وابستگی اپل به تولیدکنندگان شخص ثالث در سال 2023 کاهش می یابد

وابستگی اپل به تولیدکنندگان شخص ثالث در سال 2023 کاهش می یابد

آیا می دانستید که صرف نظر از برند گوشی شما، در واقع توسط یک شرکت تولید نمی شود؟ برای تولید یک گوشی، نیاز به ساخت قطعات در زمینه های مختلف مانند صفحه نمایش، پردازنده و باتری است. این شغلی است که نیاز به تخصص و سرمایه گذاری قابل توجه دارد. به همین دلیل، ده ها شرکت مختلف ممکن است امضای خود را روی یک دستگاه داشته باشند. با این حال، بسیاری از شرکت ها، به ویژه اپل، به کار خود برای کاهش این وضعیت ادامه می دهند که می توان آن را “وابستگی خارجی یا شخص ثالث” نامید. این غول فناوری آمریکایی که مدتی است پردازنده های خود را تولید می کند، قصد دارد مودم 5G خود را در آیفون های پرچمدار خود معرفی کند.

برنامه‌های اپل برای معرفی مودم 5G خود در سری آیفون‌های پرچمدار خود به واقعیت نزدیک‌تر شده است. انتظار می‌رود این غول فناوری انحصار کوالکام را با استفاده از راه‌حل سفارشی خود با نام رمز «ایبیزا» در خانواده آیفون 16 بشکند که با فناوری 3 نانومتری TSMC تولید انبوه خواهد شد. این اقدام بخشی از تلاش های اپل برای عاری بودن از ارائه دهندگان تراشه های شخص ثالث از جمله Broadcom است.

بر اساس گزارش Commercial Times، منابع زنجیره تامین فاش کردند که انتظار می رود تولید ریسک برای مودم 5G سفارشی اپل در نیمه دوم سال 2023 آغاز شود و تولید ویفر به آرامی در نیمه اول سال 2024 افزایش یابد. این جدول زمانی نشان می دهد که آیفون 15 خط تولید به استفاده انحصاری از مودم های 5G کوالکام ادامه خواهد داد و احتمالاً از جدیدترین اسنپدراگون X70 بهره می برد.

با این حال، هدف اپل این است که اتصالات سلولی، Wi-Fi و بلوتوث را در یک بسته واحد ترکیب کند، که چندین سال طول می کشد تا تکمیل شود. در این میان، اپل بر روی ارائه یک مودم 5G با صرفه جویی در مصرف انرژی، ادغام بهتر با آیفون و ویژگی های گسترده تر در اتصال ماهواره ای متمرکز شده است.

اپل با معرفی مودم 5G خود کنترل بیشتری بر سخت افزار و نرم افزار خود خواهد داشت و به این شرکت اجازه می دهد عملکرد و کارایی بهتری را در دستگاه های خود ارائه دهد. همچنین گامی مهم در جهت دستیابی به هدف بلندمدت اپل مبنی بر وابستگی کمتر به تامین کنندگان شخص ثالث است که به شرکت کنترل بیشتری بر زنجیره تامین خود می دهد.

بیشتر بخوانید  اپل در آیفون 15 از چیپ 3 نانومتری استفاده می کند

در حالی که انتقال به سمت توسعه مودم های داخلی چندین سال طول می کشد، این یک گام مهم به سمت هدف بلندمدت اپل برای وابستگی کمتر به تامین کنندگان شخص ثالث است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : وابستگی اپل به تولیدکنندگان شخص ثالث در سال 2023 کاهش می یابد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *