ویندوز 12 مایکروسافت در راه است

ویندوز 12 مایکروسافت در راه است

سال گذشته، صاحبان صنعت فاش کردند که مایکروسافت می تواند به برنامه انتشار سریع تری برای نسخه های اصلی سیستم عامل ویندوز در آینده بازگردد. بنابراین، ویندوز 12 می تواند در سال 2024 راه اندازی شود و نسخه های اصلی متوالی ممکن است هر سه سال یکبار منتشر شوند. به نظر می رسد که این شایعه توسط افشاگری اخیر پشتیبانی می شود که ادعا می کند پردازنده های Meteor Lake اینتل شامل بهینه سازی هایی برای ویندوز 12 هستند. اشاره دیگری مستقیماً از سوی مایکروسافت با اعلام کانال جدید Canary ارائه می شود که به افراد داخلی اجازه می دهد.

با معرفی کانال قناری، مایکروسافت همچنین در حال تغییر ساختار برنامه داخلی خود است. بنابراین کانال Dev به نسخه های ویندوز 11 از سری 23000 محدود می شود، در حالی که کانال بتا و کانال پیش نمایش انتشار بدون تغییر باقی می مانند. از سوی دیگر، کانال Canary بر ساخت‌های سری 25000 تمرکز خواهد کرد که شامل تغییرات عمده در هسته ویندوز، APIهای جدید و کدهای آزمایشی مشابه است. مایکروسافت مشخص می‌کند که برخی از ویژگی‌های ارائه‌شده در کانال جدید Canary ممکن است هرگز در نسخه‌های عمومی قرار نگیرند، در حالی که برخی دیگر «می‌توانند در نسخه‌های بعدی ویندوز زمانی که آماده شوند نشان داده شوند».

علاوه بر ماهیت آزمایشی بیلدهای منتشر شده در کانال Canary، مایکروسافت همچنین در مورد بی ثباتی بالای کد که می تواند منجر به خرابی سیستم و حتی نصب مجدد سیستم عامل شود، هشدار می دهد. به خودی ها اکیداً توصیه می شود که از یک سیستم آزمایش جداگانه برای ساخت های آزمایشی استفاده کنند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  مشکل نرم افزاری آفیس بر روی کروم بوک ها برطرف شد

نظرات در مورد : ویندوز 12 مایکروسافت در راه است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *