ویدئوهای منتشر نشده ی شما نیز در فیسبوک ذخیره شده است!

فیسبوک

امسال سال خوبی برای شرکت فیسبوک نبوده است و این شرکت متاسفانه امسال با مشکلات زیادی رو به رو شده است. هنوز چند روز از رسوایی بزرگی لو رفتن اطلاعات شخصی کاربران نگذشته است که خبر از ذخیره اطلاعات و ویدیو های منتشر نشده کاربران داد. این اطلاعات شامل کلیه تماس های دریافتی و گرفته شده و همه sms های مخاطبانی می شد که دارای سیستم عامل اندروید بوده و از برنامه فیس بوک استفاده می کردند.

شکایاتی که از سوی کاربران انجام شده است نشان می دهد تعداد زیادی از ویدیو های این افراد , حتی آن هایی که منتشر نشده اند , از سال 2008 ذخیره شده اند. طبیعتا پس از انتشار چنین خبری سوالات زیادی از شرکت فیسبوک شد و مدیر این شرکت در مصاحبه ای که با خبرنگاران انجام داد ادعا کرد این شرکت از این موضوع بی خبر بوده و پس از آن که این موضوع مطرح شده , پرسنل فیسبوک در حال بررسی این امر هستند , وی افزود در حال حاضر شرکت فیس بوک هیچ گونه اتهامی را در این باره نمی پذیرد و باید منتظر نتایج متخصصان پس از تحقیقاتشان بود.

فیسبوک

این شرکت احتمال داد که این مشکل فقط یک نقص نرم افزاری بوده و مشکل خاصی نیست , اما کاربران که هنوز از دسترسی دیگران به اطلاعات شخصی خود عصبانی هستند این موضوع را پیگیری خواهند کرد چرا که این ویدیو ها , فیلم هایی هستند که هرگز منتشر نشده اند و احتمالا صاحبان آن ها تمایلی نداشتند کسی آن ها را ببیند , در نتیجه ذخیره این فیلم ها توسط فیس بوک بدون شک عصبانیت آن ها را دو چندان می کند. اما چیزی که شرایط را ناگوار تر می کند , دسترسی خریدارانی از جمله کمبریج آنالیتیکا به این اسناد و اطلاعات و فیلم ها است.

فعلا فیسبوک از پاسخ دادن به سوالات طفره می رود و مصاحبه های خود را با بهانه بررسی هایی که توسط کارمندان و متخصصان این شرکت در حال انجام است به تعویق می اندازد اما دیر یا زود پرده از این ماجرا نیز برداشته خواهد شد , آن چه که فیس بوک باید بداند این است که تا کنون سالی توام با بد شانسی های فراوان داشته و باید بسیار محتاطانه تر عمل کند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ویدئوهای منتشر نشده ی شما نیز در فیسبوک ذخیره شده است!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *