پتنت سرفیس با دو صفحه نمایش , توسط مایکروسافت ثبت شد

سرفیس

اخیرا مایکروسافت عکس هایی از پتنت جدید یک تبلت با دو صفحه‌ نمایش را منتشر کرده است. به احتمال زیاد این شرکت قصد دارد سرفیس جدید با ویژگی تازه ای را طراحی کند.

بر اساس اخبار منتشر شده در برخی از سایت ها گویا مایکروسافت قصد دارد به زودی سرفیسی با دو صفحه نمایش تولید کند. مایکروسافت از اکنون پتنت های گوناگونی را به این منظور ثبت کرده است و این امر شایعات زیادی را درباره این موضوع ایجاد کرده است. می توانید تصاویری را از این تبلت پر سر و صدا را در وب‌ سایت ویندوز سنترال , مشاهده نمایید. بنا به آن چه که در وب سایت شرکت مایکروسافت و وب‌ سایت ویندوز سنترال نوشته شده , قرار است این تبلت به سیستم‌ عامل ویندوز ۱۰ مجهز شده و و در طراحی آن به استفاده قلم توجه ویژه ای شده است.

سرفیسبا بررسی پتنت هایی شرکت مایکروسافت برای این تبلت ثبت کرده است , می توان برخی از ویژگی های ظاهری آن را حدس زد. اولین و بارز ترین ویژگی این تبلت که بسیار خبر ساز شده است داشتن دو صفحه نمایش است که به یک لولا آن ها را به هم وصل می کند , این لولا باعث شده صفحه های نمایش قابلیت چرخش داشته و بتوان در شرایط و مکان های مختلف از این تبلت استفاده کرد. Tent Mode یا قرار گیری دستگاه به‌صورت وارونه , یکی دیگر از امکاناتی است که صفحه نمایش چرخشی در اختیار کاربران خود قرار داده است.

بر اساس آن چه که منابع منتشر کرده اند. , ویندوز ۱۰ با اسم‌ ‏رمز Andromeda OS , نسخه ای است که روی این تبلت اجرا خواهد شد , این نسخه از ویندوز بخشی از پلت‌ فرم Windows Core می باشد. دو صفحه نمایش جدا , قابلیت ادغام داشته و می توانند با قرار گرفتن در کنار یک دیگر به یک صفحه نمایش بزرگ تبدیل شوند. یکی از پتنت ها به گونه ای طراحی شده که یک صفحه نمایش را به عنوان صفحه نمایش اصلی حفظ کرده و از صفحه دیگر به عنوان صفحه کلید استفاده می کند.

سرفیسشرکت مایکروسافت برای رفاه بیشتر کاربران خود از ردموندی‌ های یک برنامه یادداشت‌برداری جدید در این تبلت استفاده کرده است , این امر , امکان استفاده از هر دو صفحه نمایش را فراهم کرده و همانند یک دفتر یادداشت واقعی عمل می کند. یکپارچه‌ سازی‌ سرویس های OneNote و Windows Ink و از دیگر برنامه شرکت مایکروسافت است. مایکروسافت قصد دارد همانند برنامه White board , امکان استفاده از دو برنامه OneNote و Windows Ink را به طور هم زمان در این تبلت ایجاد کند.

بیشتر بخوانید  مایکروسافت سرویس اسکای درایو را به One Drive تغییر نام می دهد

برخی از ویژگی های این پتنت ها یاد آور پروژه لغو شده‌ ی Courier شرکت مایکروسافت می باشد. تولید این پروژه در سال 2010 متوقف شد. لازم به ذکر است , هر چند تقریبا از تولید این تبلت مطمئن هستیم و پتنت های اخیر شرکت مایکروسافت نیز این امر را تأیید می کند , اما هنوز هیچ تاییدیه یا اعلامیه ای رسمی از این شرکت به منظور تولید این تبلت از سوی مایکروسافت منتشر نشده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پتنت سرفیس با دو صفحه نمایش , توسط مایکروسافت ثبت شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *