پرچمدار آینده سونی دارای دوربین دوگانه خواهد بود

کمپانی سونی در جریان نمایشگاه بارسلون MWC 2018 از دو پرچمدار جدید خود با نام های اکسپریا ایکس زد 2 و ایکس زد 2 کتمپکت رونمایی به عمل آورد که هر دو مدل این گوشی های هوشمند دارای سنسور 19 مگاپیکسلی Motion Eye می باشند که دوربین اصلی آن می تواند ویدئوهای صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه را ثبت نماید اما نکته ی جالب توجه اینجاست که هیچ یک از این دو گوشی از دوربین دوگانه بهره مند نمی باشند!

یکی از نمایندگان کمپاین سونی در جریان این نمایشگاه وعده داده است که پرچمدار آینده ی کمپانی مجهز به پردازشگر سیگنال تصویر جدید به نام Fusion ISP خواهد شد که با این ادعا می توانیم به عرضه ی گوشی های هوشمند سونی با دوربین دوگانه در آینده امیدوار باشیم. کمپانی سونی ادعا دارد که با این پردازشگر سیگنال می تواند تصویری با ISO حداکثری 51200 و فیلم هایی با حساسیت حداکثری 12800 به ثبت برساند.

سونی

از همین رو دوربین های دوگانه ی سونی در شرایط نوری نامناسب نیز عملکرد خوبی خواهند داشت زیرا ISO میزان حساسیت دوربین گوشی هوشمند به نور را مشخص می نماید که هر چقدر این عدد بالاتر باشد، میزان حساسیت دستگاه نیز بیشتر خواهد بود. بر این اساس گویا کمپانی سونی تصمیم گرفته است، دوربین پرچمداران آینده ی خود را چهار برابر حساس تر از دوربین پرچمداران جدیدش یعنی اکسپریا ایکس زد 2 طراحی خواهد کرد.

امیدواریم که مهندسان کمپانی سونی به سیستم نرم افزاری دوربین های خود نیز اهمیت بدهند و شاهد نویز در تصاویر این گوشی های هوشمند نباشیم. تصویر زیر نیز مربوط به ماژول دوربین دوگانه ی این کمپانی خواهد بود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پرچمدار آینده سونی دارای دوربین دوگانه خواهد بود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *