چه نوع ویروس کامپیوتری در سیستم شما فعالیت می کند؟

ویروس های کامپیوتری

کامپیوتر شما به ویروس مبتلا شده است؟ همین الان که دارید این مطلب را می خوانید مطلب را به صورت جعبه لکه دار می بینید یا پیام های جعلی دریافت می کنید؟ در این مقاله نمی خواهیم نحوه مقابله با این ویروس ها بازگو کنیم، فقط می خواهیم انواع ویروس ها و برنامه های مزاحم را معرفی کنیم تا مطلع بشوید که ویروس موجود در کامپیوتر شما از چه نوعی است؟

آشنایی با انواع ویروس های کامپیوتری

+ ویروس ها – که می توانند به کامپیوتر شما صدمه بزنند:
ویروس ها خبر بدی می توانند برای شما باشند، معمولا ویروس ها از طریق سایت ها، دانلود ایمیل ها و از جاهای شبیه به اینها به سیستم شما نفوذ می کند، بعد از نفود هم قادر هستند به سیستم شما صدمه بزنند و موجب نابودی سیستم شما شوند و هم می توانند فقط شما را برنجانند.

ویروس دستیار یا همان رزیدنت:

این نوع ویروس ها به حافظه سیستم شما نفوذ کرده و باعث خرابی فضا حافظه یا تغییر نام می شود، در حقیقت این نوع ویروس ها همیشه به دنبال روشی برای تخصیص داده حافظه رم هستند.

اسکریپت های وب:

کد های بسیاری در اینترنت هستند که از شما می خواهند تا آن را برای مثال از طریق پخش یک ویدیو فعال و اجرا کنید.

ویروس چند جزئی:

این نوع ویروس ها قادر هستند سکتور دیسک شما را آلوده کنند، جالب تر اینکه می توانند با چندین روش به خرابکاری خود ادامه دهند.

ویروس چند شکلی کامپیوتر :

شبیه ویروس های نوع چند جزئی ولی کمی خطرناک تر، این نوع ویروس ها پس از خرابکاری، توسط الگوریتم های خاصی تغییر شکل می دهند تا قابل شناسایی نباشند!

ویروس ماکرو :

این نوع ویروس در نرم افزار هایی که از ماکرو پشتیبانی می کنند وجود دارد مثل اکسل.

فایل آلوده ویروسی :

یک نوع ویروس واقعا خطرناک، خود را به سورس برنامه های اجرایی اضافه می کنند و وقتی شروع به اجرا فایل exe کردید، به صورت خودکار فعالیت خود را شروع می کنند.

اقدام مستقیم:

این نوع ویروس ها همانند نوع قبلی می باشند با این تفاوت که بعد از اینکه توسط فایل های exe اجرا شدند، مستقیما عمل کرده و سیستم شما را خاموش می کنند.

سکتور بوت:

به طور سنتی تحویل شما داده می شوند! و سیستم شما را آلوده می کنند.

ویروس های جوکر:

این نوع ویروس ها دقیقا مثل قبلی ها می باشند، فقط تنها کاری که انجام می دهند صفحه پیش فرض مرورگر شما، جستجوگر پیش فرش مرورگر و … را به سایت مخصوص خود تغییر می دهند.

تروجان ها

+ تروجان ها که می توانند تمام اطلاعات شما مثل حساب های بانکی را سرقت کنند!
این نوع ویروس ها پس از اینکه بر روی سیستم شما نشستند، شروع به ضبط فعالیت ها می کنند و اطلاعات بدست آورده به به هکر ارسال می کنند، مواظب این نوع ویروس ها باشید که واقعا خطرناک هستند.

پروکسی:

تمام سیستم شما را به یک سرور پروکسی متصل می کنند و سپس مجبور می کنند تا در انواع فعالیت های غیر قانونی مثل حملات DDoS شرکت کنید!

ویروس های ارسال کننده اطلاعات:

این نوع ویروس ها اطلاعات سیستم شما از جمله کلید های فشرده شده را ضبط کرده و برای منبع ارسال می نمایند.

ویروس  های ویرانگر :

ویرانگر ها یا همان مخرب ها تا وقتی که هکر صدا نزند فعالیت نمی کنند، ولی در صورتی که توسط هکر فراخوانی شد تمام فایل های ضروری شما را حذف می کنند و سیستم عامل شما را خراب می کنند.

ویروس کامپیوتری ضد حفاظتی :

ویروس را تجزیه می کند تا از آن حفاظت کند.

ویروس دسترسی از راه دور :

این نوع ویروس ها یک در پشتی در سیستم شما ایجاد می کنند و به هکر ها این امکان را می دهند تا بعد ها به سیستم شما نفوذ کنند.

کرم ها

+ کرم ها – که می توانند به دوستان شما نیز سرایت کنند.
کرم ها به صورت مخفیانه عمل می کنند و به سیستم شما آسیب می رسانند ولی هدف اصلی آن سرایت به دیگر دوستانتان می باشد.

ایمیل های ویروسی :

این نوع ویروس درون فایل یا همراه با لینک ارسال می شوند البته از طریق ایمیل.

پیام فوری :

یک پیام ویروسی توسط سایت به تمام مخاطبان ارسال می شود.

ویروس های IRC :

مخفف Internet Relay Chat می باشد، یعنی محیطی که کاربران با هم چت می کنند، این نوع ویروس ها فقط از طریق چت به سیستم شما آسیب می رسانند.

ویروس های اشتراک گذاری فایل :

از طریق اشتراک گذاری فایل به صورت نقطه به نقطه به سیستم شما آسیب می رسانند. حالا شما کدام نوع ویروس را دارید؟ امیدوارم که سیستم شما آلوده به ویروس نباشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چه نوع ویروس کامپیوتری در سیستم شما فعالیت می کند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *