جریمه عجیب و غریب ایسوس توسط اتحادیه اروپا

ایسوس

کمپانی ایسوس یکی از برندهای فعال در عرصه ی تولید لپ تاپ های کاربردی و دانشجویی می باشد. این برند سالیان زیادی است که در این عرصه فعالیت نموده و توانسته طرفداران زیادی را در اقصا نقاط دنیا به خود جذب نماید. اگر اخیرا دستگاه تولیدی این کمپانی را مشاهده کرده باشید، قطعا می دانید که این کمپانی از جدیدترین تکنولوزی های روز دنیا برای تولید لپ تاپ های خود استفاده می نماید.

در این میان یک جریمه ی عجیب و غریب برای این کمپانی از سوی اتحادیه ی اروپا تعیین شده است. این کمپانی مطرح تولیدکننده ی کامپیوتر به‌ علت تهدید به خودداری از تحویل موجودی به خرده‌ فروشان آنلاینی که محصولات این کمپانی را با تخفیف به فروش می رسانند، از سوی اتحادیه ی اروپا به مبلغ ۷۴ میلیون دلار جریمه شده است. روز سه‌شنبه‌ ی هفته‌ی گذشته بود که کمیسیون اتحادیه اروپا، کمپانی ایسوس و سه کمپانی دیگر تولیدکننده ی محصولات الکترونیکی یعنی فیلیپس، پایونیر و دنون اند مارانتز را به دلیل ثابت نگاه داشتن قیمت‌ هایشان در فروشگاه‌ های اینترنتی جریمه نمود.

تمام شرکت های مذکور، همه ی خرده‌ فروشان اینترنتی خود را از فروش محصولات خود با قیمت‌ های پایین منع نموده بودند؛ اساس این موضوع اقدامی است که خلاف قوانین رقابتی اتحادیه ی اروپا می باشد. در خصوص کمپانی ایسوس، این برند معروف سازنده‌ ی کامپیوترهای شخصی در تلاش بوده تا از کاهش قیمت فروش دوباره ی محصولات کامپیوتری شامل  لپ‌ تاپ‌ ها و مانیتورها ممانعت کند.

تلاش این کمپانی به منظور ثابت کردن قیمت محصولاتش در بین سال‌ های 2011 تا 2014 در کشورهای آلمان و فرانسه صورت گرفته بود. این کمپانی در گفتگو با خبرگزاری تایپه تایمز تایید کرد که جریمه‌ ی اتحادیه‌ی اروپا را پرداخت می نماید. از طرفی از آنجایی که این کمپانی با تحقیقاتی که در ابتدای ماه فوریه‌ ی 2017 اعلام شد، همکاری نموده است، اتحادیه‌ ی اروپا تصمیم گرفته است تا در مجازات این کمپانی تخفیف قائل شود. کمپانی ایسوس همچنین برای جلوگیری از رفتارهای ضد رقابتی، تعهد به آموزش بهتر کارکنانش داده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بهترین لپ تاپ های 2018 به همراه قیمت

نظرات در مورد : جریمه عجیب و غریب ایسوس توسط اتحادیه اروپا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *