هر آنچه از سرفیس پرو 8 مایکروسافت می دانیم

هر آنچه از سرفیس پرو 8 مایکروسافت می دانیم

شرکت مایکروسافت در ماه سپتامبر با برگزاری رویدادی نسل جدید محصولات سرفیس را معرفی خواهد کرد. البته دقیقا مشخص نیست کدام محصول از این خانواده رونمایی می شود اما انتظار داریم شاهد سرفیس پرو 8، سرفیس گو 3، سرفیس بوک نسل جدید و برخی مدل دیگر باشیم.

به جرات می توان گفت که سری سرفیس پرو موفق ترین سرفیس مایکروسافت در تمام دوران هستند. این سیستم رایانه ای نه تنها پرفروش ترین رایانه بوده، بلکه مایکروسافت آن را با تقلید از دیگر برندها توسعه داده و توانسته موفق باشد.

در هر صورت انتظار داریم بزودی نسل جدید این تبلت را با نام سرفیس پرو 8 شاهد باشیم. البته برخی معتقدند مایکروسافت نمی خواهد سرفیس پرو 8 را معرفی کند و بلکه به رونمایی سرفیس پرو 7 پلاس خواهد پرداخت. اولین نسل سرفیس پرو سال 2013 از راه رسید و باید انتظار داشت مدل جدید تغییرات بهتری نسبت به نسل قبل داشته باشد.

هر آنچه از سرفیس پرو 8 مایکروسافت می دانیم

تاریخ معرفی و عرضه تبلت سرفیس پرو 8

ما انتظار داریم Surface Pro 8 در 22 سپتامبر طی رویداد مایکروسافت معرفی شود. این رویداد تایید شده است و مایکروسافت حتی یک تبلت سرفیس به عنوان تیزر در قالب تصویر منتشر کرد. محصول جدید چند هفته پس از رونمایی عرضه خواهد شد. این رویداد معمولاً در شهر نیویورک برگزار می شود، اما متأسفانه مایکروسافت فعلاً به رویدادهای مجازی بسنده کرده است.

البته قرار است اکتبر امسال ویندوز 11 هم دردسترس کاربران ویندوز 10 قرار گیرد. این سیستم عامل ویژگی های برجسته ای دارد و نسبت به نسخه فعلی تغییراتی را به دنبال خواهد داشت.

همچنین در کنار آن باقی دارندگان ویندوز از این نسخه رایگان بهره نمی برند. این رویداد سخت افزاری ویندوز 11 بدون پوشیدنی ها و تلفن های ویندوزی برگزار خواهد شد. با این وجود ، سخت افزارهای جدیدی برای نشان دادن سیستم عامل جدید وجود دارد. سرفیس پرو 8 قطعا باید جز آن سخت افزار باشد.

چیزی که هنوز در شایعه است، زمان فروش آن است. برخلاف روزهای اولیه، Surface یک برند جهانی است. اما با کمبود تراشه ها به صورت جهانی، ممکن است در دسترس بودن Surface Pro 8 در هنگام عرضه با محدودیت رو به رو شود.

 

هر آنچه از سرفیس پرو 8 انتظار داریم

هر آنچه از سرفیس پرو 8 مایکروسافت می دانیم

به صورت دقیق، Surface Pro 8 محصولی معرفی نشده است و نمی دانیم چه ویژگی هایی به همراه دارد. هر چیزی که در اینجا مشاهده می کنید، براساس شایعات، پیش بینی ها و برخی دیگر ارائه می شود.

همانطور که در قسمت بالا ذکر شده، Surface Pro با Surface Pro 3 در سال 2014 به پیشرفتگی رسید. این همان چیزی است که امروزه به نظر می رسد و احساس می شود. با Surface Pro 4 در سال 2015، کمی باریک تر شد و صفحه نمایش از 12 اینچ به 12.3 اینچ رسید. از آن زمان هیچ تغییر عمده ای در شاسی به وجود نیامد. هرچند تغییرات جزئی ایجاد شده، از جمله موارد زیر:

  • سرفیس پرو 6 به جای پلاتین سنتی، گزینه رنگ مشکی را اضافه کرد.
  • سرفیس پرو 7 Mini DisplayPort را کنار گذاشت و USB Type-C را جایگزین آن کرد.
  • سرفیس پرو 7+ دارای حافظه قابل جابجایی است.

 

سرفیس پرو 8 با تغییر بزرگی در طراحی همراه است

برای طرحی که از زمان معرفی ویندوز 10 شش سال پیش تا به امروز یکسان بوده است، می توانید انتظار تغییر آن را داشته باشید. در واقع، سرفیس پرو 4 سخت افزار برجسته ویندوز 10 بود. زمان آن رسیده که سرفیس پرو 8 سخت افزاری برجسته ویندوز 11 باشد. این نیز منطقی است،  زیرا سرفیس پرو 7+ پیشرفت های بیشتری نسبت به بسیاری از مدل های قبلی سرفیس داشته، اما هنوز سرفیس پرو 8 معرفی نشد.

سرفیس پرو 8 انتظار داریم با ویژگی هایی قابل توجه در طراحی از راه برسد. طبق تصویر تیزری که مایکروسافت برای رویداد آینده ماه سپتامبر خود منتشر کرد، این تبلت احتمالا ضخامت کمتری نسبت به مدل فعلی دارد و همچنین پیش بینی می شود از سخت افزاری بهبودیافته با افزوده شدن سخت افزاری نسل جدید، بهره ببرد. طراحی همیشه برای طرفداران سرفیس پرو اهمیت بالایی داشته و انتظار داریم مایکروسافت هم به این خواسته طرفداران جامه عمل بپوشاند.

بنابراین پیش بینی می کنیم سرفیس پرو 8 تبلتی باشد که کاستی های طراحی سرفیس پرو 7 را جبران سازد. این تبلت برجسته طراحی زیبایی هم دارد و می تواند نظر هر فردی را به خود جلب سازد. باتوجه به سابقه طراحی های سرفیس پرو، مدل جدید هم ساختاری مانند نمونه های قبلی دارد و می توان انتظار داشت که کمپانی مایکروسافت بتواند مسائل مدل قبلی را به سادگی برطرف سازد.

البته طراحی بخش مهمی است که انتظار داریم مایکروسافت برای مدل جدید به آن توجه داشته باشد و بتواند مطابق خواسته طرفداران عمل کند. هرچند تاریخ رونمایی در همین ماه سپتامبر خواهد بود، اما گفته می شود احتمال دارد در ماه اکتبر شاهد معرفی سرفیس پرو 8 باشیم و در آینده نزدیک جزئیات بیشتری آشکار خواهد شد. سرفیس پرو 7 پلاس دارای حافظه قابل جابجایی به عنوان یک ویژگی اضافی برای فعالیت تجاری بوده، اما اکنون در Surface Laptop و Surface Pro X این قابلیت افزوده شد. همچنان مایکروسافت به کاربران توصیه نمی‌کند، حافظه ذخیره سازی را خود ارتقا دهند.

بیشتر بخوانید  11 ویژگی جدید ویندوز 11 که در ورژن های قبلی وجود نداشتند!

در واقع، این ویژگی برای فعالیت تجاری ساخته شده است. بنابراین اگر Surface Pro 8 شما اطلاعات حساسی را دربرگیرد، می توانید قبل از سرویس، فضای ذخیره سازی را حذف کنید. همچنین هنگام بازیابی دستگاه، می توانید فضای ذخیره سازی را از بین ببرید.

این مدل نیز همانند سرفیس پرو 7 و 7 پلاس با یک جک بتوان حافظه ذخیره سازی را ارتقا بخشید.

هر آنچه از سرفیس پرو 8 مایکروسافت می دانیم

هنگامی که Surface Pro X در ابتدا عرضه شد، برخی تصور می کردند که طراحی Surface Pro نسل بعدی نیز چنین است، اما این موضوع صورت نگرفت. Pro X برای سخت افزار ARM طراحی شده، بنابراین باریک تر و بدون فن است. احتمالاً سرفیس پرو 8 طراحی چندان باریکی هم نخواهد داشت.

آنچه بیشتر احتمال دارد، این است که مانند یک سرفیس پرو X ضخامت داشته باشد، به همان اندازه که موازی با سرفیس پرو اصلی و سرفیس RT است. اما این بدان معناست که ما یک صفحه نمایش بزرگ تر، 13 اینچی و حاشیه های باریک خواهیم داشت. در واقع، اگر به حاشیه های Surface Pro 7+ توجه کنید، می توانید متوجه شوید که با طراحی تقریبا قدیمی رو به رو هستید. صفحه نمایش بزرگتر نیز دارای گوشه های گرد بوده، زیرا در نهایت این سخت افزار ویندوز 11 بوده و بخش بزرگی از طراحی ویندوز 11 چنین است.

مانند Surface Pro X، انتظار داریم حاشیه های بالا و پایین بزرگتر باشند. قاب پایین به دلیل اتصال صفحه کلید بزرگتر است. حاشیه بالای صفحه بزرگتر خواهد بود تا با وب کم و دوربین IR جای گیرد. ما انتظار داریم که سرفیس پرو 8 دارای وبکم 5 مگاپیکسلی با وضوح 1080 پیکسل باشد.

اگر در حال حاضر بیرون بروید و یک لپ تاپ پرچمدار مجهز به پردازنده اینتل خریداری کنید، پردازنده های نسل 11 را دریافت خواهید کرد، مگر اینکه Surface Pro 7 باشد. جای تعجب نیست که مایکروسافت برای سرفیس پرو 8 از پردازنده نسل جدید اینتل بهره گیرد، چیپی که همیشه در محصولات سری سرفیس شاهد آن بودیم.

در اینجا دو احتمال اصلی وجود دارد. اولین مورد این که مایکروسافت از پردازنده های نسل 11 اینتل مانند آنچه در Surface Pro 7+ دیده ایم، استفاده خواهد کرد. مشابه آنچه که این شرکت با Surface Pro 3 انجام داد. مدل قبلی دارای پردازنده مشابه بود، اما طراحی کاملاً جدیدی داشت. تراشه های نسل 11 اینتل نیز قانونی هستند. آنها دارای گرافیک Iris Xe، پشتیبانی از Thunderbolt 4، حافظه سریعتر و موارد دیگر هستند.

احتمال کلیدی دیگر این است که مایکروسافت می تواند از پردازنده های نسل دوازدهم یا اسم رمز Alder Lake استفاده کند. Alder Lake احتمالا اواخر سال جاری معرفی خواهد شدو اگرچه برنامه اینتل تایید شده نیست ، اما می تواند پردازنده های تلفن هوشمند نسل دوازدهم را دیرتر از آن چه انتظار داریم، رونمایی کند.

 

قیمت سرفیس پرو 8 چقدر است؟

می توانید انتظار داشته باشید که مقیاس قیمت گذاری در Surface Pro 8 مشابه Pro 7 باشد. این واقعاً چیزی نیست که تغییر کند، اگرچه ممکن است مدل اصلی گرانتر باشد حتی مایکروسافت به جای 8 گیگابایت رم به مدل پایه 4 گیگابایت رم بسنده نماید.

در حال حاضر، Surface Pro 7 با قیمت 749.99 دلار برای نسخه 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه اس اس دی و پردازنده Core i3 اینتل ارائه می شود. مدل بعدی با 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه اس اس دی و پردازنده Core i5 بیش از 899 دلار است. بیشترین قیمت برای نسخه 16 گیگابایت رم، پردازنده Core i7 اینتل و حافظه اس اس دی 1 ترابایتی است. به هر حال برند ردموندی قصد دارد قیمتی مشابه مدل فعلی را برای نسل بعدی تدارک بیند.

نسل بعدی قرار است با مشخصاتی بهتر از راه برسد و ویژگی های بیشتر و جدیدی را برای مخاطبان رقم زند. بنابراین دیگر بحثی برای قیمت گذاری سرفیس پرو 8 باقی نمی ماند.

هر آنچه از سرفیس پرو 8 مایکروسافت می دانیم

ویژگی های مورد انتظار در سرفیس پرو 8

انتظار داریم مایکروسافت در نسل بعدی تبلت خود یعنی سرفیس پرو 8 چند ویژگی را به کار گیرد که از جمله باید به پورت تاندربولت 4، پشتیبانی شبکه 5G، صفحه نمایش با قابلیت ضدتابش نور، صفحه کلید و ترک پد آرام تر، نرخ نوسازی بالا نمایشگر و چندی دیگر باشد.

اگر مایکروسافت بتواند ویژگی های مورد انتظار ما را در سرفیس پرو 8 تعبیه کند، قطعا محصول بعدی مدلی برجسته خواهد بود که می تواند رقبا را به سادگی از دور کنار زند و تجربه کاربری به مراتب بهتر را برای مخاطب رقم زند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هر آنچه از سرفیس پرو 8 مایکروسافت می دانیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *