنها را ببینند و نخرند، دیگر نمی توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. در حالی که اگر در حین بازدید از فروشگاه اینترنتی شما اتفاق بیفتد، شما این فرصت را دارید که با تشویق آنها به ثبت نام در خبرنامه ها یا دریافت آنها هنگام خرید محصولات، آدرس ایمیل آنها را بیابید.

با کمال تعجب، می‌توانید با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی SEM با استفاده از استراتژی هدف‌گیری مجدد که به بازاریابان اجازه می‌دهد کمپین‌های تبلیغاتی متناسب با مشتریانی را که قبلاً از فروشگاه شما بازدید کرده‌اند، راه‌اندازی کنند، هر زمان که بخواهید دوباره به بازدیدکنندگان فروشگاه آنلاین خود دسترسی پیدا کنید. بنابراین، فروش بیشتری ایجاد می کند و مشتریان جدیدی را جذب می کند.

4. پیگیری مشتری و سفر خرید

دشوار است بدانید که یک مشتری قبل از خرید چند بار از فروشگاه‌های سنتی دیدن می‌کند، اما اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید، می‌توانید تمام نتایج را اندازه‌گیری کنید، هر مشتری را ردیابی کنید، و حرکات و سفر آنها را از طریق آمار و اطلاعات زیر نظر بگیرید. داده های ارائه شده توسط فروشگاه آنلاین، که بینش و ارزیابی های ارزشمندی را در مورد خریدها امکان پذیر می کند، و این به شما کمک می کند تا مشتریان خاصی را به فروشگاه بازگردانید.

و نیازهای مشتری را می توان با توجه به خریدهایی که قبلا انجام داده بود، بررسی نمود.

5. خرید شبانه روزی

فروشگاه آنلاین به خریداران این امکان را می دهد که محصولات را مشاهده کنند و بدون محدود شدن به زمان خاصی خرید خود را انجام دهند. فروشگاه های دیجیتال زیادی وجود دارند که به صورت شبانه روزی در دسترس هستند، که خرید را برای مشتریان بدون مشکل می کند و به آنها انعطاف پذیری زیادی می دهد، زیرا آنها مجبور نیستند برای خرید در اطراف جابجا شوند و این باعث می شود هر زمانی که بخواهند خرید کنند. همچنین به صاحب فروشگاه کمک می کند تا علاوه بر افزایش درآمد و سود و دستیابی به رقابت پذیری، هیچ مشتری را از دست ندهد.

6. تجارت خود را گسترش دهید

برخلاف فروشگاه‌های سنتی که محصولات خود را به مخاطبان هدف در یک منطقه جغرافیایی خاص می‌فروشند، باز کردن یک فروشگاه آنلاین به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را به گونه‌ای گسترش دهید که بخش‌های مشتریان از سراسر جهان یا یک کشور خاص را در بر بگیرد، که به گسترش برند شما کمک می‌کند.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای راه اندازی کنیم؟

قبل از راه اندازی فروشگاه چه چیزهایی باید بدانیم؟

اول: برنامه ریزی برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین

قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، هر کاری که قصد انجام آن را دارید باید برنامه ریزی شود. علاوه بر تعیین اهداف بلندمدت، کوتاه مدت و میان مدت، شناسایی دقیق مخاطبان و همچنین مطالعه و تحلیل سایر موارد، باید اطلاعات و داده های لازم را که ممکن است به شما در ساخت فروشگاه کمک کند، جمع آوری کنید. فروشگاه‌های آنلاینی که در همان کسب‌وکار فعالیت می‌کنند تا از رقبا و پیشنهادات و قیمت‌های محصولات آنها آگاه شوند.

هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی، طرح کسب و کار مناسب را در کنار برنامه های بازاریابی مختلف قرار دهید. اشکالی ندارد که برنامه های خود را تقریبی کنید و ممکن است در ابتدا اشتباهاتی انجام دهید. این امر مستلزم آن است که برنامه ریزی انعطاف پذیری داشته باشید، نقاط قوت و ضعف خود را زیر نظر داشته باشید و آماده باشید تا در طول مسیر هر گونه اصلاح یا بهبودی انجام دهید.

دوم: تعیین منابع و دارایی های موجود

تا زمانی که تصمیم به افتتاح یک فروشگاه آنلاین دارید، در مورد منابع و دارایی های موجود با خود صادق باشید. دارایی هایی را که ندارید در لیست خود قرار ندهید و به این فکر کنید که چگونه می توانید منابع موجود را سرمایه گذاری کنید و تلاش خود را روی آنها متمرکز کنید. بنابراین، مدت زمان لازم برای ایجاد و مدیریت فروشگاه آنلاین خود، بودجه کسب و کار و پلتفرم آنلاین خود از جمله هزینه های راه اندازی، نگهداری دارایی های موجود و ارسال محصولات به مشتریان و همچنین بودجه ای برای بازاریابی دیجیتال در شبکه های اجتماعی را تعیین کنید.

هنگام در نظر گرفتن منابع و دارایی های موجود، سؤالات زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. از خود بپرسید که آیا می خواهید کارمندان یا شرکای شما در راه اندازی فروشگاه آنلاین به شما کمک کنند یا خیر؟ کارکنان شما باید چه مهارت های ذهنی و جسمی داشته باشند؟ قبل از اینکه محصولات را به مشتریان هدف خود بفروشید آنها را در کجا نگهداری می کنید؟ دوست دارید کسب و کارتان در آینده به چه سمتی برود؟ آیا برای فروشگاه آنلاین خود برنامه های رشدی انجام داده اید؟ چگونه با رکود مواجه خواهید شد و راه های غلبه بر چالش ها و تهدیداتی که ممکن است فروشگاه شما را تهدید کند چیست؟

هفتم: سازنده سایت فروشگاهی خود را تعیین کنید

ایجاد فروشگاه‌های الکترونیکی مستلزم آشنایی با برجسته‌ترین سیستم‌هایی است که به شما کمک می‌کنند تا فروشگاه خود را ایجاد کنید، که به این برنامه ها CMS یا همان سیستم مدیریت محتوا گفته میشود، در واقع این برنامه ها، ابزارهایی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به توسعه‌دهندگان وب یا مهارت‌های فنی پیشرفته، فروشگاه‌های آنلاین خود را ایجاد کنند.

اما اگر از اصول طراحی سایت فروشگاهی شناخت درستی ندارید می توانید طراحی سایت خود را به شرکت های حرفه ای که در این زمینه فعالیت دارند بسپارید. شرکت ناپ شاپ یک فروشگاه ساز مطرح در کشور ایران می باشد که می توانید طراحی فروشگاه اینترنتی خود را در اختیار این شرکت قرار دهید و آن را با قیمت مناسب و در اسرع وقت تحویل بگیرید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای راه اندازی کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *