همه چیز در مورد الگوریتم اینستاگرام در 2022

همه چیز در مورد الگوریتم اینستاگرام در 2022

الگوریتم اینستاگرام بر همه افرادی که از این پلتفرم استفاده می کنند تأثیر می گذارد به ویژه برندها. در این پست تمام آخرین فاکتورهای رتبه بندی را بیاموزید و بیاموزید که چگونه

محتوای شما واقعاً در برابر دید مخاطبان زیادی قرار گیرد، باید الگوریتم قدرتمند (و همیشه در حال تغییر) اینستاگرام را راضی کنید.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

درک الگوریتم اینستاگرام 2022 و آنچه که آن را ارزشمند یا مهم می‌داند برای یک استراتژی بازاریابی موفق رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم است. در این راهنما، نکات مهم سیگنال‌های رتبه‌بندی الگوریتم، تغییرات مهم اخیر در الگوریتم اینستاگرام و هر چیز دیگری را که برای افزایش دید محتوای خود در پلتفرم باید بدانید، پوشش می‌دهیم.

ادامه مطلب را بخوانید تا مطمئن شوید که محتوای اجتماعی دست ساز  شما مورد توجهی قرار می گیرد که شایسته آن است!

الگوریتم اینستاگرام مجموعه ای از قوانین است که محتوا را در پلتفرم رتبه بندی می کند. الگوریتم تصمیم می‌گیرد که چه محتوایی و به چه ترتیبی در فیدهای همه کاربران اینستاگرام، صفحه اکسپلور، فید Reels، صفحات هشتگ و غیره نمایش داده شود.

الگوریتم اینستاگرام هر محتوای ارسال شده در پلتفرم را تجزیه و تحلیل می کند. متادیتا (از جمله زیرنویس‌ها و متن جایگزین اعمال شده روی تصاویر)، هشتگ‌ها و معیارهای تعامل را در نظر می‌گیرد. بر اساس این اطلاعات، محتوا را به گونه ای توزیع می کند به گونه ای که این اطمینان را می دهد که کاربران به آنچه بیشتر علاقه مند به دیدن آن هستند دسترسی آسان دارند.

همه چیز در مورد الگوریتم اینستاگرام در 2022

به زبان ساده، الگوریتم اینستاگرام اطلاعات مربوط به محتوا (پست‌ها، استوری‌ها، ریلزها) را با اطلاعات مربوط به کاربران (علائق و رفتار در پلتفرم) ارجاع می‌دهد تا محتوای مناسب را به افراد مناسب ارائه دهد.

هدف اصلی الگوریتم اینستاگرام این است که تجربه هر کاربر با پلتفرم را تا حد امکان دلپذیر کند. آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام در سال 2021 در یک پست وبلاگی با عنوان Shedding More Light نوشت: “ما می خواهیم شما از زمان بهترین استفاده را ببرید و معتقدیم که استفاده از فناوری [الگوریتم اینستاگرام] برای شخصی سازی مرور شما بهترین راه برای انجام این کار است.”

چرا این موضوع برای بازاریابان اهمیت دارد؟ دانستن نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام و بهینه سازی محتوای شما بر این اساس می تواند منجر به نمایش پست های اینستاگرام شما برای کاربران بیشتر شود.

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟

هر بار که کاربر اینستاگرام را باز می کند، الگوریتم های اینستاگرام فوراً تمام محتوای موجود را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که چه محتوایی را به کاربر ارائه دهد (و به چه ترتیبی).

3 فاکتور مهم رتبه بندی الگوریتم اینستاگرام 2022

رابطه نویسنده محتوا و بیننده: آیا شما همدیگر را دنبال می کنید؟ آیا به یکدیگر پیام می دهید یا نظر(کامنت) می گذارید؟ اگر در گذشته بارها و بارها با یک کاربر خاص تعامل داشته اید، به احتمال زیاد محتوای جدیدی را که آنها پست می کنند مشاهده خواهید کرد. این برای کسب و کارها بسیار مهم است.

علاقه: آیا کاربر معمولاً با این نوع محتوا تعامل دارد؟ زمانی که الگوریتم اینستاگرام تشخیص دهد که کاربر از چه محتوایی لذت می‌برد، بیشتر به آن‌ها سرویس می‌دهد.

ارتباط: اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که هر قسمت از محتوا چقدر «مرتبط» باشد. این شامل تجزیه و تحلیل محتوا است که با موضوعات پرطرفدار مطابقت دارد و همچنین عامل به موقع بودن (پست های اخیر مرتبط تر از پست های قدیمی تلقی می شوند).

فاکتورهای رتبه بندی الگوریتم ثانویه اینستاگرام

استفاده زیاد از اینستاگرام: اگر کاربر اغلب اینستاگرام را باز نمی کند، و زمانی که اینستا را باز می کند، مرتبط ترین محتوا را می بیند. این بدان معناست که ممکن است خانواده و دوستان کسب و کارها را نبیند.

یک نفر چند کاربر را دنبال می کند: هرچه یک کاربر اکانت های بیشتری را دنبال کند، اکانت های بیشتری برای فضا در فید خود رقابت می کنند.

مدت زمان سپری شده در اینستاگرام. اگر کاربر زمان بسیار کمی را در برنامه سپری کند، احتمالاً فقط پست‌های دوستان و خانواده‌ای را که اغلب با آن‌ها در ارتباط هستند، روی پلتفرم می‌بیند، و این امر حضور کسب‌وکارها در فید خود را دشوارتر می‌کند.

فراتر از این سیگنال های اصلی، در اینجا نحوه توزیع قالب های محتوای خاص توسط الگوریتم اینستاگرام آمده است.

 

الگوریتم اینستاگرام 2022 برای فید و استوری

برای فید و استوری‌های شما، الگوریتم اینستاگرام محتوای حساب‌هایی را که دنبال می‌کنید مرتب می‌کند و میزان احتمال تعامل شما با یک پست را بر اساس معیارهای زیر پیش‌بینی می‌کند:

اطلاعات در مورد پست: یک پست چند تا لایک گرفت؟ کی پست شد؟ آیا با یک مکان تگ شده است؟ اگر ویدیو است، مدت آن چقدر است؟ این سیگنال ها به الگوریتم اینستاگرام کمک می کند تا ارتباط و محبوبیت یک پست را تعیین کند.

اطلاعاتی درباره شخصی که پست کرده است و سابقه تعامل شما با او. اینستاگرام تعداد دفعاتی که با یک فرد خاص (با کامنت، لایک، بازدید از پروفایل و غیره) تعامل داشته‌اید را ردیابی می‌کند تا بفهمد چقدر ممکن است یک شخص برای شما جالب باشد.

فعالیت شما در سراسر پلتفرم کمیت و محتوای پست‌هایی که با آن‌ها تعامل داشته‌اید، به اینستاگرام سرنخی می‌دهد که چه نوع پست‌های دیگری ممکن است به دیدن آن علاقه داشته باشید.

بیشتر بخوانید  قابلیت جدید ارسال استوری به دایرکت ( اینستاگرام)

الگوریتم اینستاگرام 2022 برای تب اکسپلور

برای برگه اکسپلور، این الگوریتم به پست‌های قبلی که دوست داشته‌اید یا با آن‌ها تعامل داشته‌اید نگاه می‌کند و مجموعه‌ای از عکس‌ها و ویدیوها را از حساب‌های مرتبطی که (هنوز!) دنبال نمی‌کنید، جمع‌آوری می‌کند.

سپس این عکس‌ها و ویدیوها بر اساس آنچه که الگوریتم فکر می‌کند بیشتر به آن علاقه دارید، بر اساس اینکه چقدر احتمال دارد پستی را دوست داشته باشید، ذخیره کنید یا به اشتراک بگذارید رتبه‌بندی می‌شوند.

اطلاعات در مورد پست هنگام تنظیم محتوا برای اشتراک‌گذاری از طریق تب اکسپلور، اینستاگرام به محبوبیت کلی یک پست نگاه می‌کند و از سیگنال‌هایی مانند تعداد افرادی که لایک می‌کنند، نظر می‌دهند، به اشتراک می‌گذارند و ذخیره می‌کنند و سرعت انجام این فعالیت‌ها استفاده می‌کند.

سابقه تعامل شما با شخصی که پست کرده است. بیشتر محتوای اکسپلور از حساب‌های تازه وارد است، اما حساب‌هایی که با آن‌ها تعامل داشته‌اید در اینجا کمی تقویت می‌شوند.

فعالیت شما چه پست هایی را در گذشته دوست داشته اید، برای آنها نظر داده اید یا ذخیره کرده اید؟ قبلاً در صفحه کاوش چگونه رفتار کرده اید؟ سابقه فعالیت شما بر آنچه که اینستاگرام تصور می کند ممکن است علاقه مند به دیدن بیشتر آن باشید تأثیر می گذارد.

اطلاعات در مورد شخصی که پست کرده است. اگر یک حساب کاربری در چند هفته گذشته تعامل زیادی با کاربران داشته باشد، این سیگنالی برای اینستاگرام است که محتوای  در جریان است که دیگران نیز ممکن است آن را دوست داشته باشند.

الگوریتم اینستاگرام 2022 برای Reels

همه چیز در مورد الگوریتم اینستاگرام در 2022

با Reels یا ریلز، الگوریتم هم از حساب‌هایی که دنبال می‌کنید و هم از حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید بیرون می‌آید، و سعی می‌کند شما را با محتوایی سرگرم کند که فکر می‌کند تا همیشه تماشا خواهید کرد.

این امر را با مشاهده موارد زیر ارزیابی می کند:

فعالیت شما سیگنال‌هایی مانند ریلزهایی که دوست داشته‌اید، روی آن‌ها نظر داده‌اید و با آن‌ها درگیر شده‌اید، همگی به اینستاگرام کمک می‌کنند تا بفهمد چه نوع محتوایی می‌تواند مرتبط‌تر با علایق شما باشد.

سابقه تعامل شما با شخصی که پست کرده است. با Reels (مثل Explore)، احتمالاً ویدیوهایی از کسانی که نامشان را نشنیده‌اید دریافت خواهید کرد… اما اگر قبلاً به نحوی با آنها تعامل داشته‌اید، اینستاگرام نیز این موضوع را در نظر می‌گیرد. احتمالاً به همین دلیل است که محتوای زیادی را از کسانی می‌بینید که می‌شناسید، اما هنوز دنبال نکرده‌اید.

اطلاعاتی در مورد ریلز الگوریتم اینستاگرام سعی می کند بر اساس آهنگ صوتی و تجزیه و تحلیل پیکسل ها و فریم ها حدس بزند که ویدیو در مورد چیست و محبوبیت ویدیو را نیز در نظر می گیرد.

اطلاعات در مورد شخصی که پست کرده است. آیا پوستر اصلی فردی با مخاطبان درگیر است یا محتوای آن لایک و اشتراک‌گذاری ثابتی دریافت می‌کند؟ اینستاگرام نیز این موضوع را در نظر می گیرد.

اکنون که به تمام این اطلاعات در مورد آنچه که اینستاگرام برای سازندگان و کاربرانش ارزش قائل است، آگاه شده‌اید، وقت آن است که از آن به نفع خود استفاده کنید.

تغییرات سال 2022 در الگوریتم اینستاگرام

در سال 2022، اینستاگرام مجدداً امکان مشاهده فید شما را به صورت زمانی و همچنین امکان مشاهده لیست انتخاب شده از پست های اخیر از حساب های مورد علاقه خود را معرفی کرد.

اگرچه این یک به‌روزرسانی مهم است، اما می‌توان گفت که الگوریتم اینستاگرام همانطور که در بالا توضیح داده شد همچنان بر نحوه نمایش محتوا برای اکثر کاربران و در اکثر مکان‌ها در پلتفرم تأثیر می‌گذارد.

در یک نگاه، این لیست از متغیرها ممکن است زیاد یا پیچیده به نظر برسد… اما در نهایت، الگوریتم به کیفیت و محتوای جذاب پاداش می دهد.

بنابراین واقعاً بهترین راه برای افزایش اندکی اینستا این است که همان کارهایی را انجام دهید که برای خوشحال کردن، سرگرم کردن یا آگاه کردن مخاطبان خود انجام می دهید.

در اینجا نحوه افزایش دسترسی و بهینه سازی قدرت آخرین الگوریتم های اینستاگرام آمده است.

به قوانین برنامه احترام بگذارید

چه در فید، چه در ریلزها یا در استوری‌ها پست می‌کنید، الگوریتم‌های اینستاگرام دید محتوایی را که برخلاف دستورالعمل‌های انجمن برنامه است محدود می‌کنند. اگر اطلاعات نادرست، پست‌هایی که ماهیت سیاسی دارند، محتوایی که به طور بالقوه ناراحت‌کننده یا حساس هستند، یا حتی رسانه‌هایی با وضوح پایین به اشتراک می‌گذارید، ممکن است محتوای خود را کمتر توزیع کنید.

و اگر فکر می کنید شادوبن شده اید، احتمالاً به همین دلیل است!

با Reels خلاقیت به خرج دهید

با افزودن ریلزها به تقویم محتوای خود، از فرصت دیده شدن استفاده کنید. Reels یکی از جدیدترین ویژگی‌های اینستاگرام هستند و به نظر می‌رسد این پلتفرم همچنان در حال تبلیغ این فرمت است.

تعامل با فالورها

همه چیز در مورد الگوریتم اینستاگرام در 2022

تعامل با فالوورها برای الگوریتم اینستا بسیار خوب است.

استوری های اینستاگرام، سوال، ایموجی اسلایدر و نظرسنجی ها راه های مستقیمی هستند که می توانید از طرفداران و دنبال کنندگان خود بخواهید که در این مورد نظرسنجی کنند. به طور مشابه، در پست‌ها، پرسیدن مستقیم سؤالات یک راه حل برای ادامه گفتگو با فالوورها است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : همه چیز در مورد الگوریتم اینستاگرام در 2022

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *