نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چه مزیت‌هایی دارد؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چه مزیت‌هایی دارد؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به یک ابزار حیاتی برای تمامی کسب و کارها در عصر دیجیتال تبدیل شده است. نرم افزار CRM به کسب و کارها کمک می‌کند تا تعاملات مشتری را جمع‌آوری، ذخیره و پردازش کرده و کیفیت تجربه و سطح رضایت مشتری را بهبود بخشند.

یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری امروزی عملکردهای متعدد و تجزیه و تحلیل‌های دقیقی را ارائه می‌دهد که هم برای کسب و کار و هم برای مشتریان کسب و کار مفید است. از هر 10 کسب و کار با 11 کارمند یا بیشتر، تقریبا 9 کسب و کار از نرم افزار CRM استفاده می‌کنند.

دلایل زیادی برای استقبال کسب و کارهای مختلف از CRM وجود دارد. در این مطب به 6 مورد از مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کارها اشاره خواهد شد.

 

1.   بهبود خدمات مشتریان

نرم افزارهای سی آر ام مزایای استراتژیک بسیاری را به کسب و کارها ارائه می‌دهند. یکی از قابل توجه‌ترین این مزایا، امکان برقراری تماس‌های شخصی سازی شده بین کسب و کار و مشتریان فعلی است. یک نرم افزار CRM این امکان را برای هر کسب و کاری با هر اندازه ای فراهم می‌کند تا با هر مشتری به عنوان یک فرد رفتار کند. به این ترتیب کسب و کار شما دیگر همه مشتریان را به عنوان یک گروه واحد نگاه نخواهد کرد.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری پروفایل‌های فردی مشتری را ایجاد و ذخیره سازی کرده و به این ترتیب به کارشناسان شما اجازه می‌دهد تا با یک نگاه متوجه نیازهای خاص هر مشتری شوند. نرم افزار سی آر ام ظرفیت کسب و کار را برای تنظیم سطح خدمات و توجه شخصی که هر مشتری دریافت می‌کند بهبود می‌بخشد. در نتیجه، کارمندان مشتری را بهتر درک خواهند کرد و این باعث افزایش پاسخگویی و رضایت مشتری خواهد شد.

 

2.   تقویت روابط با مشتریان موجود

برای اکثر کسب و کارها، مشتریان بازگشتی حتی ارزشمندتر از مشتریان جدید هستند. به هر حال، پیدا کردن یک مشتری جدید می‌تواند 25 برابر گران‌تر از نگه داشتن مشتری فعلی باشد. در حالی که قطعا کسب و کار شما به دنبال مشتریان جدید هم خواهد بود، شما به یک پلتفرم ساده نیاز دارید تا با استفاده از آن مشتریان فعلی خودتان را درگیر و فعال نگه دارید.

با یک پلتفرم CRM با امکانات کامل، برای کسب و کار شما آسان است که اطلاعات مربوط به هر مشتری، آنچه که از شما می‌‌خرد و تعداد دفعاتی که سفارش می‌‌دهد را پیگیری کند.

هنگامی که یک کمپین بازاریابی را اجرا می‌کنید، شناسایی مشتری که نزدیک به از دست دادن او هستید آسان‌تر خواهد بود. در قدم بعد با ارائه پیشنهادی که فرد نمی‌تواند در برابر آن مقاومت کنند، دوباره می‌توانید او را به عنوان مشتری جذب کنید. می‌توانید از یک پلتفرم سی آر ام برای ایجاد کمپین‌های شخصی سازی ‌شده منحصر به ‌فرد استفاده کنید که به مشتریان برتر شما پاداش داده و آن‌هایی که احساس می‌کنند به اندازه کافی مورد قدردانی قرار نمی‌گیرند را دوباره جذب می‌کنند.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چه مزیت‌هایی دارد؟

3.   کاهش هزینه‌های کسب و کار

هر کسب و کاری به طور مستمر به دنبال راه های آسان برای کاهش هزینه‌ها است. نرم‌ افزار مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند به کسب ‌و کار شما کمک کند تا با ساده‌ سازی روابط با مشتری و آزاد کردن زمان تیم شما برای تمرکز بر کارهای مهم‌تر، هزینه‌های انجام کسب ‌و کار را کاهش دهد. ابزار مناسب CRM می‌تواند بسیاری از کارهای ساده که تکمیل آن‌ها برای چند کارمند ممکن است ساعت‌ها زمان بر باشد را به صورت خودکار انجام دهد.

به عنوان مثال، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می تواند داده‌های مشتری را تجزیه و تحلیل کرده، محصولات یا خدماتی را که مشتری با آن‌ها مشکل دارد شناسایی کند و به این ترتیب داده‌های خام را تفسیر کند. یک کارشناس برای انجام کاری که یک نرم افزار CRM به طور خودکار در کسری از ثانیه انجام می‌دهد، به ساعت‌ها زمان نیاز خواهد داشت.

سرمایه گذاری روی یک نرم افزار CRM خوب یک راه مطمئن برای افزایش نرخ تبدیل و افزایش بازگشت سرمایه است که به رشد و سودآوری کسب و کار شما کمک می‌کند.

 

4.   ایجاد فضایی برای تعامل مستمر

هر کسب و کاری با اتکا به روابط خوب با مشتریان خودش رشد می‌کند. این از اصول پایه رشد کسب و کار است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به کسب و کار دیدی جامع از پایگاه مشتریانش، از جمله رفتارهای خرید آن‌ها ارائه می‌دهد که می‌توانند از آن برای تطبیق روابط کسب و کار با مشتری مطابق با انتظارات هر مشتری استفاده کنند.

ثبت اطلاعات مخاطبین تجاری در یک برگه اکسل فضای کمی برای تعامل ایجاد می‌کند و یافتن جزئیات مرتبط با هر مشتری در صفحات اکسل برای کارمندان مشکل و دردسر ساز است. این در حالی است که بهره گیری از طرح‌های شخصی سازی باعث افزایش سطح و کیفیت تعاملات می‌شوند.

نرم ‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری همچنین بازخورد مشتریان را هم جمع ‌آوری می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز کسب‌ و کار شما را برای رفع مشکلات در فرآیندهای مختلف فراهم کند. از آنجایی که این ابزارها برای ردیابی تعامل با هر مشتری طراحی شده‎اند، ثبات ایجاده شده در ارتباطات باعث می‌شود مشتری احساس راحتی بیشتری با کسب و کار شما داشته باشد.

با سرمایه گذاری روی یک سیستم CRM، میزان وفاداری مشتریان به برند شما بیشتر شده و با افزایش تعاملات، تبدیل‌های بیشتری به دست خواهید آورد.

 

5.   ردیابی و بهبود کمپین‌های بازاریابی کسب و کار

یکی دیگر از مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری این است که تمام داده‌های مخاطبان شما را متمرکز می‌کند. این امر باعث می ‌شود همه تیم‌ها – از جمله بازاریابی و فروش – به راحتی بتوانند رفتار مشتری را زیر نظر داشته و آن را پیگیری کنند.

آمارها و داده‌های ارائه شده توسط نرم افزار همچنین می‌توانند به صاحبان کسب ‌و کار کمک کنند تا تصمیم‌های حیاتی صحیح‌تری اتخاذ کنند، مانند اینکه کدام بخش بازار را دنبال کرده و کدام بخش را رها کنند.

CRM داده‌های مشتریان را در مقیاس جمعی و فردی جمع ‌آوری و ردیابی می‌کند. این امر تعیین مسیر کسب و کار و چگونگی تأثیر عوامل خارجی بر آن را آسان‌تر می‌کند. با گذشت زمان، الگوهای داده به شما کمک می‌کنند تا اهداف دقیق‌تری داشته باشید و مسیری را برای آینده‌ای مرفه برای کسب و کارتان ترسیم کنید.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چه مزیت‌هایی دارد؟

6.   ایجاد ارتباطات داخلی کارآمد

یکی از مزایای دیگر نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری این است که ارتباطات کارآمد را در کسب و کار بهبود می‌بخشد. CRM همکاری و کار گروهی را با امکان بخشیدن به بخش‌های مختلف در کسب ‌وکار برای به اشتراک گذاشتن داده‌های مشتریان از راه دور و در زمان واقعی افزایش می‌دهد.

استراتژی CRM در گرد هم آوردن بخش‌ها مختلف، مشتری را نقطه کانونی همه تعاملات قرار می‌دهد. یک کسب و کار با ساختار ارتباطات داخلی کارآمد هزینه کمتری برای اداره کردن خواهد داشت. این در نهایت منجر به افزایش سودآوری می‌شود.

منبع مقاله: ۱۳ مزیت کاربردی نرم افزار CRM برای کسب و کارها

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چه مزیت‌هایی دارد؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *