هر آنچه از شیائومی 13 می دانیم

هر آنچه از شیائومی 13 می دانیم

برکسی پوشیده نیست که شرکت شیائومی بزودی سری شیائومی 13 را به عنوان پرچمداران نسل جدید معرفی می کند. اسمارتفون هایی که نسبت به نسل پیشین خود ارتقایی پیدا کرده و طراحی بهتری هم دارند.

البته شیائومی تقریبا هر سال بهبودی در ساختار و سخت افزار محصولات خود به وجود می آورد و عجیب نیست که شیائومی 13 نیز از چنین قاعده پیروی کند. شیائومی در حال حاضر توسعه نسل بعدی پرچمدار خود را آغاز کرده و بزودی از آن رونمایی می کند.

سری شیائومی 13 احتمالا همچون سال های قبل دو مدل خواهد داشت که شامل نسخه استاندارد و نسخه پرو می شود. هر چند سال جاری یک مدل ایکس هم وجود داشت که کنار دو نسخه اصلی ارائه شد. بنابراین ممکن است سال آینده هم چنین روندی توسط شیائومی پیش گرفته شود و ابتدا سه مدل و سپس دو مدل دیگر را در میانه سال شاهد باشیم.

نسل جدید پرچمدار این شرکت با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 از راه خواهد رسید که یک چیپست 3 یا 4 نانومتری بوده و توانایی بالاتری نسبت به نسل فعلی خواهد داشت. همانطور که همه می دانیم در بسیاری از پرچمداران شیائومی از بدنه سرامیکی استفاده شده است. در حالی که مواد سرامیکی در سری MIX رایج بوده، در زمان‌های اخیر، شاهد متریال دیجیتالی بودیم از جمله  Xiaomi Mi 11 Ultra. با این حال، شیائومی از فرآیند بافت سرامیکی سطح بالاتری برای این پرچمدار استفاده می کند. 24 فرآیند پیچیده از پودر تا محصول نهایی را طی کرده که مانند یشم گرم است.

علاوه بر این، سری 13 شیائومی اولین پرچمداری خواهد بود که با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می شود. طبق گزارش‌ها، نسل دوم اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز از فرآیند تولید TSMC استفاده می‌کند، اما ممکن است همچنان یک چیپ 4 نانومتری باشد. نسبت بهره وری انرژی آن بهتر از تراشه نسل قبلی خواهد بود و همچنین نسبت به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 عملکرد بالاتری دارد.

هر آنچه از شیائومی 13 می دانیم

نمایشگر بزرگ 2K در سری شیائومی 13

اگرچه کوالکام به تازگی تراشه Snapdragon 8 + Gen 1 را منتشر کرده است که تحت فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته می شود، منابع متعدد نشان می دهند که عرضه تراشه نسل بعدی، Snapdragon 8 Gen 2 زودتر از برنامه زمان بندی شده خواهد بود. علاوه بر این، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این تراشه احتمالاً در نوامبر سال جاری معرفی خواهد شد. این تراشه همچنان از فرآیند 4 نانومتری TSMC و همچنین طراحی معماری سه خوشه‌ای «1+3+4» استفاده می‌کند. هسته CPU فوق‌العاده بزرگ ممکن است سری ARM Cortex X باشد و عملکرد کلی قوی‌تر از جدیدترین Snapdragon 8 + Gen 1 را شاهد باشیم.

علاوه بر گمانه زنی ها مبنی بر معرفی شیائومی 13 با چیپ اسنپدراگون 8 نسل 2، اطلاعاتی در مورد نمایشگر این پرچمدار نیز وجود دارد. طبق شایعات خارج از چین، این سری پرچمدار حداقل با دو صفحه نمایش بزرگ با وضوح 2K عرضه خواهد شد. از این منظر شایعه، مدل سایز کوچک در سری 12 شیائومی در این سری وجود نخواهد داشت. در زمان‌های اخیر، بسیاری از برندها اکنون از گوشی‌های هوشمند با نمایشگر کوچک دوری می‌کنند. یادآوری می کنیم که سری آیفون 14 نیز مدل نمایشگر کوچک را لغو می کند.

بیشتر بخوانید  انتشار تصویری عجیب از Xiaomi 13 Ultra

علاوه بر این، در بخش دوربین، شیائومی 13 با دوربین اصلی فوق العاده بزرگ 50 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. همچنین، این شرکت در حال حاضر مشغول آزمایش دوربین های فرعی تله فوتو با مشخصات بالا است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که بعید به نظر رسیده این لنزها پریسکوپ باشند.

همانطور که همه ما می دانیم، شیائومی قبلاً با لایکا توافق کرده است. سری Mi 12s علاوه بر اینکه پرچمدارانی با دوربین حرفه ای هستند، از سیستم تصویربرداری توسعه یافته لایکا نیز استفاده خواهند کرد. البته سری Mi 13 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد شد و چنین ویژگی خواهد داشت.

شیائومی سعی دارد مشخصات قابل توجهی را به کار گیرد. با معرفی اسنپدراگون 8+ Gen 1، اولین موج از گوشی های شیائومی و موتو قرار است در ماه جولای وارد بازار شوند. این بدان معناست که برندها تراشه جدید را سریعتر از سالهای گذشته به کار خواهند گرفت. تا حدودی، این پایان کار پردازنده 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 1 سامسونگ است. پس از بررسی، xiaomiui اطلاعات چهار مدل مشکوک Xiaomi 13 از پایگاه داده IMEI کشف شد.

هر آنچه از شیائومی 13 می دانیم

به طور مشخص، شماره مدل نسخه چینی شیائومی 13 قطعا 221113C خواهد بود. در مورد مدل شیائومی 13 پرو (چینی)، شماره مدل 2210132C خواهد بود. برای مدل های جهانی، نسخه استاندارد 2211133G بوده در حالی که شماره مدل Pro 2210132G است. با نگاهی دقیق به شماره مدل‌ها، گزارش‌هایی مبنی بر عرضه سری 13 شیائومی در ماه نوامبر سال جاری وجود دارد. برخی شایعات خبر از معرفی سری شیائومی 13 در ماه نوامبر می دهند اما با توجه به سابقه شرکت چینی بعید است و باید تا دسامبر منتظر ماند.

در مورد پیکربندی، اساساً هیچ تعلیقی برای ارتقاء پردازنده به اسنپدراگون 8 نسل 2 وجود ندارد. علاوه بر این، دوربین 200 مگاپیکسلی CMOS همچنان یک احتمال بزرگ است، اما صفحه نمایش 2K احتمال بیشتری دارد. ضخامت باریک تر بدنه در کار خواهد بود و این در حالیست که شارژ سریع ممکن است تا 150 وات افزایش یابد. سیستم عامل هم باید  MIUI 13.5 یا MIUI 14 باشد.

همانطور که قبلاً گفتیم، سری Xiaomi 13 احتمالاً در دسامبر سال جاری به طور رسمی عرضه می شود. این شرکت احتمالاً فقط نسخه استاندارد را در ماه دسامبر عرضه خواهد کرد. نسخه Pro باید در مارس 2023 وارد بازار شود، در حالی که مدل Ultra در تاریخی بسیار دیرتر عرضه خواهد شد. شیائومی بزودی شیائومی 12 اولترا را معرفی خواهد کرد و سپس سری 12 اس معرفی می شوند.

بنابراین تا رونمایی سری شیائوم 13 فاصله بسیاری باقی مانده و نباید به شایعات بی اساس اشاره کرد. شرکت چینی سخت در تلاش بوده تا محصولاتی بزرگ را معرفی کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هر آنچه از شیائومی 13 می دانیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *